Electrische vouwfiets aanschaffen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Uitgeschreven

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

Kubo , heb je de upgrade gedaan voor de zwaarder batterij ?
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Kubo »

Ja gelijk de zwaardere accu genomen.
Ik zet de fietsen op de busbiker en laat de accu gewoon zitten.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Gebruikersavatar
swagmanneke
Berichten: 359
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 11:22

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door swagmanneke »

Heb zelf een normale groote E bike, heb nu tijdens onze recente trip naar het zuiden een vouwfiets meegenomen. Ik zou hem niet gratis willen, heb hem slechts 1 maal uit de garage gehaald en vlug terug geplaatst,is een gevaar om mee te fietsen, beide fietsen zijn van het zelfde merk.
Walter
Euramobil Integra line 720EB
you never never know, if you never never go
Gebruikersavatar
Schovie
Berichten: 391
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 14:39
Locatie: Langedijk

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Schovie »

Veel positieve ervaring met 2 Shinga scamper vouwfietsen, met 20 inch wielen. Nederlands fabrikaat en niet duur. Zien er goed uit, verkrijbaar in vele kleuren en vouwen makkelijk op en nemen niet veel plaats in. In 3 maanden 850 km mee gefietst in Frankrijk, Spanje en Portugal. Wel veel bekijks. Heuveltje op gaat heel makkelijk. Heuveltje af heb ik zelfs 50 km p.u. gereden. Stabiliteit zeer goed en fietsen heerlijk. Geen verschil met onze grote elektrische fietsen. Ook een prima service vanuit Schijndel. Aandrijving via het achterwiel. Acceradius accu in laagste stand zo'n 100 km. In middenstand zo'n 60 km. Waarom middenmotor? Ziet er niet uit (mijn mening) en is duur met weinig voordelen.
Uitgeschreven

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

https://www.matrabike.nl/product/5290/vogue-easy-city
Hoy
we hebben deze aangeschaft deze namiddag bij een dealer in Belgie op een 25 km van hier.
Het zijn dan misschien niet de top of the bill fietsen maar voldoen voor ons.
En er waren solden, grote afslag,to 500 euro ( ? ) We konden aanschuiven in de winkel.
Er kan een 70 km mee worden gedaan in de hoogste ondersteuning volgens een klant aldaar in de winkel. Dat zal dan wel op vlakke weg zijn. Maar dit is ons voldoende. Bedankt iedereen om zijn mening en uitleg. Ik heb er veel aan gehad !
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door fransien »

Alle waar naar z'n geld. Geldt ook hier.
Arie55
Berichten: 5670
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Arie55 »

Heb een electrische vouwfiets gehad. Vond het niet fijn fietsen. Stuurt/fietst erg zenuwachtig en de ondersteuning bestond uit een aan/uit systeem. Deze twee waren en zijn voor mij een hekel punt. Bij het aan/uit systeem hoef je alleen voor de vorm mee te trappen. Toen ik de fiets in de berging wilde plaatsen, moest het zadel, stuur en bagagedrager eraf. En nog! met veel moeite in de berging proppen.

De wat duurdere systemen (die nu gangbaarder worden) hebben een echte fiets ondersteuning. Hier dien je echt mee te fietsen.
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9049
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door gjvonk »

Proefritjes maken, en dan niet in een beurshal! Mijn ebike20 vouwfiets heeft 5 ondersteuningsniveaus en een derailleur met 7 versnellingen. Tot 26,7 km op de km teller (nee niet na gemeten of geijkt) wordt het trappen met een variabele kracht ondersteund. Minimaal 9W, maar kan tot zelfs 400W op een stevige helling. Bij het inknijpen van 1 van de 2 handremmen wordt de ondersteuning direct onderbroken.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk


Buscamper fan
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Kubo »

Wij hebben ook op verschillende merken proefgereden.
Daarna een wensen lijstje gemaakt.
Dat was.
Verende voorvork
Verende zadepen
Motor achterwiel (of midden motor)
Accu met voldoende capaciteit .
En trapkracht sensor dat was bij de meeste merken niet leverbaar.(bij Shinga optioneel )
Geen accu in het frame.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Edmond
Berichten: 149
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 18:04

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Edmond »

Hallo.wij hebben ook 2 e bike 20.nl gekocht. werkt goed leuk om op te fietsen pretige ontvangst er kan ook een normaal fietsstuur opgezet worden dat maakt het stuuren minder nerveus.accu duur 10 app ongeveer 65 km .
Gr Ed
Plaats reactie