Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie

Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse polite



Bericht door Goldedition »

volvop31 schreef:
Goldedition schreef:als je schrijft dat je een onderzoek doet naar het gedooggedrag, benoem je dan ook de achterliggende reden, of blijft het bij gokken over de boze stoute campingwereld ?
Mss zou het interessant zijn, dat er eens navraag wordt gedaan bij lokale overheden, naar hun motivatie ?

Wie anders zou het kunnen zijn dan de campings als je op een godvergeten plaats staat waar enkel maar campings in de buurt zijn?
Ik denk niet dat het goed zou zijn om bij de lokale overheden in dat potje te gaan roeren, beter = low profile. En naar hun motivatie moet je al helemaal niet vragen. Ze zullen je antwoorden dat je NERGENS vrij mag staan!
Het kan natuurlijk in Griekenland anders zijn, maar ook over België wordt gezegd dat een campinglobby achter de "vervolging" zit
via Toerisme Vlaanderen.
Ik ben beroepsmatig ook in contact met Toerisme Vlaanderen en Vlaanderen Intl, en ik kan je verzekeren dat deze instanties zich niet laten beïnvloeden en amper laten adviseren door campinghouders.
Toerisme Vlaanderen zou (prive) uitbatingen zonder wettelijke uitbatingsvergunning vervolgen, maar geen "fout geparkeerde" autos

Als een campinghouder zijn broer toevallig bij de plaatselijke politie zit, dan zou het kunnen dat die ene agent wat minder verdraagzaam optreed, maar het hele korps beinvloeden en een instantie als TV, dat is wat hoog gegrepen voor de campingbazen, geloof me vrij.

Ik denk eerder aan (toevallige) willekeur van agenten, of eerder voorgekomen problemen, of een actiepunt van het plaatselijk korps.
Bv in Belgie, is de Burgemeester korpsleider van de plaatselijke politie en die kan best een persoonlijke reden hebben om wat harder op te treden, maar struktureel en nationaal ? NO WAY
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door thole »

Dat is appels met peren vergelijken.
Je hebt regelmatig gepost dat je van vrij staan op gedoogplaatsen niet gecharmeerd bent.
Dit zijn opmerkingen herhalen en hebben geen enkele relatie tot de vraag van de TS, integendeel dit riekt naar stemmingmakerij.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse polite



Bericht door volvop31 »

Je kan in NIETS het campertoerisme van B of NL vergelijken met dat van Griekenland. Daarom dat er veel mensen door betoverd zijn (ook nog door vele andere fantastische facetten natuurlijk) :-B :-B :-B

De volgende keer zal het onze 11de keer worden en we worden steeds terug aangetrokken... :thumbup:
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door volvop31 »

Nu herinner ik me nog dat we eens (2005?) zijn weggestuurd in Plaka (37°8'51,9" 22°53'37,7 WOMO blz 75), toen bestond de CP er nog niet.
Dat gebeurde toen met veel lawaai met een zestal politieagenten, hun beslissing was dat we de dag nadien 's morgens moesten vertrekken, wat we toch al van plan waren... :lol:
In Pylos (36,91527 21,69512) krijg je al vele jaren een bijna onleesbare copie in het Duits dat je niet mag overnachten, behalve in september 2012 toen hebben we niets gezien (misschien vergeten of zou er iets veranderd zijn?)

Wij hebben wel een vaste regel: we discussiëren NOOIT met de politie, bij het eerste verzoek vertrekken we naar de volgende gedoogplaats. :-B
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Cee Pee »

volvop31 schreef:Wij hebben wel een vaste regel: we discussiëren NOOIT met de politie, bij het eerste verzoek vertrekken we naar de volgende gedoogplaats.
Dan zullen ze wel op tijd moeten zijn, :wink: als de kurk van de wijnfles is rij ik geen meter meer. :cheers:
De volgende dag zijn ze de eerste. :shh:

Cor
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Digiwalker »

:-B :-B
Afbeelding
Zij is toch pas langs geweest bij jou???

:thumbup:
:wave:
Rene
Afbeelding
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2249
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door M2 »

Wij zijn dit jaar uiterst vriendelijk verzocht te verdwijnen van het strand ten noorden van Astros - N 37°26’45.6” E22°44’54.0".
Daarmee is dit in de acht jaren dat we door Griekenland touren de derde keer dat dit ons is 'overkomen'.
We waren er al een beetje bang voor toen - nadat we een tijdje als enige(n) stonden - er wat campers bij ons kwamen staan. Zo gaat dat vaak; staat er eenmaal een camper, dan werkt dat als een magneet op andere camperaars. Overigens hebben wij dat niet. We hebben er geen probleem mee om alleen te staan. Bij voorkeur zelfs.
De genoemde plek is een paar kilometer van een camping bij Astros. Toen we 's middags een Griekse auto langzaam langs de campers zagen rijden zagen we de bui al hangen.
En inderdaad kwam er aan het einde van de middag een politie-auto met één agent.
Wat vertelde hij: Dat we hier niet mochten overnachten, dat er een camping verderop was, dat hij niets anders deed dan zijn werk...., en dat het voor onze eigen verantwoordelijkheid was als we bleven staan..??, en dat hij niet meer terug zou komen 's nachts.......!
"I only do my job".
De camping is dus vermoedelijk op hun strepen gaan staan, heeft de politie gesommeerd om de camperaars weg te sturen, en de beste man kon niet anders dan zijn plicht doen.
De beste man deed het met tegenzin, dat was duidelijk te merken.

Maar álá mensen, drie keer in acht jaren Griekenland.......

Groet,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Opgezegd »

Ook ophttp://camperlanden.eu/griekenland/ gaan we de informatie m.b.t. deze plaatsen vermelden. Goed initiatief en leuke info.
volvop31
Berichten: 530
Lid geworden op: vr 18 mar 2005, 8:43

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door volvop31 »

@Digiwalker
Ik vind de info prima verwoord. :-B
Nog bedankt!
Verslaafd aan Griekenland !
Ook nog na Marokko...
En na Turkije!
Maar overwinteren in de Algarve!
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Goldedition »

thole schreef:
Je hebt regelmatig gepost dat je van vrij staan op gedoogplaatsen niet gecharmeerd bent.
Dit zijn opmerkingen herhalen en hebben geen enkele relatie tot de vraag van de TS, integendeel dit riekt naar stemmingmakerij.
dit ruikt naar niet "to the point" antwoorden, en zuiver stemmingsmakerij om mensen die het niet eens zijn in een negatief daglicht te stellen
Maar goed, je niets afvragen en gewoon verder doen, is voor een bepaalde klasse het ordewoord
Tot scha en schande van wie het goed meent.
Voor de anderen : de motivatie waarom je wordt doorgestuurd maakt natuurlijk een heel verschil

gewoon een lijst aanleggen van mensen die op een bepaald ogenblik op een bepaalde plaats zijn weggestuurd heeft helemaal geen zin. Daar heeft niemand wat aan.
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54



Bericht door Camper Prinses »

Ik ben al 3 campings tegen gekomen die niet gesloten waren.
Daar ga ik dus niet bij in de buurt staan, zelfs in november zou dat zoeken zijn naar moeilijkheden.
In Athene juist de camping opgezocht, is ook meer voor de bewaking dan het camping gevoel.
Kortom 98% van de campings zijn dicht, waar willen ze me dan heen sturen? ??
In het hoogseizoen is het natuurlijk anders...
Zelfs de meeste taverna's waar gedoogplekken zijn zijn nu gesloten.
Ik zou verbaasd zijn als ik in de winter weg gestuurd zou worden maar zal daar direct gehoor aan geven.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54



Bericht door Camper Prinses »

Ik geniet van het bestand in mijn tomtom al heb ik diverse bestanden erin staan soms met dezelfde coördinaten.
TOP dus ga zo door. Jij hebt de meeste in Griekenland verzameld zover ik weet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Dafluc »

Paar dingen verwijderd. Laten we het leuk houden. Zie je de zin er niet van in, mag, dan doe je er niet aan mee. Mag je ook zeggen hier, maar één keer is dan voldoende.
Laat de anderen, die er wel de zin van inzien dan gewoon hun gang gaan en laat het topic verder links liggen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Amstel
Berichten: 481
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 18:42

Re: Onderzoek naar gedooggedrag Griekse politie



Bericht door Amstel »

Naar aanleiding van een klein voorval, wil ik dit stoffige topic (29-11-2013) weer even aanhalen.
Wij zijn nog steeds nooit ergens weggestuurd door de politie of de CoastGuard. Wel kregen we een maand geleden in de haven van Messolonghi een zeer vriendelijk bezoek van de politie. Die vroegen of we hier wilden overnachten en of wij ons daar veilig mee voelden? Ik demonstreerde mijn dubbele alarminstallaties en andere nooduitrustning. De hond ging goed te keer tegen ze toen ze te dicht bij de camper kwamen. Ze waren er zeer tevreden mee maar ze vonden toch dat ik veel beter vijf kilometer verder aan het strand kon staan. "We have to many incidents with the Roman people here! It is much saver there!" Om de politie gerust te maken, zijn we dus maar ergens anders gaan staan. Ik stond wettelijk geparkeerd en had daar ook kunnen blijven staan maar dat doe je dus niet als je goede vrienden met de politie wilt blijven. Dat is het enige voorval, wat onszelf betreft na 7 maanden vrij staan in Griekenland.
Maar ik heb dus wel het een en ander gezien. Een paar dagen geleden in Kalamata weer een leuk voorbeeld. Wij parkeren zaterdagmiddag op het parkeerterrein bij het strand met alle vier wielen binnen de lijnen, onder een boom om morgen lekker in de schaduw te staan. Even later komt er een camper die op eerste parket, vlak op het strand gaat staan, tafel en stoelen voor de camperdeur. Ik heb daar persoonlijk helemaal geen probleem mee maar die camper zoekt dus wel moeilijkheden. Zondagochtend, prachtig weer, Kalamatafamilies gaan naar het strand om te zonnen en te zwemmen. Voor elf uur was de CoastGuard er al, de camper en een personenauto kregen een waarschuwing en werden daar weggestuurd.
Sommigen vragen er toch om!!!
Julian
Afbeelding
Linker stuk van de foto is bewust weggesneden!

Afbeelding
Plaats reactie