Wanneer is het het mooist in Griekenland?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door mariët »

Beter gezegd: wat is de mooiste tijd om voor de eerste keer naar Griekenland te gaan.

Heel voorzichtig heb ik bij mijn baas in de week gelegd dat ik volgend jaar (2019) graag 2 maanden vakantie wil..... We willen dan met onze buren, met 2 campers, naar Griekenland. De gedachte is er een week over te doen naar de boot en terug een week van de boot naar huis, in de tussenliggende periode de Peloponnesos verkennen. Welke tijd van het jaar adviseren de ervaren Griekenlandgangers? Niet het hoogseizoen, dan lukt het me niet om 2 maanden weg te blijven, bovendien lijkt me dat erg warm. Blijft over: mei/juni of september/oktober. Daarvoor en daarna is te vroeg, te laat en te 'winters'.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door Maranopreis »

Ik zou mei/ juni gaan, mooi seizoen alles in bloei, bijzonder.
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door Bob Diesel »

Waar je ook heen gaat :idea:
mei en juni veel langere dagen om buiten zitten
in september word het al weer vroeg donker en fris
binnen zitten kan altijd nog :roll:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door 't Busje »

Ik zou als het maar enigszins mogelijk is in het voorseizoen gaan. Dan is alles nog fris groen en staat alles in bloei. Dat geldt trouwens voor het hele Middellandse Zee gebried.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door Kretenzer »

April,mei,juni. Het is natuurlijk je goed recht om een rondje peleponesos te gaan doen, maar dat dat doet iedereen. Allemaal hetzelfde rondje en dezelfde strandjes. Juist omdat je lekker lang gaat zou ik iets anders ondernemen. Via igoumenitsa,ioannina oostelijk gaan.je kan verschillende routes uitstippelen en de trip zo lang maken als je wil.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door thole »

We hebben ervaring in beide genoemde perioden.
Het klopt dat het frisser groen is en er meer bloeit.
in september word het al weer vroeg donker en fris
Dit klopt dan weer niet.
Omdat het zeewater de zomermaanden is opgewarmd kun je 's avonds wel lekker lang buien zitten, wel eerder donker.
Op de klimaattabel zie je de gemiddelde temperaturen, in jan. 13º.
In mei en juni verschillen de temperaturen niet veel van elkaar, zowel overdag als 's avonds niet, in onze herinnering zelfs iets langer warm 's avonds.
Maar Cor heeft recente ervaringen :lol:
Allemaal hetzelfde rondje en dezelfde strandjes
Als je voor de eerste keer gaat en je hebt maar 2 maanden dan vind ik dat niet zo'n slechte keuze, niet voor niets dat veel mensen dat zo doen natuurlijk.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben alleen ervaring met de maanden mei en juni en we vinden dat heerlijk maanden voor Griekenland. Maar ben je een zwemmer en wil je echt graag warm water, dan is het naseizoen beter.

Vanaf half juni gaat in Griekenland de temperatuur rap omhoog, maar als je dan zorgt dat je dan aan de westkust van de Peleponessos bent, dan is het daar meestal door de wind wel goed uit te houden. Maar we hebben ook half juni temperaturen gehad van tegen de 40 graden.

Als ik jullie was, zou ik van half april tot half juni gaan. Dan kan je de eerste weken aanhouden voor de bezienswaardigheden en de laatste weken voor de rust en het strand.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door Cee Pee »

We zijn de afgelopen vijf jaar steeds zowel half april tot eind juni op de Peleponessos, juli en augustus is het ons veel te heet dus dan in Nederland en dan half september tot eind oktober weer op de Peleponessos.

In het voorjaar is het water wel iets frisser maar zeker niet te koud en vanaf zo ongeveer half mei zelfs lekker.
In het najaar heeft de zon het zeewater behoorlijk opgewarmd dus ja het water is in het najaar warmer.
Maar dat weegt in onze ogen niet op tegen het lekkerdere weer in het voorjaar en het feit dat de natuur veel groener is en alles staat in bloei.
In het najaar is de natuur uitgebloeid en dor door de verzendende hite in de zomer.
Ook is het avonds langer licht in het voorjaar en dat zit toch lekkerder buiten.

Onze favoriet is het voorjaar, maar het najaar is een goede tweede.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Wanneer is het het mooist in Griekenland?



Bericht door mariët »

Dank jullie wel voor de bijdragen. Het is dus duidelijk dat het voorjaar de voorkeur heeft, dat idee had ik zelf ook al een beetje. Nu eerst maar eens wachten of ik de baas zo gek krijg dat ie me 2 maanden verlof aan één stuk geeft. :bang:
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Plaats reactie