Griekenland we komen weer in 2018

Plaats reactie
driene
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 9:45

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door driene »

Wij gaan ook. Voor de 2e keer. De eerste keer was in 2005. We gaan over land. Wurzburg-Kufstein-Maribor-Zagreb-Nis-Ohrid en dan verder. Geen autobaan in Oostenrijk en Slovenie. We zijn boven de 3.5 ton en die tolkastjes heb ik geen zin in. Bovendien hebben we de tijd.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Digiwalker »

Vorige week is mijn vriend in Servie behoorlijk afgezet. Op de snelweg tussen Belgrado en Nis ter hoogte van Jagodina werd er vanuit een passerende auto naar de onderkant van de camper gewezen. Even later werd er door een tweede auto weer naar de onderkant gewezen. Ongerust is mijn vriend op een parkeerplaats gestopt om te kijken. Een "vriendelijke" chauffeur keek ook mee en toonde na een greep naar de onderzijde van de versnellinsbak een hand vol naalden uit een naaldlager. Toevallig wist hij een garage die wel kon helpen. Hier wist men te vertellen dat de versnellingsbak kapot was. Binnen twee uur was het vervangengde onderdeel geleverd en kon mijn vriend na betaling van € 4000 zijn reis voort zetten.
Zelf had hij niets gemerkt aan zijn versnellingsbak.



Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2256
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door M2 »

We zijn weer in Greece. We proberen een verslag bij te houden maar of het op de dag af actueel kan blijven......?
www.mm2greece.nl

Op dit moment staan we aan het water vlakbij Korinthos. Straks rijden we omhoog om bij de oude burcht te overnachten.
Morgen waarschijnlijk een dagje Athene. In twintig jaren Griekenland nog nooit geweest...
Daarna trekken we weer vlug langs oostkust van Peloponnesos naar het zuiden.

Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Digiwalker »

Fijne trip M&M
Geniet er maar van.

Verstuurd vanaf mijn Z met Tapatalk

Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Zoals reeds vermeld hebben wij een langere aanloop richting Griekenland genomen , t.w. venetie , san marino en Bari.
Daar we voor het inschepen in Bari nog enige dagen over hadden voor bezichtiging bevinden we ons nu in Alberobello voor de puntmuts daken van de huizen e.d..
Heel apart en niemand weet over het hoe en wat , het was er reeds in de Romeinse tijd.
Ok , overmorgen,weer terug naar Bari en inschepen voor Patras en dit als we tenminste de weg kunnen vinden.
Van Ries de coordinaten ontvangen , dus spanning alom.
Het plan is om richting Bozan te gaan en vandaar naar Kythira.
Hopenlijk een ontmoeting met bekenden.

Maying en Rob
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door thole »

Hoi Rob, jullie hebben wel de smaak te pakken!
Een goede reis en de groeten aan Maying :thumbup: :wave:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door Ries »

@Rob

Mag geen probleem zijn Rob. Als je bij 41.134047, 16.844426 de ingang (poort) van de haven ingaat heb je de coördinaten die je ik je eerder gaf niet eens nodig. Dan is het de weg en de grote borden volgen en kom je vanzelf bij dat blauwe gebouw.

Als er bijzonderheden, of mooie Camperplaatsen, zijn waar ik in september moet gaan kijken in de buurt van Bari (Coördinaten) Of als er iets is waar ik rekening mee moet houden, hoor ik het graag van je.

Veel plezier en rij voorzichtig.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

@ Thole , zoiets van pot verwijt de ketel met een verschil , in de wintermaanden jij met Everdien in Maroc en ondergetekende met Maying 3 maanden in China.
Komen jullie ook nog naar Griekenland ?
En de hartelijke groeten van Maying.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

@ Ries , mijn dank is groot.
Onze heenweg voer langs de welbekende camperplaatsen van campercontact of de Acsi reductie campings.
Het doel is voor ons het belangrijkste en daarna de overnachtingsplaats.
Uiteraard waarderen wij de financiele gunstige prijs , maar als wij voor een paar euro meer op een camping meer comfort ( denk aan douche ) kunnen krijgen , aarzelen wij niet.
Maar tot op heden hadden wij weinig keus en tot op heden slechts 3 kostenloze plekken vanaf ons vertrek.
Albarobello is absoluut een kleine omweg waard en we zitten hier bovenop de bezienswaardigheden op een betaalde camperplaats ad 18 euro tussen de olijfbomen met alle service maar zonder sanitaire voorzieningen. We hebben er vrede mee.
Helaas kunnen we je verder niet van dienst zijn , maar vragen staat vrij zegt men.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45235
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door thole »

Komen jullie ook nog naar Griekenland ?
Hoi Rob,
we zitten na Marokko nog in Spanje.
Misschien eind augustus naar Hongarije en aansluitend dan in september naar Griekenland, nog onder voorbehoud.
Maar of jullie er dan nog zijn?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

@Thole ,
Zeker eind augustus terug , Maying. 3 september echo schildklier en11 september echo galblaas
Gelukkig genezen van de kwakzalver in China , hoewel in Shenzhen nu ook een modern ziekenhuis is gevestigd , maar nog lang niet zoals in Belgium e/o Nederland
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

T.a.v. Ries e.a.

Gisteren en vanmorgen vroeg het gehele plaatsje Alberobello afgezocht naar brood , niets gevonden , denkelijk geen winstmarge genoeg , wel een overvloed aan souvenirs.

Morgen eindelijk naar Bari en vervolgens Patras , Grieks brood.


Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Momenteel een grote vuilnisnelt , tussen Patras en Diakofto , verder weg geen idee , zie ik morgen wel.

Rob
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Griekenland we komen weer in 2018



Bericht door robbreedveld »

Nu in Gerakus Port , 25km ten zuiden Monemvasia en waarschijnlijk 31 mei in Bozan
Plaats reactie