Overwinteren Peloponnesos 2017

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

JoopBrekken schreef:Is het pontje bij Kotor nog zo hekties? Omrijden zou 30 km meer zijn.
Na het drie jaar niet gedaan te hebben omdat het ons steeds werd afgeraden m.a.v. die slechte weg aan zuidkant van Butrint, hebben we het 21 maart dit jaar, toch gedaan. Kost nog steeds 10€. Butrint hadden we al een paar jaar eerder gezien, dus eigenlijk was het onnodig en eigenlijk ook niets bijzonders. De weg aan de andere kant was eerst wel redelijk maar werd al gauw verschrikkelijk en dat laatste stuk SH98, afschuwelijk! Dit betreft dus maart 2016! Ik weet dat anderen o.a. M2 er niet zo veel last van hadden maar ook deze weg wordt af en toe afgeschaafd (da's zweeds, hoe heet dat in NL?).
Wij hadden pech en doen het nooit meer! Voor anderen viel het wel mee, die hadden mazzel!
Sarandë - Konispol via de SH97 is een prachtige weg, dus waarom moeilijk doen? :-? Waarschijnlijk omdat we af en toe wat meer spanning zoeken! :-B Maar 't kost wel! 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Groeten, Julian
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door faalhaas »

Volgens mij bedoelde Joop het pontje over de baai van Kotor, en niet de Pont bij de ruïnes bij Butrint.

Wij zijn de baai Kotor rondgereden, het is niet ver en erg mooi. Zeker het kerkje op dat eiland (naam schiet me niet te binnen). Na Kotor niet de tunnel door naar Budva maar over de pas.
Even stevig klimmen, maar wat een uitzicht.
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Amstel »

faalhaas schreef:Volgens mij bedoelde Joop het pontje over de baai van Kotor, en niet de Pont bij de ruïnes bij Butrint.

Wij zijn de baai Kotor rondgereden, het is niet ver en erg mooi. Zeker het kerkje op dat eiland (naam schiet me niet te binnen). Na Kotor niet de tunnel door naar Budva maar over de pas.
Even stevig klimmen, maar wat een uitzicht.
Zeker faalhaas! Juist zo! Ik las verkeerd in de haast!
Ben het wel met je eens, rondrijden naar Kotor is een leuke weg! Dus toch weer een onnodig pontje en de stevige klim is de moeite waard met het uitzicht als beloning!
Sorry voor mijn verkeerde interpretatie!
Grooet, Julian
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Dank dank, we gaan het zien, hopelijk zonder sneeuw.
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Geert505 »

Vanavond komt Kreta met de camper op NPO3 om 19:49 uur.
Misschien wel leuk om te kijken. Wij hebben in 2011 er een gehuurd toen we zelf nog geen camper hadden
en vonden het er prachtig. Overal vrij gestaan pal aan zee bij de dorpjes. Rustig, niet eenzaam, genoeg lekkere restaurantjes en dat in het hoogseizoen.
Groetjes Geert
addievdbult
Berichten: 235
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 19:47
Locatie: Zwolle

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door addievdbult »

Hallo Charles en Jose.
Leuk om iets via deze weg van jullie te vernemen!!!
Fijne overwintertijd in Griekenland!!!
Groetjes uit Zwolle,
Addie en Trudy
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Charles Franconi »

addievdbult schreef:Hallo Charles en Jose.
Leuk om iets via deze weg van jullie te vernemen!!!
Fijne overwintertijd in Griekenland!!!
Groetjes uit Zwolle,
Addie en Trudy
Dank je. Zuid West Europa wordt ons wat te druk dus de andere kant maar eens proberen.

Groeten Charles en Jose
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door thole »

Uiteraard volg ik alles over Griekenland hier, dus ook dit draadje over overwinteren in Griekenland.
Zelf hebben we reserves w.b.t. het overwinteren in Griekenland, we zijn verwend omdat we al jaren naar Marokko gaan in de wintermaanden waar je in het zuiden altijd temperaturen tussen 20 en 25º hebt en er doorgaans nauwelijks regen valt.
Julian en Stina zijn enthousiast, maar die zijn de Zweedse wintertemperaturen gewend, dan is het in het zuiden anywhere vaak al goed toeven.
Dus ben ik zeer benieuwd hoe het b.v. Joop en Ria en Charles en Jose, die ervaring hebben in Portugal/Spanje bevalt.
Wij gaan weer in de lente naar Griekenland, na Marokko......
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

We laten het weten!
Hopelijk geen sneeuw onderweg met onze zomerbanden!
Nog 1 week en we gaan.

We hebben in de 9tiger jaren 3 hele winters in Griekenland bij Lefkas mee gemaakt op onze zeilboot, en ook meerdere in Spanje/Portugal met de camper.
Ons idee is dat Griekenland en Portugal ongeveer hetzelfde matige winterweer hebben, je kan 4 weken regen hebben of natte sneeuw, maar ook elke dag 20 gr en zon. Elk jaar is het "weer" weer anders, maar als je aan Marokko gewend ben dan zal het wel "fris" en regenachtig zijn.
Het grote voordeel van Portugal is dat je in 1 dag in Zuid Oost Spanje kunt zijn om slecht weer te ontvluchten, en dat hebben we al 2 x met suk6 gedaan!
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door robbreedveld »

ook wij volgen dit draadje , gaan over 18 dagen overwinteren in Spanje en Portugal , maar hebben plannen
om in het voorjaar van 2017 naar Kreta te gaan met onze camper.
Dit jaar was ons 4e verblijf in Griekenland goed bevallen , alleen te warm.
We hebben al redelijk de informatie voor route , ferry,s en verblijf aldaar , maar twijfelen of we de ferry nemen
vanuit Piraeus of eerst nog naar Khytera ( als ik het goed schrijf ).
Maar staan open voor suppletie inzake Kreta.

Rob
Hanky

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Hanky »

Hallo,

Ooit ben ik eind oktober 1,5 week op Kreta geweest. Ik herinner me dat het toen redelijk nat en winderig was. Hoe is de ervaring van jullie wat betreft het weer tijdens een overwintering in Griekenland, dus op het vasteland? Dat zal niet ze veel verschillen van de situatie op het eiland Kreta, toch? Ik twijfel eigenlijk een beetje, maar zit er wel over te denken de maanden november december daar door te brengen.
ik ben benieuwd.

Groet en fijne reis.

hanky
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Zoals ik 3 berichtjes hoger schreef, elke winter is anders, maar ik hoor het ook graag van anderen.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door JoopBrekken »

Nog eens wat gemiddelde winterweer opgaven doorgespit, en die bevestigen dat er weinig verschil is tussen de Algarve en zuid Griekenland,
Gemiddelde dag temp 15 gr, zon uren 5, regendagen 13 /mnd.

Ter vergelijk: voor de zuidoostkust van Spanje is dit 16 gr, zonuren 6, en regendagen 5 dus vooal veel droger.

Uit eigen ervaring op Levkas: 4 weken in jan. iedere dag zon en 20 gr, maar een ander jaar in jan. natte sneeuw en storm, maar dat duurde gelukkig niet zo lang.
Bij Athene wel eens sneeuw en -16 gehad.
Gebruikersavatar
Kretenzer
Berichten: 255
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 19:18
Locatie: Armeni/chania

Re: Overwinteren Peloponnesos 2017



Bericht door Kretenzer »

Op dit moment is het prachtig weer op Kreta.Elke dag temperaturen rond de 25 graden. De laatste winter was eigenlijk prima. Te weinig regen en aangename temperaturen. Zeker aan de kust loopt de temperatuur snel op,terwijl je vanaf 550 meter al aardig sneeuw kan verwachten.





Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie