Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, ZATERDAG 24 MAART.
Gisteravond veel regen en onweer, vannacht droog en vanmorgen even zon gezien. Nu weer bewolkt en als ik Wetteronline moet geloven krijgen we vanaf een uur of 12 een shitload regen over ons heen. Vandaag dus maar de Telegraaf doorspitten op de iPad.
13 C en windstil.

Groeten Charles
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Petert »

Hallo Charles, bedankt voor het plaatsen van de foto. De andere 2 scheerlijnen gaan zeker naar je windgenerator. Levert die meer dan je zonnepanelen?
MVG
Peter T
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Petert schreef:
do 29 mar 2018, 22:31
Hallo Charles, bedankt voor het plaatsen van de foto. De andere 2 scheerlijnen gaan zeker naar je windgenerator. Levert die meer dan je zonnepanelen?
MVG
Peter T
De windgenerator levert 350 Watt (Superwind 350). Maar is in de winter een mooie aanvulling/vervanging van de panelen bij geen zon en wel wind.

De afgelopen 2 dagen waren stranddagen en voor vandaag ziet het er ook prima uit, behalve dan meer wind.

Charles
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Jan en Simonne »

Misschien een hele blonde vraag, maar resoneert zo'n windgenerator dan niet heel erg?
Staat dan niet de hele camper mee te resoneren?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Zonder trillen, hooguit iets zoemen. Wel een goede kopen, want over het algemeen is goedkoop duurkoop.

Groeten Charles

https://www.amperewinkel.nl/superwind-s ... -volt-350w


PS ik schrok wel van de huidige prijzen, stervensduur geworden in 7 jaar tijd.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

De afgelopen dagen heerlijk weer hier in ELYA. Nu 27 C in de zon, windstil en strakblauw.
Iets meer campers hier.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Jan en Simonne »

Charles Franconi schreef:
za 31 mar 2018, 14:21
Zonder trillen, hooguit iets zoemen. Wel een goede kopen, want over het algemeen is goedkoop duurkoop.

Groeten Charles

https://www.amperewinkel.nl/superwind-s ... -volt-350w


PS ik schrok wel van de huidige prijzen, stervensduur geworden in 7 jaar tijd.
Dankjewel! :thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Digiwalker »

Hoi Charles,

Leuk dat het zo goed bevalt op Eleya.
Zag trouwens nog twee van die beagle-achtige bruine hondjes. Wij hebben er toen een van mee genomen naar nederland

Veel plezier daar.
Groeten
Rene
:wave:
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, WOENSDAG 04 EN DONDERDAG 05 APRIL.
We hebben schitterend weer gehad. Echt oppassen voor verbrandingen. De laatste dagen zijn er aardig wat campers bijgekomen, met name Duitsers. Voor komend weekend wordt er echt drukte verwacht, omdat hier dan Pasen wordt gevierd. Je ziet nu al caravans staan en al wat tentjes en eenvoudige onderkomens onder de bomen. Er schijnen nogal wat mensen uit Athene te komen, volgens de Oostenrijkse Diana. Zij woont hier al heel lang en verzorgt de zwerfhonden, die een eigen Toyotabusje hebben met eigen slaapplaatsen en iedere dag gevoerd worden.
Dat is ook blijkbaar een reden voor sommige Grieken om hier hun hond dan maar te dumpen, omdat ze weten dat ze toch verzorgd worden.
Momenteel lopen er een stuk of 7 rond, waarvan 3 niet naar Duitsland kunnen. 2 zijn te oud met 10 jaar en eentje heeft de kop van een vechthond. Dat schijnt een lastig verhaal te zijn. Overigens wel een schat van een hond.
Zelf heb ik nu een prachtige langharige hond aan de lijn bij de camper. Deze kan soms wat territoriumachtige uithalen hebben naar auto en mensen. Over een maand neemt Diana haar zelf in huis, totdat ze een nieuwe eigenaar heeft gevonden. Ze moet echter eerst 5 andere honden naar Duitsland brengen die een nieuwe eigenaar krijgen. Tot zolang ontferm ik me over de herderachtige met husky tekening in de kop.

Ja digiwalker, er is ieder jaar weer keuze genoeg.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Jan en Simonne »

Maar zo al met al, wat is je overwinter ervaring daar?
Hoe was de temperatuur de hele winter door?
In Spanje was het niet echt warm aan de costa's en er was veel wind en regen.
Zelfs in Marokko was het slecht.

Hoe hebben jullie het gehad?
Kon je vaak buiten zitten?
Of was het daar ook net te koud of te winderig voor?
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Volgens internet zou de Peloponessos het 2 C kouder hebben dan Zuid Spanje en de Algarve en 2 x zoveel regen.

Als ik Facebook (motorhome madness) met berichten over Spanje en de Algarve moet geloven, hadden we hier beter weer met minder regen en minder wind. Je kon eigenlijk iedere dag wel buiten zitten (beetje uit de wind, er zijn bosjes genoeg), m.u.v. de regendagen. Wat ons opviel is dat het meestal s’avonds en s’nachts regent. Kun je lekker op slapen :-B . Maar ook hebben natuurlijk wel dagen met veel wind gehad, tot 100 km per uur.
Maar al met al ben ik liever hier dan in Zuid Spanje of de Algarve. Veel plaatsen waar je kan staan, vriendelijke mensen, geen gezeik met de politie op enkele plaatsen na. En wat ook ons bevalt: 1400 km rijden, ontspannen ferry met cabine (Minoan), en je staat op de Peloponessos.

ELYA, VRIJDAG 06 EN ZATERDAG 07 APRIL
Beide dagen weer schitterend weer met 19 C in de schaduwen 28 in de zon, zwakke wind en strak blauw.

Straks de pizzasaus voor morgen maken. Morgen gaan we met een man of 10 smikkelen: ik maak pizza’s, de Engelsen gemarineerd en gegrild geitenvlees, de Duitsers salade met brood en allerlei lekkere dingetjes voor op het brood Gaat weer gezellig worden.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Marco Polo »

Veel plezier Charles en bedankt voor je berichtgeving tot nu toe.
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Petert »

Hallo Charles, ik neem aan dat je een aardig "feestje" met pizzasaus hebt gehad. Wat ik mij afvraag is: hoe is het met je Grieks? Een vertaal-app of in het Engels of Duits.
MVG Peter T
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, ZONDAG 08 EN MAANDAG 09 APRIL
Met het Griekse Pasen, wat op deze dagen plaatsvindt, hebben we wederom prachtig weer met windstil wolkenloos weer en strandtemperaturen van ca. 25 C. In de zon zelfs aan de hete kant en op blote voeten lopen wordt een pijnlijke zaak. Maandagmiddag zijn een 9 tal long stay campereraars uitgenodigd door de Griekse “friends of the forest”, die we onlangs hebben geholpen met de planten van jonge bomen.

Er was weer goed uitgepakt met vele Griekse gerechten, waaronder lam en geit op de grill. Zeer gezellig.

Mijn Grieks beperkt zich tot goedemorgen etc, dank u wel etc, en rekening en bier :|

Ook onder de groep Grieken van gisteren waren er tallozen die Engels spraken, waaronder een jong meisje, waarvan je zou denken dat ze uit de USA kwam ,incl. Amerikaans accent. Anderen spraken Duits. Maar over het algemeen kun je je prima redden met Engels, en soms idd een vertaalprogramma op de GSM.
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op di 10 apr 2018, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie