Kreta: mijn droom

Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Kreta: mijn droom



Bericht door Digiwalker »

Bent u ook van plan met de camper naar Kreta te gaan? Ik wel, alleen spelen een aantal factoren mee waardoor het plan nog niet is uitgevoerd.
Maar om in de stemming te komen is hier alvast een voorproefje.
Zie je jezelf al langs zo'n strand staan? In je ligstoel met een verrekijker in je linkerhand en een ouzo met ijs in je rechter??

http://vimeo.com/11529977

:wave:

Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Kreta mijn droom ?



Bericht door Geert505 »

Wij hebben 3 jaar geleden een camper gehuurd op Kreta en zijn toen 11 dagen aan de zuidkust geweest. Wij vonden het er prachtig. Wel veel bergen en vaak nauwe doorgangen door de dorpjes om aan zee te komen. Een kleinere camper was wel fijn geweest.
Voordeel was dat het er in augustus heel rustig was zover van de toeristenplaatsen af.
Maar een prachtige kust met veel mooie vrije plaatsen en heel rustig.
Groet, Geert
born to run
Berichten: 3
Lid geworden op: do 16 mei 2013, 10:20

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door born to run »

We zijn vlaamse camperaars en voortdurend op avontuur
Verplaatsen ons met kleine camper (adria win 5.60 m)
Zijn reeds driemaal met ons winnentje in Griekenland geweest
Eenmaal Pelop en Lefkada
Tweede maal Lefkada ,Kefalonia en Zakynthos
En dit jaar mei en juni Lefkada en Kefalonia
Zouden graag volgend jaar Kreta verkennen
Zijn er camperaars die dit reeds deden met eigen camper .?
Ik ken Kreta redelijk goed van verschillende malen verkennen met huurwagen. en het is zo een beetje mijn droom met eigen camper nu we tijd hebben
Gebruikersavatar
sagittarius
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 12:32
Locatie: Wherever I lay my hat

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door sagittarius »

Hallo Rene,
Zoals we al eerder hebben vermeld willen we in 2014 naar Kreta ( zie Griekenland site ). Wat we graag willen doen is Kreta verkennen zowel de N- ,O- , Z- en Westkust, dus heel Kreta en daar willen we ook de tijd voor nemen. Binnenkort start ik met het opsporen van zij die Kreta met de camper hebben verkend ( websites, weblogs e.d. ) en eind winter hoop ik een beeld te krijgen over wat en hoe in Kreta. De rest zullen we zelf invullen a/d hand van onze verkenningen google maps ..... We zullen niet alleen de kusten verkennen maar ook het binnenland, hopelijk wordt het voor ons een reis die heeeeeeel lang duurt.
Voorlopige planning is : vertrek april, terug : onbekend. Misschien ontmoeten we elkaar daar en dan drinken we wel ouzo !!!!!! De kans is groot dat we overland naar Griekenland gaan zoals we 2 jaar geleden hebben gedaan nl Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Servie en Macedonie. Maar zoals als ik al meldde we zijn nog in de ontwikkelingsfase.

Groetjes Paul en Annemiek
Hobby 650 ---- Fiat Ducato 2.5 TDi
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door Digiwalker »

Ha Paul en Annemiek,

Dit is een beetje een inkopper. Ik ben al een tijd bezig deze droom te plannen. Op mijn site heb ik een pagina aangemaakt met de voorbereidingen en info.
Mijn idee was om vanuit Gythion via Krythira naar Chania te varen. Voor mij komt deze overtocht op ca € 350 (enkeltje) maar dat weten we pas zeker wanneer de reder in maart zijn vaarschema klaar heeft.
Voor het adres van de reder kijk maar hier: https://sites.google.com/site/griekenla ... rbereiding
en voor eventuele camperplaatsen : https://sites.google.com/site/griekenla ... -op-kreta
Maar misschien had je dat al bekeken.

Voor je navigatiesysteem heb ik nu Servie, Albanie en Griekenland op de Googlemaps kaart staan. Als je een Igo hebt dan kan je de kml direct downloaden en in de Igo zetten.

Ik ben benieuwd hoe het jou vergaat.

:wave:
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door Digiwalker »

Op deze site staan de huidige ferrie prijzen naar Kreta etc
Piraeus - Kythira - Gythio - Antikythira - Monemvasia - Kissamos ( Kastelli ) - Kalamata

FROM FRIDAY 21.02.2014 UNTIL MONDAY 31.03.2014

Afbeelding

http://www.kythira.info/fare.htm

:wave:
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54



Bericht door Camper Prinses »

Digiwalker.. vaart de dienst van Gytheio dan weer?
In December en Januari was dat in ieder geval niet!

verstuurd met Tapatalk
Gebruikersavatar
Digiwalker
Berichten: 2370
Lid geworden op: zo 24 feb 2008, 10:26
Contacteer:

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door Digiwalker »

Hoi Michael,

Je was toch niet van plan terug te rijden om het te controleren??

De boekingsite was in ieder geval open. En de planning ging maar tot 31-3
Dus eind maart weten we pas of het mogelijk is om in de zomer naar Kythera te varen.
Alleen kan ik nergens meer vinden dat ze vanuit Neapoli naar Kythera varen.

:wave:
Rene
Aloys: Digiwalker, lid sinds 2008, is helaas overleden eind november 2022.
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door HeraAres »

Vorig jaar september/oktober de helft van het eiland verkent met een huurauto en het was schitterend mooi door de bergen,waar we ons wel op hadden verkeken is dat je over 100km een dag nodig heb daar.En een hele goede navigatie je wordt vaak op een zandweg gedropt,waar we ook van schrokken waren de gladde wegen door een regenbui.
Gebruikersavatar
frans mulder
Berichten: 191
Lid geworden op: vr 24 okt 2003, 16:28
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door frans mulder »

Wij vertrekken 9 juli naar Kreta en zullen verslag doen via twitter (https://twitter.com/griekmcamper) en onze website (http://www.griekenlandmetdecamper.nl/nl ... e/172-blog) !
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45217
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door thole »

Veel plezier Frans en we zullen je volgen via jullie blog.
Goede reis alvast .
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Geert505
Berichten: 198
Lid geworden op: ma 30 sep 2013, 16:43
Locatie: Zuid limburg

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door Geert505 »

Fijne vakantie, wij gaan dit ook volgen. Goede reis!!
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door robbreedveld »

Ten eerste , Kreta is niet mijn droom , leuk om er een keertje te zijn. Maar daat houdt het mee op.
Nu een week terug vanuit Kreta en alles nog eens de revue te laten passeren..
Kreta zoals ik dat leerde kennen een 20 jaar geleden , is niet meer , ontzettend touristis nu.
Langs de kusten volgebouwd met hotels , appartementen en taveernes en veelal leeg.uit voorzorg camperplaatsen overgenomen van de familie I en M , helaas klopten er weinig van.
Soms alleen bereikbaar vanuit zee met een geleende landingsvoertuig vanuit Normandie.
Links en rechts erom heen , alleen mogelijk met wieken , door de nauwe straatjes veelal liep je vast en omkeren kostte veel zweetdruppels.
Ja , een muilzezel. , maar geen enkele muilezel die mijn camper op zijn rug kon hebben.
Autootjes qua model fiat 500 was mogelijk.
Maar wij vonden wel plekjes bij vissershaventjes en met onze busbreedte paste we in de
Parkeervakken.
Veel stenen waar je veel verbeelding voor nodig had , uitgezonderd Knossos. , bereikbaar via bus 2 vanaf busstation Iraklion , totaal bedrag per persoon inclusief museum , 27,50 euro.
Daar we qua bezichtiging voor ons gevoel toch wat tekort kwamen , hebben we zonder camper Santorini bezocht , voor 125 euro per persoon , kaartjes verkrijgbaar bij genoemde busstaion en aan de haven.
Ruim 1000 personen op de boot en ook van andere plaatsen kwamen ze met boten dit eiland bezoeken en zoek dan je bus tussen de 85 geparkeerde bussen maar uit.
Neem wel een lunchpakket mee , weinig tijd door deze grote drukte en vertrek bus om iets te kopen.
Wij zullen Kreta niet meer bezoeken en ook niet missen , oja , we zijn een week eerder teruggekeerd en genieten nu van de Peloponneses.

Rob
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8662
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Kreta: mijn droom



Bericht door seth_space »

Al heel wat jaren ervaring met huurautos op Kreta.
Veel prima wegen maar goede voorbereiding is belangrijk. Met een standaard auto kom je overal, maa rmet een camper zul je goed de kaart/navigatie moeten bekijken. Dankzij de EU zijn er soms op de meest vreemde plaatsen grote brede wegen aangelegd. Ben benieuwd of men die ook kan onderhouden in de toekomst.
Er is hoe dan ook heel erg veel in Kreta te ontdekken. fraaie hoogvlaktes, diepe dalen, prima wegen en zanderige paadjes.
Vriendelijk volk en als je iets verder kijkt dan de toeristische gebieden langs de kust kom je het echte Kreta nog tegen,
Na de herfstvakantie is het meeste op toeristisch gebied gesloten en is het aantal eettentjes fiks afgenomen. Bij de grotere steden, Heraklion, Rethymnon,chania, Sitia, malia etc.. nog meer dan genoeg te beleven. Als je ook nog van wandelen joudt zijn er heel simpele tot heel zware routes door diepe ravijnen uit te zetten.
Afstanden kosten aanzienlijk meer tijd dan europa. Reken op 100km per dag als je op je gemak wil genieten van al dat moois.
Op onze lijst van te plannen camperbestemmingen staat kreta bij de top 10.
Blijf dit topic dan ook volgen.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie