Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, DONDERDAG 22 T/M ZATERDAG 24 FEBRUARI
Donderdag een overwegend zonnige dag met 18 C, vrijdag een superdagmet blauwe hemel en een flinke wind. De was was is een uur droog.
S’avonds bij het kampvuur gezeten. Daar kon je al merken dat het weer zou gaan veranderen, omdatde wind flink aantrok. In de vroege uurtjes van zaterdag zwaar onweer en slagregens met 15 C. De verwachting is dat het vandaag instabiel blijft met de nodige regen, wind en onweer.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, MAANDAG 26 T/M WOENSDAG 28 FEBRUARI

Maandag wisselend weer met een graad of 15 in de schaduw en 26 in de zon. Ook veel buien, met name in de nacht. Dinsdag een prachtige bakdag met gelijke temperaturen. In de namiddag betrok het en snachts enorme buien, harde rukwinden en zeer zware onweersbuien om ons heen.
Vandaag, woensdag een graad of 14 in de schaduw en 23-26 C in de zon. De windkracht 4 maakt het wat frisser maar een bijna geheel blauwe hemel. Dus de zwembroek kan weer aan, maar helaas tot een uur of 1. Daarna sluierbewolking en een stuk frisser.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, DONDERDAG 01 EN VRIJDAG 02 MAART.
Gisteren begon het met mooi weer, maar naarmate de dag vorderde, kwam er sluimerbewolking. Ondanks dat een aangename dag met 16 C in de schaduw. Vandaag zou het volgens de voorspellingen redelijk zijn met 4 uren zon, maar vanmorgen regende het flink met zeer harde windstoten vanuit het Zuid-Oosten, dus pal op de flank van de camper. Schudden dus.
Petert
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:31
Locatie: Deventer

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Petert »

Goede middag, als beginnend camperaar volg ik het reisverslag met veel interesse. Zoals ik uit de foto's kan concluderen staan jullie met meerdere overwinteraars op het strand en aan zee. Mooie plek maar mag dat daar zomaar en voor langere tijd?
Ook ben ik erg bijzonder nieuwsgierig naar de dagelijkse huishouding, toilet, vuilwater en natuurlijk vers water. Energie komt van zonnepanelen en een windgenerator. Is dat samen voldoende? Ik hoop dat je daar iets meer over kunt/wilt vertellen.
MVG
Peter T
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

We staan hier met ca 10-15 campers aan 3 km strand, dus ruimte zat.

Een Duitser staat hier de hele winter sinds 11 jaar.

Geen enkel probleem met autoriteiten/politie.

Drinkbaar bronwater op 60 meter afstand.

Lidl op 14 km afstand, taverne op loopafstand met brood en fruit.

Dagelijkse huishouding: schop meenemen.

Energie: ik ben een grootverbruiker met stroom met compressorkoelkast, vele op te laden apparaten en TV etc.
Mijn persoonlijke ervaring: heb je een koelkast op gas, dan kun je met 400 Watt solar in de winter prima uit de voeten, mits ze kantelbaar zijn.
En dat geldt dan voor de 4 donkerste maanden, daarna kunnen ze hier weer plat. Verder voldoende accu capaciteit voor een paar dagen.

Natuurlijk zullen er weer mensen zijn met ervaringen die ook met 200 Watt toe kunnen, maar mijn ervaring is: heb zoveel solar dat je aan een paar uur zon genoeg hebt om weer op 100 % te komen. Onze vrienden, die hier ook staan, hebben echt niet genoeg aan 200 Watt met iedere dag de TV de hele avond aan.

Gas: ik heb een 70 ltr LPG gastank, waar ik zeker een maand of 4 a 5 mee toe kan voor koken en BBQn.
Verwarming en warm water voor douchen: diesel Truma combi. In nood bij defecte dieselverwarming: gas Truma combi (misschien over de top), maar ik ga voor zeker.

Groeten Charles
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, ZONDAG 04 EN MAANDAG 05 MAART.
Zondag hebben we de hele dag heerlijk weer gehad met zeer lichte sluierbewolking waar de zon goed doorheen kwam en nauwelijks wind.
Een graad of 19 C in de schaduw en 23 in de zon.
Gisteren hebben de laatste 2 dakluiken bij een Engelsman geplaatst, die lekten en de ontluchting van de douche door het dak opnieuw gekit.
De Rapido lekte uit ongeveer alle dakluiken en andere plaatsen.
Het enige wat nu nog als optie overblijft om te lekken, is de airco. Ikzelf heb het idee dat het op 1 plek lekt en het water tussen de alu-bovenlaag en bovenkant isolatie zich verspreid. Eerst wachten we de volgende bui af.

Voor vandaag wordt vanmiddag regen, harde wind en onweer verwacht. Maar nu ik dit schrijf om 0930 uur NL tijd, is het inmiddels 23 C in de schaduw en 26 C in de zon :cheers: :-B .
Gebruikersavatar
colly
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:41
Locatie: Voornamelijk in Zuid Amerika

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door colly »

Dagelijkse huishouding: schop meenemen.

Groeten Charles
[/quote]


Mocht je toch je afvalwater(s) willen lozen , hoe dan? Maar eigenlijk in het bijzonder bv mijn 70 L "SH---" tank...

Dank voor antwoord, Colly
Laatst gewijzigd door colly op ma 05 mar 2018, 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Cee Pee »

Douche en afwas water zijn de bomen en planten gek op.
Daar geven ze je de hele zomer prachtige bloemen voor terug. :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

Cee Pee schreef:
ma 05 mar 2018, 12:04
Douche en afwas water zijn de bomen en planten gek op.
Daar geven ze je de hele zomer prachtige bloemen voor terug. :wink:
.

Precies. Alles is hier al lekker in bloei.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18106
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Cee Pee »

Da's al vroeg dit jaar dan, ik kom volgende maand wel even kijken. :D
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, DINSDAG 06 T/M DONDERDAG -8 MAART

Dinsdag redelijk zonnig, woensdag prachtig zonweer met 19 C in de schaduw en 25 C in de zon. Vandaag begonnen met een buitje en 16 C in de zon, maar na een minuut of 20 overwegend blauw en heerlijknweer, maar wel met een stevige wind vandaag uit het NW. Overigens is de camper sinds maandag geel, door het stuifsel wat uit de jonge dennenappels komt. Er komen bij windvlagen echt gele wolken uit de bomen.

Gisteren ben ik maar weer eens begonnen met het ontroesten van mijn 6 jaar oude Mercedes cabine. Droevig dat een nieuwe auto zo afgeleverd kan worden. Ik heb het idee dat er op wat moeilijker te bereiken plekken zoals de binnenkant van de regengoten boven de deuren, nauwelijks grondlak en toplaag is aangebracht. Maar weer een keer of 3 geschilderd en daarna de regengoten volgespoten met tectiel. Verder zijn bij de puntlasrondjes op diverse plekken scheurtjes in de lak te zien. Kun je toch beter een Fiat hebben. Grote blamage voor het merk met de ster, die pretendeert qua kwaliteit ver boven de rest uit te steken. Laat me niet lachen.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, VRIJDAG 09 T/MZONDAG 11 MAART.

Deze dagen prachtig zonweer en uitnodigend om je op een ligbedje neer te vleien.
Vandaag zondag eerst wat gejogde en toen even afgekoeld in de zee. De watertemperatuur gaat zolangzamerhand ook omhoog.
Al met al s’nachts fris, overdag in de schaduw 20 en in de zon 27 C.
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1394
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door rollercoaster »

best vol te houden toch
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Daadwerkelijk overwinteren Peloponnesos 2018



Bericht door Charles Franconi »

ELYA, MAANDAG 12 EN DINSDAG 13 MAART.

Gisteren een schitterende dag met zwakke wind, 23 C in de schaduw en 30 C in de zon.
Vandaag van hetzelfde laken en pak, alleen een matige wind vanuit het NW (zee), waardoor het wat frisser aanvoelt.
Wel wasdag vandaag, dus droogt de was supersnel. Wasdag betekent voor mij persoonlijk eten regelen voor 4 man, dus vanavond kippenbouten op de grill, gebakken aardappelen en greek salad.
Plaats reactie