Electrische vouwfiets aanschaffen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door juanv »

Wij hebben sinds een vijftal jaar tot onze volle tevredenheid twee Swyff E- vouwfietsen.
Na 4 à 5000 Km zijn deze nog steeds 100 % in orde , rijbereik is vlak 60 à 70 Km, hoe meer je moet stijgen hoe minder Km je krijgt.
Wij hebben reeds jaren héél veel plezier beleefd aan deze aankoop
Deze worden geproduceerd in de buurt van Ona4T namelijk in Waregem, Abdijstraat 5.
Ga daar maar eens langs, je zal er vriendelijk ontvangen worden, ook voor een proefrit
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
ToJa3
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 12 nov 2012, 23:01
Locatie: Zuid-Beveland

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door ToJa3 »

achterband verwisselen is in geval je de motor in het achterwiel hebt echt niet zo moeilijk. Gewoon het wiel iets laten zakken uit het frame (zonder motor los te koppelen) en je kan zo de band er tussen schuiven. En voor een lekke band hoeft het wiel er toch niet uit?
Wij hebben de E-4motion vouwfietsen en al diverse keren een lekke band of buitenband gerepareerd, geen enkel probleem.
-----------------------
Adria Coral S 660 SL
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51120
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Kroppie »

een fabrikant die een systeem in zijn fietsen aanbrengt waardoor je niet op een normale manier een band kan wisselen verdient niet minder dan een faillissement, want die heeft totaal geen benul van fietsen maken/ontwikkelen, moet je naar een dealer zeker voor een bandje :thumbdown:

en nu niet gaan zeggen kan niet anders want er zijn zat fietsen waarbij het wel op een gewone manier mogelijk is, ook bij vouwfiets ik heb zelf ook 1.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Bob Diesel »

Zie dat er op z,n minst anti lekbanden op zitten
ik rijd nu al 5 jaar rond op deze banden en nog geen lekke band gehad

vorig jaar in PT op een vouwfiets een stukje gereden
niks waard daar ivm het slechte wegdek,kasseitje,s

Ik denk dat het fietscomfort :idea: belangrijker is als het gekissebis ::S hier over een lekke band, op een vouwfiets
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Uitgeschreven

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

Daarom beetje mijn vraag naar ondervindingen.
Inderdaad ,heb die antilek banden opgezocht, die moeten er zeker op.Er zijn er met een soort kevlar binnen waar niks door kan.
Een vouwfiets rijdt niet al een andere fiets, ook akkoord.Minimum een 20 inchwiel.
Maar ik heb er toch al veel gezien waarvan ik zei, allee ,die zien er toch goed uit. Grote fietsen neem ik niet meer mee.
Teveel gedoe achterop.
Maar ook nog, de vrouw heeft beetje hartproblemen, lange afstanden doen we nu niet meer, Misschien met een electriesche wat meer,en vaker.
Ik wil ze kunnen meenemen binnen in.
De motor zou ik een middenmotor nemen,wegens betere verdeling van het gewicht, en de batterij ook op het frame.
Ik heb al meer merken zien voorbijkomen hier dan ik kende en goede tips voor de omgeving.
Maar ook ja, wat voor de ene niks is ,is voor de andere dan weer goed.
Als 65 + gaan we niet meer voor kilometers, maar voor een ontspannen rit, waarbij een heuvel zonder inspanning kan worden gedaan, dat moet het leuk maken voor ons.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Kubo »

Ben zeer tevreden met de Shinga fiets.
Rijdt er met het zelfde plezier op als op de Sparta e-Bike thuis.
Is goed geveerd zowel voorvork als zadel.
Zou niet gaan voor voorwiel aandrijving geeft een onstabiel gevoel.
Wel heb ik een uitvoering met trap kracht sensor rijdt soepeler als rotatie sensor.
Verder prima service in Schijndel waren in Duitsland kreeg problemen met het display.
Na tefonisch kontact met één dag een nieuwe op de camping via DHL kosteloos .
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Zevenklapper
Berichten: 9
Lid geworden op: za 18 mar 2017, 15:51
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Zevenklapper »

Wij hebben ook elektrische vouwfietsen.
We zijn een tijdje op zoek geweest naar wat we eigenlijk wilden.
We kwamen er al gauw achter, dat we geen motor in het voorwiel wilden.
Dat rijdt erg onrustig en in een bocht kan door de aandrijving het voorwiel sneller wegglijden.
Een vouwfiets met een middenmotor vonden wij te duur, dus kwamen wij uit bij een vouwfiets met de motor in het achterwiel.
Je hebt dan wel een derailleur en niet iedereen stelt dit op prijs.
We hebben op meerdere merken een proefrit gemaakt en voor ons bleef er één over.
En dat is de E-4motion Maxi de Luxe. Deze fiets bevalt ons uitstekend. De motor maakt weinig geluid.
We hebben er meerdere tochten in Frankrijk meegemaakt en bergop heb je echt het gevoel van een “duwtje in de rug”. Je komt fluitend de berg op. We hebben er wel een ander zadel opgedaan.
De fietsen passen onder het bed in onze buscamper (VanTourer 600 L).

Marjan
Gebruikersavatar
Ruttentuttels
Berichten: 3891
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 21:01
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Ruttentuttels »

Kijk ook eens naar de Quick vouwfietsen, bevallen ons prima (zo goed dat wij zelfs onze normale fietsen verkocht hebben)
Groetjes van de Ruttentuttels
frans1950
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 12 sep 2016, 22:08
Locatie: Geleen

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door frans1950 »

Ook wij hebben 2 Qwic vouwfietsen sinds 3 jaar. Ze bevallen zo goed dat we onze grote fietsen weggedaan hebben. We gebruiken ze dus het hele jaar door naar volle tevredenheid, nog nooit een mankement gehad.
Wij zetten ze gewoon achterop de camper op de fietsdrager zonder accu, lekker licht dus makkelijk erop zetten.
Knaus Travel Liner 640 1999
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Frank1954 »

Hi on4avt

Een achterwiel met elektromotor uitbouwen gaat gepaard met het losmaken van enkele elektrokabels
Bij een e-bike met naafversnelling moet er ook een kabeltje los-ge-haakt worden uit de versteller bij de naaf
Bij een e-bike met kettingversnelling zet je deze achteraan op het kleinste tandwiel that's all
Het vraagt wat tijd maar echt moeilijk is dat niet
Ik rijd al 17000km met mijn e-bike en achteraan bij 8000km de buitenband vervangen uit voorzorg
De voorste band werd nog nooit vervangen....en wij hebben de voorbije jaren zéér vaak onverharde wegen genomen
De beste fiets banden antilek....Schwalbe en je rijd nooit lek
E-bikes die met Schwalbe worden verkocht dan, mag je op beide oren slapen die...zijn on-ver-slijt-baar
Enkel zien dat je ze steeds op de juiste bandendruk houd want daar word vaak niet naar gekeken of..helemaal niet
En de tip van de Gaudi binnenband is zeker een oplossing en het wiel moet er dan niet uit
Succes met je zoektocht :cheers:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door gjvonk »

Sinds februari heb ik een ebike20 voor gebruik bij de camper en dagelijks gebruik: nog steeds blij ermee.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Uitgeschreven

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

Als ik alle reacties bekijk ,dan zijn er toch de merendeel met een motor in het achterwiel.Middenmotor is inderdaad duur.
En de achterband oplossing is er ook al .
Anti lek band van Swalbe.
Verdorie ,mijn fiets is 13 jaar oud, er is veel veranderd sedert dien,hi!
Ik heb alle merken bekeken die hier voorbij komen.
Ik heb de trotter xl van Shinga op het oog.
Maar of het die word is maar de vraag.Ik zou die graag dwars kunnen zetten ( samen gevouwen ) in de camper onder het bed.Heb daar net 81 cm .
En ik denk ,batterij in het frame.
Volgende week eens paar contacten gaan leggen.
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Kubo »

Het nadeel van de Trottter is dat je de accu niet kan verwijderen i.v.m. het gewicht.
Ik zou gewoon bij Shinga gaan proefrijden op de diverse modellen.
Wij hebben de S400 met trapkracht ondersteuning en die bevallen ons erg goed.
Succes met de keuze.
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
Uitgeschreven

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

Kubo , heb je de upgrade gedaan voor de zwaarder batterij ?
Plaats reactie