Griekenland we komen weer in 2018

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Ries »

Hoi Rob,

hoe is het inschepen en de overtocht gegaan?

Gr,
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Niets op aan te merken.
Eenmaal door de poort richting blauw gebouw en dan een 4 kilometer , diurde wel lang , want je wilt het niet voorbij rijden.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

Eindelijk een vleugje internet en telefoon hier. Dankzij afgelegen maar geweldige plekken zoals o.a. Fokiano (met enorme dank aan Rene voor de tip!) bijna niets te uploaden voor onze blog (mm2greece.nl). En als ik dan eenmaal wat signaal had was het net dun genoeg om een paar regels tekst door te sturen.
We zijn ondertussen op Kythira aangeland.
@ Julian: de struiken naar Limnionas zijn ietwat gekortwiekt. Je kunt er dus iets 'makkelijker' langs. Maar vindt het nog wel knap dat je met die lange bak van jullie helemaal naar die baai bent gereden! :thumbup:
Het is hier prachtig als altijd. De bar van Nikos wordt nu ingericht voor het seizoen.

Monique en Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Amstel »

M2 schreef:
wo 30 mei 2018, 12:41
We zijn ondertussen op Kythira aangeland.
@ Julian: de struiken naar Limnionas zijn ietwat gekortwiekt. Je kunt er dus iets 'makkelijker' langs. Maar vindt het nog wel knap dat je met die lange bak van jullie helemaal naar die baai bent gereden! :thumbup:
Het is hier prachtig als altijd. De bar van Nikos wordt nu ingericht voor het seizoen. Monique en Michel
:bow: Goedzo! Houdt het netjes! Wij komen in Oktober en jullie buuren uit Beuningen (Constance & Kees) waarschijnlijk ook. Die lange bak is nu wat korter en hoger maar dat was ook toen, een koud kunstje! :lol3:
We blijven jullie volgen! :thumbup: :wave: Julian
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Wij zijn ondertussen in Boza aangekomen en wederom zoals in 2016 nog geen forumlid te bekennen.
Maar in 2016 kwamen mm2 en cee pee nog opdagen , dus de moed er maar onhouden.
Over 3 tot 4 dagen proberen wij Monique en Michel te achterhalen in Kythera.


Ma Ying en Rob
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

Rob, we zitten nu ff in Agia Pelagia, maar gaan straks weer op pad. Weten nog niet krek waarheen. Ach, zo groot is het eiland niet.
Waar zitten jullie? Als je nog niet op Kythira bent check even het vaarschema of bel met de kantoor in Neapolis. Het schema wil nog wel eens wijzigen.

Ik heb wat aanvullingen gedaan op onze blog mm2greece.nl maar we lopen ver achter. Een week lang op een plek gestaan met geen internet en telefoonverkeer.

Monique en Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Digiwalker »

Even kijken of er nog uberhaupt een ferry beschikbaar is.
Kretenzer melde : Voor diegenen die op Kythyra zijn of daar naartoe willen de komende dagen: de Fb Ionis heeft ernstige schade opgelopen en ligt momenteel in de haven kythira.Ze mag voorlopig niet vertrekken. Voor hen die het aangaat is het denk ik goed om met de company contact op te nemen.



Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Cee Pee »

@Rob,
En wij staan in Elea en blijven hier nog wel eventjes.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

https://www.kythera.gr/en/gettinghere/s ... yrousa.php

Het bootje van Neapolis naar Kythira vaart nog wel gewoon.

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018t



Bericht door robbreedveld »

Ma ying heeft haar veto uitgesproken over Kythera en dit betreffende mijn harttitmestoornissen en mijn leeftijd van 79 jaar.
Sorry , zij is bang dat ik wederom een hartstilstand krijg.
Jammer , maar ik krijg een goed alternatief in de vorm van Cee Pee.
Nu in de buurt van Messini , dan Kalo Nero en dan Elya.
Ma ying wil via Albanie en Kroatie terug en ze is nu zelf de route aan het bepalen , maar of ze deze landen mag doortrekken is een vraagteken
In ieder geval terug 25 juli , daar onze dochter nu eindelijk visa voor Engeland heeft en wij kleinzoon moeten overnemen .

Rob
Gebruikersavatar
bensto
Berichten: 126
Lid geworden op: za 08 nov 2008, 21:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door bensto »

Voir wat het waard is: Wij waren vandaag (5 juni) om 14.00 in de haven van Kythira, alwaar geen ferry aanwezig was. Die van 16.00 uur naar Neapolis moest nog komen.
met vriendelijke groet
Bensto
NB trotse bezitter van -->Karmann Dexter 550;
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

@Rob en Ma Ying:
Een wijs besluit denk ik. Wel jammer, hadden nog wel een borreltje/etentje met jullie willen doen op Kythira.
Wij staan op dit moment voor de 2e nacht in Platia Amos. Mooie plek, lekker rustig (zoals overal lekker rustig).
Morgenochtend gaan we even langs de bakker in Karavas, dan langs de 'oude stenen' van Paleochora om mijn drone weer eens uit te laten. Hopen dat er geen toeristen zijn...
Tussendoor strandje en dan naar de avondmarkt in Livadi.

Rob, waar denken jullie zondagavond te zijn? Wij nemen de zondagmiddagferry van Kythira naar Neapolis. En zoeken dan een plekje voor de nacht, om maandag naar de noordkust te rijden. Hebben dinsdagochtend een afspraak met kennissen in Valimitika.

Groet,
Monique en Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Michel & Monique ,
Vinden het jammer dat drink en eten niet door kan gaan , hadden voor vrienden en kennissen leuke dingetjes Made In China bij ons en speciaal voor dat doel aangeschaft.
25 mei stonden wij aan de poort van de taverne in Valimitika , een puinhoop / ruine , dus geen etentje en of overnachting , plus tot ver in de omtrek viilnisbelten manshoog,
Bewoond door zwermen vliegen en eveneens keken 2 ratten ons aan.
Zou als ik jou was daar ver uit de buurt blijven.
Nu in Analipsi dan Koroni en vervolgens Pylos , Ma Ying wil haar stenen- verzameling uitbreiden.
Oja , op Boza kennissen ontmoet ui 2016 , o.a de Duitsers die hun band finaal kapot scheurden aanhet betonijzer , wat nu verwijderd is. De Belg was net voor onze komst vertrokken , verder geen forumleden aldaar , misschien nu.

Rob
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

Dat van Valimitika schrik ik van Rob. Wat bedoel je precies met puinhoop/ ruïne?

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Plaats reactie