Kortste oversteek Griekenland - Italie?

Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door petervanzelst »

Wij hebben het plan om komend jaar naar griekenland te gaan. Heen over land en terug met de ferry naar italie. Omdat we ook nog wat van italie willen zien, weet een van jullie wat de kortste oversteek is van griekenland naar italie? Onze hond houdt niet van ferry's en de kennels in die schepen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Cee Pee »

Vanuit Igoumenitsa dat ligt net onder Albanië en dan naar Brindisi (12 uur varen) of iets hoger Bari (14 uur), nog weer 500km hoger Ancona (24uur).
Sorry de vaartijden zijn vanuit Patra, en Patra >Igoumenitsa is ongeveer vijf uur.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3715
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Bubbles11 »

Als je in het juiste seizoen reist is er camping on board, in elk geval vanuit igoumenitsa. Je maakt de overtocht dan gezellig met hond in je eigen camper.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door gjvonk »

Wat is dan het juiste seizoen? Ik volg dit even omdat ik dit zelf misschien ook ooit wil doen. In ieder geval wil ik deze route vergelijken met de route via Albanië.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Cee Pee »

Camping aan boord kan van 1 april tot en met 31 oktober.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door petervanzelst »

ik dacht aan een kortere oversteek, bv bari of brindisi of nog zuidelijker. Zo diep mogelijk in de laars van zuid italie.
Dat zijn toch veel kortere vaarten??? Is er niets in de geest van 4 tot 6 uur overtocht? Mijn hond heeft echt een hekel aan ferry's.
Wie heeft ervaring met deze overtochten??
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Amstel »

Wij hebben (2014, eind november ?) Igoumenitsa - Brindisi gevaren. Als ik me dat nog kan herinneren :DD, duurde die overvaart maar 6 à 7 uur. Afvaart 01.00
We weigerden de hond in een kennel (ijzeren kooi naast de schoorsteen op bovendek) te zetten. Die mocht toen terug naar de camper en toen zijn wij daar ook maar gebleven ('s nachts) op achter-bovendek dat daar open was. 2 pers. + hond + camper, enkele reis 112€ (?) GrimaldiLines. Geen booking, tickets met korting aan de balie.
Heerlijk geslapen in de camper met de hond op bed. Wel moesten we bij aankomst 08.00 's morgens nog twee uur wachten voordat we er af mochten. Een tiental vluchtelingen moest eerst aan de It. politie overgeleverd worden. Ik heb ergens een anecdote over dat specifieke reisje geschreven maar weet niet meer waar.
Voor honden die niet van ferries houden is dit een aardige mogelijkheid.
Groet,
Julian
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Aloys »

In een ijzeren kooi nog wel...
Omdat wij op verzoek van de rasvereniging wel eens tentoonstellingen bezochten, hebben we de hond
gewend aan die "ijzeren kooien". Eigen kleedje erin, hond erin, "mooi gaan slapen, de baas komt zo weer".
Kwam ik dan een half uurtje later even kijken, dan was ie diep onder zeil...

En de hond "houdt niet van Ferry's"? Je zal maar een St. Bernhard hebben die niet van traplopen houdt! :mrgreen:
Misschien toch eens wat vaker naar Ceasar Milan kijken? :wink:

(Niet schieten... :shifty: )
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Amstel »

Aloys schreef:In een ijzeren kooi nog wel...
Omdat wij op verzoek van de rasvereniging wel eens tentoonstellingen bezochten, hebben we de hond
gewend aan die "ijzeren kooien". Eigen kleedje erin, hond erin, "mooi gaan slapen, de baas komt zo weer".
Kwam ik dan een half uurtje later even kijken, dan was ie diep onder zeil...

En de hond "houdt niet van Ferry's"? Je zal maar een St. Bernhard hebben die niet van traplopen houdt! :mrgreen:
Misschien toch eens wat vaker naar Ceasar Milan kijken? :wink:

(Niet schieten... :shifty: )
Ik begrijp dat je de feitelijke omstandigheden niet begrepen hebt!
Deze "ijzeren kooien" met verroeste hekdeuren die uit de scharnieren vielen, stonden op het bovendek naast de schoorsteen en de luchtventilatoren. Een onbeschrijfelijk lawaai waar onze hond van in paniek geraakte.
Wat Cesar Milan daarop voor inwerking kan hebben is dus lariekoek.
Persoonlijk kan ik die opmerking niet op prijs stellen. Direct beledigend! En ik schiet snel vanuit de heup! :-B
Als je geen ervaring hebt van de Italiaanse ferries, zou ik me daar niet over uitlaten!
Groet,
Julian
Gebruikersavatar
Griekenlandfan
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 dec 2015, 16:11

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Griekenlandfan »

Bij o.a. Minoan heb je in plaats van camping on board het hele jaar camping inclusive. Dat betekent personen voor de prijs van deck plus de camper. Hiervoor krijg je een binnenhut met douche en toilet en de camper aan de stroom.
Verder zijn er speciale hutten waar je met een huisdier kunt verblijven.
De buitenverblijven voor de honden heb je dan niet meer nodig. Bovendien zijn deze kennels erg verbeterd.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9045
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door gjvonk »

Ik geloof dat ik maar omrijd via Albanië

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door JoopBrekken »

In Albanie eten ze je hond op!
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Amstel »

gjvonk schreef:Ik geloof dat ik maar omrijd via Albanië.
Met jouw camper zeker! Wij doen het de laatste jaren zonder twijfel. Daar hebben wij een camper voor!
De prachtige snelweg door Croatien kost wel €55 maar je rijd 't op één dag.
De wegen in Albanien zijn de laatste jaren heel veel beter geworden en Shkodër - Ioannina is prachtig en rijdt snel, op één dag.
Het knelpunt is dus de kustweg door Montenegro, daar gaat 't wat langzamer maar ook wel te doen op één dag.
Wij hebben de laatste keer een, voor ons, nieuwe weg gevonden. Mlini - Shkodër, via de nieuwe tunnel voor Sutomore E80, naar Podgorica - Tuzi - Lake Shkodra Resort. Wel een omweg maar een goede weg ten noorden van Lake Shkodra (prachtige natuur). Gaat ook op één dag maar wij bleven een extra dag in Podgorica.
Hamburg - Ioannina kunnen we dus vrij eenvoudig in vijf dagen doen en hebben tijd genoeg om nog wat te zien.
Op de ferry zie je alleen maar water, je beleeft niks en voor heel veel honden is 't een plaag. De ferry heeft natuurlijk ook voordelen maar dan kan je beter vanuit Trieste, Venetië of Ancona varen om die voordelen te benutten.
Voor ons zijn de totale kosten, over zee of over land, vrijwel gelijk.
Groet,
Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Amstel »

JoopBrekken schreef:In Albanie eten ze je hond op!
Hebben ze jouw hond opgegeten Joop?
Onze hond kreeg altijd een vriendelijke bejegening, ook van de Albaanse straathonden. Dat hebben wij niet altijd meegemaakt in 't Vondelpark in Amsterdam! Komt misschien omdat te veel mensen daar proberen "Cesar Milan" te spelen? In de buurt van Venlo werd onze hond bijna vergiftigd.
Groet, Julian
Plaats reactie