In hoeveel dagen naar Griekenland, Peloponnesos?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
swallow
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 14:21
Locatie: ZW Friesland

In hoeveel dagen naar Griekenland, Peloponnesos?



Bericht door swallow »

Vaak in Griekenland geweest, maar nog nooit rijdend.
Willen (ik, vrouw wil nog niet rijdend over Balkan) naar de Peloponnesos en de ferries zijn vol.
Onze tijd is wel wat beperkt, drie tot vier weken, misschien nog wat langer. Aan de andere kant mag het reizen best wel wat dagen in beslag nemen, hoewel dit wel van de dagen in Griekenland af gaat.

Ik ben benieuwd, in hoeveel dagen jullie naar Griekenland rijden. En waar jullie onderweg (zo ongeveer) stopten.
groet,
Iwan

VW T4, MB Sprinter 311, Hymmer Tramp 664SL
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8260
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: In hoeveel dagen reden jullie naar Griekenland, Peloponn



Bericht door hurktoilet »

Da's graven in het geheugen... In de jaren '80 gebruikten wij onze besteleend als camper. Nu ja, als we onze bagage op de voorstoelen gooiden, konden we achterin slapen...
Het was de tijd van het communistisch regime. We kwamen in Joegoslavie vooral veel chagrijn en onwil tegen. Eenmaal in Griekenland sprak iedereen minstens twee woorden Engels. No problem!
Hoe dan ook: in drie à vier dagen van Nederland naar (noord-)Griekenland moet haalbaar zijn. Enige probleem: in Joegoslavië zijn ook een boel mooie plekjes. En de mensen schijnen daar tegenwoordig een stuk vriendelijker te zijn. Dus of je Griekenland haalt?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8935
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: In hoeveel dagen reden jullie naar Griekenland, Peloponn



Bericht door kampo »

Zonder veel stoppen ben je in 3 dagen in Thessaloníki

Brussel>Passau>Graz>Zagreb>Belgrado>Skopje (zomer 2015)
Van daar naar Thessaloniki (Wij zijn via het meer van Ohrid/Macedonië naar Albanië/Tirana gereden)

Op deze route heb je maar een paar kilometer nationale baan. De rest is Autosnelweg. Alles is in goede staat. Af en toe moet je wat betalen maar niet zoveel. Het stuk autosnelweg door Servië is zelfs in hele goede staat.
Enkel aan de grensovergangen moet je soms wat aanschuiven.
Bij het binnenrijden van Servië was dat toen wat langer ivm de vluchtelingenkrisis.
In de andere richting staan er scanners voor vrachtwagens en waren veel meer verscherpte controles.
Servië voelt wat raar aan, een beetje zoals Rusland, maar eenmaal je contact maakt met de bevolking gaat het normaal. Er zijn weinig toeristen in Servië. Als je daar niet mee om kan moet je op één van de 5 à 10 campings gaan staan. Dan is er geen enkel raar gevoel. Het is best wel de moeite om het binnenland van Serbia te bezoeken. Het lijkt alsof de tijd is blijven stilstaan.

Op de terugweg via Dubrovnic/Mostar/Sarajevo/Srebrenica (monument) Tusla. Dat is een ander verhaal. Van dat laatste traject wordt je niet Happy. Maar als je het wilt weten moet je er door rijden.

Tijdens de hele reis door de Balkan deden we wel 15 of 20 grensposten. Overal moet je alle papieren laten zien en verzekering goed nakijken of alle landen erop staan !

De andere route heb ik ook gedaan.
Van hieruit zonder stoppen in 2 dagen naar Ancona. Daar de boot op en in Igumenitsa of Patras uitstappen.
Ik begrijp dat je dat beu wordt. Een minder avontuurlijke route als je het al gedaan hebt, je kent het snel van buiten en daar valt minder te bekijken.
Groeten Kampo
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: In hoeveel dagen reden jullie naar Griekenland, Peloponn



Bericht door thole »

Willen (ik, vrouw wil nog niet rijdend over Balkan) naar de Peloponnesos en de ferries zijn vol.
Heb je al via Tosca Buhrs geïnformeerd van Greek Ferries, ze is Nederlandse.
bt@eco.gr
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
rbisdom
Berichten: 2335
Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 18:13
Locatie: Rotterdam

Re: In hoeveel dagen naar Griekenland, Peloponnesos?



Bericht door rbisdom »

Wij hebben ook maar 4 weken en gaan ook over land. Als we Griekenland niet halen hebben we een goede vakantie gehad want dan hebben we veel gezien. Het is maar hoe je het bekijkt. Maar ik verwacht een week over de reis te doen dus 2 weken in Griekenland.
Groetjes,

Rob

Pluk de dag, het leven is zo kort!
Knaus Traveller 685 1997 op Fiat Ducato 230

Afbeelding
Plaats reactie