Electrische vouwfiets aanschaffen

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Uitgeschreven

Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Uitgeschreven »

Ik wil 2 electriesche vouwfietsen aanschaffen. Om mee te nemen in de camper. Probleem is dat er zoveel verschillende zijn. Zijn er leden die in het bezit zijn van een E vouwfiets en wat is de conclusie ?
Ik denk aan een meer dan 20 inch wiel, een midden motor, 1 steekt eruit en dat is Shinga (nederlands ? ).Maar vind daar niet een midden motor.
Reikwijdte een 60 km is genoeg voor ons. We fietsen nu niet meer dan 30 km met de gewone vouwfiets . ( 65 +)
Samen gevouwen kan ik die meenemen in de camper,een brevio T 646 .Niet t" veel plaats verlies en nog genoeg plaats om andere dingen mee te nemen.
Zou die ook lokaal gebruiken dan.
Er zijn duurdere en goedkopere. Wat is wijsheid ?
Gebruikersavatar
wimleeuw
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:18
Locatie: Voorhout

Re: Electriesche vouw fiets



Bericht door wimleeuw »

Ik denk niet dat ik op alle vragen antwoord kan geven, maar enige gebruikservaring kan ik wel delen.
Om te beginnen, waar wil je twee e-vouwfietsen opbergen. Ik heb een Buerstner Nexxo 729 met lage bedden en dus geen hoge garage.
Daarin vervoer ik 1 vouwfiets (een Eco Traveller) en dat neemt toch al heel wat ruimte, vooral als je vaak moet in en uitladen is dat een probleem.
Ik heb een extra bagageluik laten maken aan de bestuurderskant om toch makkelijker toegang tot mijn spulletjes te hebben.
Om dat in en uitladen te vergemakkelijken heb ik gekozen voor een fiets zonder derailleur , want dat lijkt me een kwetsbaar onderdeel.
In het begin nam ik de fiets altijd mee; nu doe ik dat alleen als we langere tijd op één plaats staan , voor korte ritjes laat ik hem thuis.
Dat komt natuurlijk ook omdat mijn vrouw niet fietst en ik hem gebruik om boodschappen e.d. te doen. Daardoor heb ik de actieradius van mijn fiets ook nog nooit echt kunnen testen. De Eco traveller bevalt me uitstekend, is een degelijk product en fietst prettig.
Ik hoop dat hier wat mee kunt en wens je veel succes met je aankoop.
Wim
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Electriesche vouw fiets



Bericht door Frank1954 »

on4avt schreef:
zo 15 jul 2018, 16:46
Ik wil 2 electriesche vouwfietsen aanschaffen. Om mee te nemen in de camper. Probleem is dat er zoveel verschillende zijn. Zijn er leden die in het bezit zijn van een E vouwfiets en wat is de conclusie ?
Ik denk aan een meer dan 20 inch wiel, een midden motor, 1 steekt eruit en dat is Shinga (nederlands ? ).Maar vind daar niet een midden motor.
Reikwijdte een 60 km is genoeg voor ons. We fietsen nu niet meer dan 30 km met de gewone vouwfiets . ( 65 +)
Samen gevouwen kan ik die meenemen in de camper,een brevio T 646 .Niet t" veel plaats verlies en nog genoeg plaats om andere dingen mee te nemen.
Zou die ook lokaal gebruiken dan.
Er zijn duurdere en goedkopere. Wat is wijsheid ?
Hi on4avt
Kijk naar eens naar de YT video van Conrad Hartmut die Shinga's heeft aangeschaft (heeft er enkele reportage van gemaakt)
Ook van het bedrijf zelf...
https://www.youtube.com/watch?v=EZs_6RcBBt0
https://www.youtube.com/watch?v=5KhjuxXatZc
https://www.youtube.com/watch?v=JjHHiEYc6-s
https://www.youtube.com/channel/UC4hXdN ... KE3rF-oDfQ
Een Nederlands echtpaar die we tegen kwamen in Portugal hadden ook allebei een Shinga waren zéér tevreden ook over de service van dit bedrijf
Dit bedrijf is gelegen in de buurt van De Wit in Schijndel
Proefritten maken is geen probleem en een goede begeleiding in je keuze daar zijn de Nederlanders beter in dan de Belgen :cheers:
De prijs van een elektrische (vouw)fiets word bepaald door de kwaliteit van de batterij
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Uitgeschreven

Re: Electriesche vouw fiets



Bericht door Uitgeschreven »

Bedankt voor de reactie,
Wimleeuw
De Brevio heeft een klapdeur achteraan tot boven.Daarin is een ruimte van 82 cm maal 140 cm; Onze vouwfietsen van nu kunnen in de breedte en dan nog plaats voor paar bakken met materiaal,
Anderzijds is er op de zitbank hoogte, (die ik eruit neem) nog links en rechts een 40 cm op ook 140 cm om materiaal te zetten. Voor lange tochten naar vb Griekenalnd neem ik geen fietsen mee. Alleen als we speciaal eens erop uit trekken om te fietsen zoals L.L naar het Vierse Meer en thuis natuurlijk tochten maken.
Dat is dus de toestand over de beschikbare plaats. het bed is ook achteraan ,als het beneden is blijft nog 90 cm over . Het kan dus tot boven.
Is beetje schikken en meten, hi!
Arendo
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 24 jun 2015, 8:00

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door Arendo »

Wij zijn sinds een paar maanden de gelukkige bezitters van twee ebike20 design's. Een wat kleiner merk maar heerlijke fietsen. Mooi om te zien, fietst helemaal super, heel erg stabiel (mede dankzij de brede banden) en voelt aan als een gewone fiets. Actieradius op het vlakke zo'n 70 kilometer, in heuvelachtig gebied (We zijn er net mee de Provence in geweest) daalt dat tot 30 a 40 km. Fietst zonder ondersteuning ook erg goed!

Passen perfect in onze buscamper (Globecar Campscout). Ten opzichte van onze vorige normale vouwfietsen (Tern) is beter fijn dat ze slechts 65 cm hoog zijn, schuiven we gemakkelijk naar binnen.

Volgens mij zijn Shinga's ook erg goed. Los van het merk vind ik de elektrische vouwfiets een aanrader, ook voor degene - zoals wij die meer willen dan alleen een boodschappenfiets maar ook behoorlijke tochten willen maken.
Gebruikersavatar
rijschoollucassen
Berichten: 3065
Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 13:45
Locatie: Mook
Contacteer:

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door rijschoollucassen »

Wij zijn net vorig weekend bij Shinga geweest. Zonder meer mooie, degelijke fietsen. Eerst even gepast in onze Adria Coral S690SC. Paste maar nét, dusdanig dat je weinig trek hebt om ze er uit te halen voor kort gebruikt. Daarom besloten toch niet te doen.

Jaap
Besmet met het campervirus met een Mercedes Vito Marco Polo, daarna een Ducato Burstner T605 en nu een Adria Coral S 690 SC. Onze reisfilmpjes staan op YouTube, Jaap en Trijntje on tour.
Uitgeschreven

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door Uitgeschreven »

E bike 20! mooi ding.
Bij komende vraag: ik lees dat als je achterband lek is, je het achterwiel niet mag uithalen omdat het daarna niet meer juist zit met de computer. iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door Bob Diesel »

bedenk ook wat je bestemming is
als het wegdek slecht is wil je niet op kleine wielen en zonder fatsoenlijke vering
zowel op voorvork als zadelpen rondrijden

denk hier bij bv aan de Portugese kaseien
je polsen ,schouders en zitvlak vinden dit niet fijn
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51257
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door Kroppie »

on4avt schreef:
zo 15 jul 2018, 21:31
E bike 20! mooi ding.
Bij komende vraag: ik lees dat als je achterband lek is, je het achterwiel niet mag uithalen omdat het daarna niet meer juist zit met de computer. iemand ervaring mee?
zo,n fiets dus gewoon in de winkel laten.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door freddorr »

Er bestaan dus binnenbanden waarbij het niet nodig is het wiel, om het even achter of voor, niet uitgenomen hoeft te worden.
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Electrische vouw fiets



Bericht door EasyBee »

on4avt schreef:
zo 15 jul 2018, 21:31
E bike 20! mooi ding.
Bij komende vraag: ik lees dat als je achterband lek is, je het achterwiel niet mag uithalen omdat het daarna niet meer juist zit met de computer. iemand ervaring mee?
Neem je een Gaadi binnenband mee, hoeft het achterwiel er niet uit.
https://www.youtube.com/watch?v=r8z8MCnr1DM
Te koop in 20 t/m 28 inch.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Cee Pee »

Ook een buitenband moet je zo nu en dan vervangen, het lijkt mij dus helemaal niks als dat niet zou kunnen.
Gewoon waardeloos dus.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door Marco Polo »

Tegen die tijd zijn de accu’s versleten en is een nieuwe band meer waard dan de fiets :P :D
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8448
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Electrische vouwfiets aanschaffen



Bericht door EasyBee »

Jij fietst wel heel weinig. :lol3:
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Plaats reactie