Kortste oversteek Griekenland - Italie?

Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4257
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door JoopBrekken »

Nee Julian, ik probeerde het een beetje luchtig te maken.
Wel denk ik dat die "kooien" aan boord ( ik heb ze gezien!) voor ons gevoel erger zijn als voor de hond. Maar jou hond merkt ook je afkeer.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door 1934 »

Goedemiddag,


Wij net in Spanje komende met de ferry vanuit Italië, daarvoor de Ferry gehad van Igouminista naar Bari met camping on board,omdat naar Ancona vol was gezien dat het bijna eind oktober was.

Vorig jaar dezelfde overtochten gemaakt zonder camping on board,wat betreft onze hond,tja die is nog NOOIT in de kennel geweest,wij melden hem ook nooit aan en nemen hem gewoon ALTIJD mee in de hut.
En we hebben het zeker over 25 aan 30 ferry overtochten,wel verbaasde ik mezelf dat op de laatste ferry Civitavechia Barcelona er bij Grimaldi goed aan de kennelslag is gewerkt,het zag er op en top uit rvs scharnieren grote accomodatie, vriendelijke verlichting en alles schoon.
Onze (hond) Gijs heeft het allemaal gade geslaan en er naar hartelust nog ff gesnuffeld om vervolgens toch maar weer mee te gaan naar de cabin,in ons geval net achter de receptie !! Dus wat betreft locatie best eng gezien er veel personeel is in dat gangpad,maar zoals altijd een blik van o een hond en verder niets,en hup gewoon de cabin weer in,en uitlaten op het bovenste dek (waar ook de kennel zich bevind) en met de lift gewoon naar je dek waar je cabin zich bevind,Gaat bij ons al een dikke 15 jaar gewoon goed.
Dus laat je niet weerhouden om je hond gewoon mee te nemen.
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door petervanzelst »

Ik wil toch wel een antwoord geven op de reacties dat mijn hond niet van ferry's houdt. Onze hond, een mechelse herder hebben we gepoogd te wennen aan ons zeilschip van 11 meter, maar hij bleef erg bang ervoor. Tel erbij op dat hij door zijn verleden een flinke angst heeft aan kennels ( tenzij er regelmatig mensen in de buurt zijn).
Daarom vroeg ik naar de mogelijkheden voor ons: of in de nacht varen en de hond bij ons in de camper of allemaal in de hut. de kosten zijn secundair. Daarbij wil ik graag een zo kort mogelijke overtocht ( ik ben zelf gek op water als voormalig zeezeiler, maar de hond helaas niet). Mijn vraag was dus of er nog kortere oversteken zijn van griekenland naar italie??? brindisi duurt ca 8 uur.
Hou svp mijn vraag hierop gefocused, anders begin ik wel een nieuw onderwerp. Voor alle positieve antwoorden mijn hartelijke dankl!!
Gebruikersavatar
ariena en ab gaan eu
Berichten: 88
Lid geworden op: ma 19 aug 2013, 11:00

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door ariena en ab gaan eu »

Beste Amstel:
heb je ook een aanbevolen route van Shkoder tot Igoumenisa?

Citaat:
De wegen in Albanien zijn de laatste jaren heel veel beter geworden en Shkodër - Ioannina is prachtig en rijdt snel, op één dag.
Het knelpunt is dus de kustweg door Montenegro, daar gaat 't wat langzamer maar ook wel te doen op één dag.
Wij hebben de laatste keer een, voor ons, nieuwe weg gevonden. Mlini - Shkodër, via de nieuwe tunnel voor Sutomore E80, naar Podgorica - Tuzi - Lake Shkodra Resort. Wel een omweg maar een goede weg ten noorden van Lake Shkodra (prachtige natuur). Gaat ook op één dag maar wij bleven een extra dag in Podgorica.
Laatst gewijzigd door ariena en ab gaan eu op vr 09 feb 2018, 9:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariena en Ab

Later is allang begonnen en
vandaag komt nooit meer terug
Gebruikersavatar
Iveco4x4
Berichten: 735
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 19:43
Locatie: Haaglanden

Re: Kortste oversteek Griekenland - Italie?



Bericht door Iveco4x4 »

Aloys schreef:In een ijzeren kooi nog wel... (Niet schieten... :shifty: )
Ja,ja één verkeerd (of begrepen) woord en je wordt afgeschoten :wink:
Vriendelijke groet, Berry

Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Plaats reactie