Snelste overtocht met camper naar Kreta?

Plaats reactie
georgethuis

Snelste overtocht met camper naar Kreta?



Bericht door georgethuis »

Met een veerpont naar Kreta??

Wij gaan komend voorjaar opnieuw voor een rondreis naar Griekenland.
We willen ook Kreta gaan doen.
Kan alleen de ferry vanaf Pireas vinden. Is er ook nog ergens een verbinding verder in het zuiden??

G Thoonsen.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Kretenzer »

Er is een verbinding van het zuiden Peloponnesos , maar vaak maar 1 keer per week. Ik weet niet of je direct vanaf de boot in Patras komt en dan nog een avondboot wil halen. Meestal lukt dat wel in Piraeus. Zowel Minoan als Anek vertrekken ongeveer tegelijkertijd. Er zijn afvaarten naar Heraklion en naar Chania. Je krijgt korting wanneer je de binnenlandse vaart boekt tegelijk met de adriatische. Daarnaast korting voor NKC,anwb en een forse korting is de vroegboekkorting van Minoan.
Start meestal in januari. Ook loont het voor de griekenlandgangers die regelmatig gaan, een bonuskaart aan te vragen, je spaart punten voor korting of zelfs gratis reizen en je krijgt korting op maaltijden in de restaurants.
Nog even een tip, ontbijt in het restaurant is goedkoper dan in het selfservice restaurant. (Minoan)



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Kretenzer »

PS. In het hoogseizoen zijn er ook overdag ferry's.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
georgethuis

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door georgethuis »

Dank je voor de informatie. Wij komen over land, en we hebben alle tijd. Ik dacht dat ervan Githeon een dienst was, maar kan bij de diverse maatschappijen geen vertrekhaven in die omgeving vinden.
Nu worden de namen ook divers geschreven!
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 242
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door 1934 »

Snelste is direct Pireaus-Irakleon.
Wij net van Kreta af en hebben de heenreis gedaan via Gythio-Kythira waarna wij een week op Kythira zijn geweest (zeker de moeite) gezien dat de Ferry maar eens per week gaat vanaf Kythira zijn we de daaropvolgende week vanaf Kythira naar Kissomos (Kreta) gegaan.
Met de tussen stop erbij was deze verbinding gek genoeg het goedkoopste !

Succes
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Kretenzer »

Op dit moment is de trip van Gythion naar kissamos niet te boeken. Schema nog niet bekend, normaal te boeken via de site van Anek. Vanaf Chania naar Piraeus is net zo snel als van heraklion .



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Amstel »

georgethuis schreef:Wij komen over land, en we hebben alle tijd. Ik dacht dat ervan Githeon een dienst was, maar kan bij de diverse maatschappijen geen vertrekhaven in die omgeving vinden.
Wij komen ook over land 2017 en gaan onze onderbroken reis van dit jaar naar Kreta voortzetten.
We gaan weer naar Kythira met de ferry vanuit Neapolis en een week later met de ferry Kythira - Kissamos naar Kreta.
Wij willen het Paasfeest beleven op Kreta.
Het is nog te vroeg om de Porfyrousa of de Vitsentzos Kornaros te booken en dit is ook helemaal niet nodig in het voorjaar.
Een nieuwe timetable komt in januari. Ondertussen is hier de oude met onderaan de prijzen en adressen.http://agreekisland.com/ferry-lane-lines/
Tickets worden verkocht bij Rozakis (LaneLine) in Gytheion voor Gytheion-Kissamos (via Kythira) met Vitsentzos Kornaros.
Voor Neapolis-Kythira met Porfyrousa verkoopt Vatika Bay in Neapolis de tickets.
Obs! Dit zijn twee verschillende en concurrerende rederijen.
Wanneer gaan jullie rijden? Wijzelf kunnen door omstandigheden momenteel geen datum vastzetten maar hopen voor 1 april op weg te zijn.
Groeten, Julian
PS Vergat de link voor Porfyrousa, Neapolis-Kythira: http://agreekisland.com/schedule-ferry-porfyrousa/ DS
Uitgeschreven

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Uitgeschreven »

Hoe zijn de prijzen voor een camper? Ik zie prijzen voor een Normal Car? Enig idee.?
georgethuis

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door georgethuis »

Tijdstip van vertrek uit Nederland??

Als eind februari al zinvol is om daar redelijk weer te hebben??
De laatste 2 jaren half februari naar Marokko geweest.
Nu zou Griekenland voor ons alternatief worden.
Dit jaar 6 weken in september, oktober geweest. Ik realiseer mij dat de watertemperatuur in het voorjaar beduidend minder zal zijn. Wij rijden zoveel mogelijk. Dus geen Pireas, voor ons.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Amstel »

georgethuis schreef:Als eind februari al zinvol is om daar redelijk weer te hebben? Ik realiseer mij dat de watertemperatuur in het voorjaar beduidend minder zal zijn. Wij rijden zoveel mogelijk. Dus geen Pireas, voor ons.
Voor ons is het weer redelijk vanaf 1 maart op weg naar Griekenland, in Griekenland is het dan al lente = beter dan redelijk! De zeewatertemperatuur in 't zuiden van Peloponnesos was in maart dit jaar al redelijk maar vorig jaar lager. Subjectieve kwestie; wij zwemmen al bij 18 en vinden 20 graden uitstekend. Natuurlijk niet te vergelijken met 22 - 24 gr. in september-oktober.
Het is nog te vroeg om ons voor prijzen te interesseren. Ik ga er vanuit dat 't volgend jaar duurder wordt. Het voordeligst is wel om wat verder te rijden als Gytheion, wij gaan toch langs Monemvasia en Bozas en dan valt 't natuurlijk om naar onze favoriet Neapolis te rijden. Neapolis - Kythira kostte dit jaar €66 (enkel, 2 pers.+ 7m.camper) vaart dagelijks (niet op woensdag). Kythira - Kissamos €122 (?) en vaart alleen op woensdag vanuit Gytheion. Zo was het in 't laagseizoen (voorjaar 2016 en ik laat juli-september buiten beschouwing!). Ik denk niet dat het 2017 duurder wordt als €200 bij elkaar, maar wij betalen wat 't kost, anders komen we er niet! :)
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Amstel »

En als we weer pech hebben? Nee dat kan niet! Dan gaat de Vitsentzos Kornaros weer in onderhoud en inspectie, juist als wij daar staan. Dat gebeurde ons dit jaar!
Ik heb nog steeds een laag vertrouwen in Lane Lines ("They don't do shipping, they do a lottery!" zei de juffrouw die uit haar dak ging bij Lane Lines in Livadi), maar deze keer zijn we er op voorbereid en rijden op een dag naar Piraeus en varen met Anek, of Minoan, of Superfast, of iets anders dat boven water vaart. :-B
Groet, Julian
georgethuis

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door georgethuis »

Tot op heden gaat de Vitsentzos-Koranos als een speer !!
Hopelijk houdt hij dit vol tot 19 april. 18 april gaan wij over. 5 april weg uit Nederland.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Snelste overtocht met camper naar Kreta



Bericht door Amstel »

Ik hou 'm ook in de gaten, momenteel doet ie 't goed.
Wij staan nu op Bozas. Maandag rijden we naar Neapolis, kopen en ticket en gaan met de eerstvolgend boot, Porfyrousa, naar Kythira en een week later met de beruchte Visentzos Kornaroa naar Kissamos. Vier weken later licht dat schip op de werf i Piraeus. Wij moeten dan met Minoan of Anek terug naar Piraeus.
Groet, Julian
Plaats reactie