Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018

Plaats reactie
Harry de Jong
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 26 apr 2010, 11:23

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Harry de Jong »

Lijkt me wel lekker, tenminste als de kippenpoten wat mals zijn. Smakelijk!
Ger en Loes
Berichten: 855
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 23:27
Locatie: West Brabant

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Ger en Loes »

Mij ook maar ik herinner me nog een heeeel grooote kip van Alvor. Volgens mij drie dagen over gedaan om het beest op te eten. :-B :cheers:

groetjes

Ger en Loes
Het tegenovergestelde van "goedbedoeld" is ....."goed"
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2432
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door bently »

Was misschien een kalkoen die in het verkeerde vak lag ? :-B
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Nee dat was echt een heel grote kip die alleen in de Cobb paste, als er een steen van 10 kg op het deksel lag. Anders kon het deksel niet dicht.

ELYA, WOENSDAG 14 TM VRIJDAG 16 MAART.
Onafgebroken mooi weer om in de zwembroek te lopen. 20-22 C in de schaduw. Met weinig wind soms al te warm om in de zon te zitten.
Wilfried en Ria zijn vandaag ook weer terug met hun Burton. Ze zijn ruim een maand op tour geweest en hebben veel gezien.
Ze zijn ook nog bij een MB garage geweest voor een achterrem-vervanging en als ik de prijzen zo hoor, liggen die op 30-50 % van in Nederland of Duitsland. Misschien volgende keer hier maar een beurtje?

Verder vermaken we ons nog steeds prima hier.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, ZATERDAG 17 MAART

Vandaag opgestaan met zware windstoten, windkracht 7 en meer. Temperatuur met volle bewolking 23 C, dat dan wel weer.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, ZONDAG 18 MAART.
Vannacht de ergste windstoten meegemaakt in de 6 jaar dat we met deze camper op pad zijn. En dat met wind uit het land!
Moet ver over de honderd km per uur geweest zijn. Bij onze buur een stoel simpelweg compleet verdwenen, bij onze vrienden de isolatie voor het voorraam afgescheurd.

Ik had zelf de schotel nog overeind, geschoord met 2 scheerlijnen, 4 x zonnepaneel onder een hoek opgesteld, en nog de windgenerator overeind staan. Ondanks dat ik bang was dat er wat kapot zou gaan of om zou waaien, is alles blijven staan en hebben ondanks het geweld nog de hele avond TV kunnen kijken. Gelukkig is het nu om 1200 uur wat rustiger. 18 C en bewolkt.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, MAANDAG 19 MAART
Vandaag een bewolkt dag met regen vanaf een uur of half twee. 17 C. Dagje om te internetten.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, DINSDAG 20 T/M DONDERDAG 22 MAART.
Dinsdag 20 redelijk weer met flink wat zon, gisteren half bewolkt met 21 C. Woensdagmorgen hebben we op verzoek van ‘vrienden van het het forest’ gezamenlijk met hun, 150 jonge boompjes geplant op plekken waar geen bomen zijn. Met een mannetje of 23 was dit in anderhalf uur geklaard. De Grieken hadden hier gedacht de hele dag voor nodig te hebben.

Ondanks dat:
- de camperaars op tijd waren,
- de meeste Grieken niet,
- de vent van de bosbouw te laat was om te bepalen waar de bomen moesten komen (had 1 dag van te voren kunnen regelen met vlaggetjes),
- de truck met de bomen te laat was,

was het uiteindelijk snel geregeld. De meeste officials beperkten zich tot het nemen van foto’s of bellen. De camperaars en een handjevol Grieken deden het plantwerk. Efficiëntie is ver te zoeken. Gelukkig hadden ze wel genoeg wijn en souvlaki’s bij zich voor iedereen, daar zijn ze dan wel weer goed in😀😀. Uiteindelijk is het een leuke en gezellige dag geweest.

Donderdag 22 en geen wolken, maar ook geen zon. Windstoten tot 90 km /uur doen de camper schudden als een hobbelpaard. Hele hemel vol met (Sahara?)-zand.
Laatst gewijzigd door Charles Franconi op do 22 mar 2018, 22:42, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door thole »

Hoi Charles,
we zitten in de Sahara en het zou zo maar kunnen dat het Saharazand is.
Het heeft denk ik met de straalstroming te maken, weet niet hoe die gisteren was.
Eergisteren is hier, na een paar dagen met 30º, een zandstorm geweest, ook met 90km p.u.
Dat Saharazand wordt regelmatig teruggevonden in bv Nederland na een regenbuitje op motorkappen van auto's
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Petert »

Hallo Charles, lekker afwisselend zo'n winterplek. Zon, een buitje en een lekker windje. Heb je soms nog wat foto"s van je vastgesjorde schotel. Op het camperdak neem ik aan. Oh ja, heb je de GPS coördinaten dan kan ik, en waarschijnlijk vele volgers, via Google maps een kijkje nemen. Ben eerlijkheidshalve best een beetje jaloers. En dan dit nog, huur je daar een auto of heb je andere opties?
We lezen het wel
Groet vanuit Deventer
PeterT
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24440
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door javanes »

Dit staat er o.a. in het startbericht:
We rijden door richting Elia (Elya) (37.367629, 21.686728)
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Petert »

Bedankt Javanes, bij het volgen van het verhaal heb ik de "cijfers" niet in me opgenomen. Onbewust en heel selectief. Nu ik ze nodig heb moet jij mij erop wijzen. Heel goed maar toch een vreemde ervaring. Enfin ik ga ermee aan de slag.
MVG
Peter T
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Ron, bedankt voor het pbtje. Oktober is veranderd in maart.
Bert, ik zal binnenkort een foto vd schotel plaatsen. Heeft van de week zonder enig probleem 100 km windstoten doorstaan op 3.70 m hoog.
We hebben een motorscooter bij ons voor vervoer en verder nog 2 x ATB.

Charles
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, VRIJDAG 23 MAART.
Vandaag een half bewolkte dag met 15 C in de schaduw en 22 C in de zon. Windkracht 4 a 5 en zo nu en dan een bui.
Zolangzamerhand begint het hier “druk” te worden. Er staan nu zo’n 25 campers op 3 km strandlengte.

Zoals gevraagd een foto van het schoren van de schotel. Zelf een scheerlijntje maken met touw wat niet uitrekt. De schotel is aan beide zijden geschoord. Kan een storm hebben. Vastmaken aan bestaande mogelijkheden of er zelf een aantal extra op verlijmen met Sika.

Aan de bovenkant van de schotel heb ik een RVS bout met moertje gemonteerd, om de scheerlijnen aan te haken.

Charles
Bijlagen
F011E1C6-813C-49E4-B43D-5087FB000C10.jpeg
F011E1C6-813C-49E4-B43D-5087FB000C10.jpeg (87.99 KiB) 786 keer bekeken
Plaats reactie