Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Gebruikersavatar
Erich
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 17:51
Locatie: Zutphen

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Erich »

“Forumleden” die het niet met mij eens zijn zouden geen enkel recht moeten hebben.
WimZ
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door WimZ »

Gaat niet om eens of oneens maar de manier waarop en het tijdstip.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door peter »

[quote=Erich post_id=1770606 time=1542478505 user_id=32174]
“Forumleden” die het niet met mij eens zijn zouden geen enkel recht moeten hebben.
[/quote]

Onzin, dit gaat niet over mij. Ik kan mezelf prima uitdrukken en dit soort gekte van me af laten glijden.
Dit gaat over kinderen en een kinderfeest.
Iedereen mag zijnof haar mening hebben maar van kinderen en hun feest blijf je af.
Lekker hè: een spandoek met “ zware piet is racisme”. Je moet je eens voorstellen wat dit met kinderen doet.
Gebruikersavatar
Erich
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 17:51
Locatie: Zutphen

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Erich »

Mensen tussen aanhalingstekens is suggestief. Dat heeft een betekenis. Gecombineerd met de opmerking dat zij geen enkel recht zouden moeten hebben vind ik onbehoorlijk.
Het kan best wat genuanceerder, ik ben het ook niet eens met die werkwijze. Demonstreren had best op een ander tijdstip gekund. Maar demonstreren is een recht en gelukkig leven we in een land waarin iedereen in principe gelijke rechten heeft.
De opmerking waarop ik reageer vind ik populistische roeptoeterij en dit forum onwaardig.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18102
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Cee Pee »

Alleen heeft dit niets meer met normaal demonstreren te maken.
Het gaat die lieden er alleen maar om om de zaak te verzieken en willens en wetens Hollandse tradities naar de kloten te helpen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door peter »

Cee Pee schreef:
za 17 nov 2018, 19:41
Alleen heeft dit niets meer met normaal demonstreren te maken.
Het gaat die lieden er alleen maar om om de zaak te verzieken en willens en wetens Hollandse tradities naar de kloten te helpen.
Juist dat 👍👍👍 en kinderen belasten met hun onzin terwijl het een prachtig feest is. Of heb je zelf gedacht aan racisme toen he vroeger voor de kachel stond te zingen ???
Gebruikersavatar
Erich
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 18 mar 2013, 17:51
Locatie: Zutphen

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Erich »

Ik ben ook een blanke man met, inmiddels oudere, kinderen. Ik zie niet hoe een Hollandse traditie naar de kloten wordt geholpen als een bepaald onderdeel van die traditie ter discussie wordt gesteld.
Ik kan niet beoordelen hoe een gekleurde medelander de rol en het uiterlijk van zwarte piet ervaart. Ik ben blank, ben nooit op mijn uiterlijk aangesproken of beoordeeld, heb die ervaring niet en kan me dat totaal niet indenken. Wie ben ik om te oordelen dat zij dit alleen maar doen om weer een traditie naar de kloten te helpen.
Als zwarte piet minder zwart wordt zal geen klein kind dit merken, de traditie zit in iets anders dan het enkele feit dat er een zwarte bediende meeloopt die een beetje dom praat.
Waarom kan een traditie niet veranderen zoals al eerder is gebeurd. In mijn tijd was ik bang dat ik in de zak mee zou gaan naar Spanje. Dat is ook aangepast en ik heb niet het gevoel dat mijn kinderen ernstig geleden hebben aan die aanpassing van de traditie.
Nogmaals, ik ben het ook niet eens met de gekozen vorm, dat had best wat subtieler gemogen maar de reacties hier vind ik ongepast en daar reageer ik op.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Bob Diesel »

Nederland is Nederland
en zwarte Piet is zwarte Piet

wat je er ook van vind
zwarte Piet is de vriend van Sint

Gewoon een al heel oud nederlands groot kinderfeest
dit gebruik is er dus altijd al geweest

Wil je jezelf hier niet bij aansluiten
blijf dan lekker binnen en kom niet naar buiten

Om een ander jou afwijkende mening op te dringen
dat doe je niet zwarte piet ,maar met andere belangrijkere dingen

Gaat dus gewoon over andere belangrijkere zaken demonstreren
hoeven ze je in Dokkum niet de stront pot in te smeren
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door peter »

Er is een groot verschil tussen afzwakken van de zak van Klaas en uitgemaakt worden voor racist zoals deze demonstranten doen.

Maakt mij het uit dat piet een veeg krijgt .

Maar als mijn dochter vraagt waarom wij racistisch zijn omdat ze zingt voor de schoorsteen zijn we van god los. En als ze dan ook nog zegt dat sammi, haar beste vriend die uit Suriname komt, dat ook zegt verpest dit soort demonstranten een kinderhart.

En dan dit soort mensen een podium geven?? Tolerantie heeft echt een grens .


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Kroppie »

en ook een witte piet kan discrimineren, sommigen willen zich graag gediscrimineerd voelen, voelen zich zo zielig, daar helpt niets tegen.

jos
Laatst gewijzigd door Kroppie op za 17 nov 2018, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
peter
Berichten: 1030
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 21:34
Locatie: soesterberg

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door peter »

Bob Diesel schreef:Nederland is Nederland
en zwarte Piet is zwarte Piet

wat je er ook van vind
zwarte Piet is de vriend van Sint

Gewoon een al heel oud nederlands groot kinderfeest
dit gebruik is er dus altijd al geweest

Wil je jezelf hier niet bij aansluiten
blijf dan lekker binnen en kom niet naar buiten

Om een ander jou afwijkende mening op te dringen
dat doe je niet zwarte piet ,maar met andere belangrijkere dingen

Gaat dus gewoon over andere belangrijkere zaken demonstreren
hoeven ze je in Dokkum niet de stront pot in te smeren

Bob , je bent een held
Dat hebben ze nog niet vaak verteld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
improvise, addept and overcome
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door FredV »

Erich schreef:Mensen tussen aanhalingstekens is suggestief. Dat heeft een betekenis. Gecombineerd met de opmerking dat zij geen enkel recht zouden moeten hebben vind ik onbehoorlijk.
Het kan best wat genuanceerder, ik ben het ook niet eens met die werkwijze. Demonstreren had best op een ander tijdstip gekund. Maar demonstreren is een recht en gelukkig leven we in een land waarin iedereen in principe gelijke rechten heeft.
De opmerking waarop ik reageer vind ik populistische roeptoeterij en dit forum onwaardig.
Misschien is dit minder suggestief maar meer genuanceerd: Klojo’s die hun gelijke rechten misbruiken om hun mening aan andere op te dringen, waarbij bedreigingen en geweld niet uit de weg wordt gegaan. De mond vol over discriminatie in een sfeer die zij zelf gecreëerd hebben en ook nog over moord en doodslag praten waarbij kinderen mogen toekijken. Sodemieter toch op met die lui en dat gezeik en laten we met z’n allen gewoon weer gezellig Sint Nicolaas vieren.



Knibbel
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door Bob Diesel »

:bow: :cheers: :thumbup: :hug:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Morgen niet met de camper naar Dokkum!

Bericht door de Jonckheer »

Erich schreef:
za 17 nov 2018, 19:37
Mensen tussen aanhalingstekens is suggestief. Dat heeft een betekenis. Gecombineerd met de opmerking dat zij geen enkel recht zouden moeten hebben vind ik onbehoorlijk.
Het kan best wat genuanceerder, ik ben het ook niet eens met die werkwijze. Demonstreren had best op een ander tijdstip gekund. Maar demonstreren is een recht en gelukkig leven we in een land waarin iedereen in principe gelijke rechten heeft.
De opmerking waarop ik reageer vind ik populistische roeptoeterij en dit forum onwaardig.
Ja, demonstreren is een recht, behalve als Pegida bij een moskee wil demonstreren, dan blijkt dat het opeens wél verboden kan worden. Dezelfde reden kan ook bij die lieden met een tekort aan hersencellen die ZP zo graag weg willen hebben en Sinterklaas vermoorden. Laten die lui een baantje zoeken dan hebben ze geen tijd voor die onzin. En trouwens, in Suriname worden donkere mensen nog wat donkerder geschminkt om een échte Zwarte Piet te zijn. En dat alles zonder gemekker over racisme.
En ja, het kan zijn dat er een paar tere zieltjes er moeite mee hebben. Dan zeg ik dat we je niet hebben uitgenodigd om hier te komen wonen en het staat je vrij om te vertrekken naar een land zonder ZP.
Gesloten