Jongeren / jonge camperaars

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Relaxed
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 12:11

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Relaxed »

Genieten zeker ja! In m'n oldtimer rondtouren. Het kost wat, maar daar spaar je tenslotte voor :)
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door smitjr »

Ha hier nog een relatief jonge zelfbouw (bus)camperaar, Renault Master busje 3 jaar geleden kaal gekocht toen ik 27 was.
Als eerste zelfbouw project mee aan de slag gegaan, en een hoooop via dit forum geleerd tijdens het ombouwproces.

Ik vond het erg gave bussen en wilde niet wachten tot m'n midlife of (pre)pensioen :lol3: , maar buiten budget en de wens om een specifieke indeling (motor mee kunnen nemen) heb ik besloten zelf een bus te kopen en om te bouwen. Het meeste was overigens in 3 maanden tijd gedaan in alle weekenden en zomer avonden. Toevallig afgelopen dagen een zonnepaneel/regelaar ingebouwd en wat wijzigingen doorgevoerd in de elektrische installatie, ook parkeersensoren (die had ik nog liggen).

[stereotype jongeren modus] én uiteraard leuk geluid in de bus :angel: [/stereotype jongeren modus]
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
DHM
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 25 jan 2009, 13:26
Locatie: Friesland

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door DHM »

Ik ken genoeg grijze camperaars die op weg zijn met een jongere :wink:
HeraAres
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 6:07
Locatie: Biddinghuizen

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door HeraAres »

Wij zijn 36 en 38 jaar oud en we hebben een camper uit 2006,hard voor gewerkt en nog steeds.
Maar wij hebben vaak het gevoel dat als wij een cp op draaien dat wij vanaf het eerste minuut in de gaten
worden gehouden door de mensen die met pensioen zijn.
Enkele keren zelfs meegemaakt dat er een praatje volgde en dan halverwege het gesprek toch vragen of de
camper van ons zelf is.

Vriendelijke groet
Barry
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27440
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Marco Polo »

Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is en denken dat de gemiddelde camperaar na 50 jaar sappelen van zijn spaarcentjes zich slechts een tig de hands campertje kan veroorloven en deze met zijn steeds maar gekorte AOW'tje met moeite op de weg kan houden.
Laat ze lekker in de waan en geniet ;-)
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Vopper »

smitjr schreef:Ha hier nog een relatief jonge zelfbouw (bus)camperaar, Renault Master busje 3 jaar geleden kaal gekocht toen ik 27 was.
Als eerste zelfbouw project mee aan de slag gegaan, en een hoooop via dit forum geleerd tijdens het ombouwproces.

Ik vond het erg gave bussen en wilde niet wachten tot m'n midlife of (pre)pensioen :lol3: , maar buiten budget en de wens om een specifieke indeling (motor mee kunnen nemen) heb ik besloten zelf een bus te kopen en om te bouwen. Het meeste was overigens in 3 maanden tijd gedaan in alle weekenden en zomer avonden. Toevallig afgelopen dagen een zonnepaneel/regelaar ingebouwd en wat wijzigingen doorgevoerd in de elektrische installatie, ook parkeersensoren (die had ik nog liggen).

[stereotype jongeren modus] én uiteraard leuk geluid in de bus :angel: [/stereotype jongeren modus]
Als het geluid maar IN de bus blijft, helaas is dat meestal niet het geval :( :thumbdown:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
smitjr
Berichten: 267
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 12:04
Locatie: Omgeving Rotterdam

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door smitjr »

Bedankt voor de stempel ;), overigens luister ik op locatie eerder via oordopjes.
Schroom overigens niet om een verzoeknummertje aan te vragen (muziek hé)
De knoestenzager!
Zelfbouw project > Renault Master L2 H2 2.2DCI 2003
geuze
Berichten: 1637
Lid geworden op: ma 11 sep 2006, 22:07

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door geuze »

Wil je een camper kopen doe het wacht niet tot later, want wie garandeert je dat later komt? later is al begonnen
pluk de dag voor je het weet is het over
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2481
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door rob2 »

Wij zijn 36 en 38 jaar oud en we hebben een camper uit 2006,hard voor gewerkt en nog steeds.
Maar wij hebben vaak het gevoel dat als wij een cp op draaien dat wij vanaf het eerste minuut in de gaten
worden gehouden door de mensen die met pensioen zijn.
Enkele keren zelfs meegemaakt dat er een praatje volgde en dan halverwege het gesprek toch vragen of de
camper van ons zelf is

Herkenbaar, hebben wij ook gehad, maar ook dat wordt minder na je 40e :lol3:

en dat is bij mij ook nog niet zo lang gelden ( Bj. 1971 ) :wink:
Groet,
Rob
Relaxed
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 10 apr 2015, 12:11

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Relaxed »

Leuke reactie's! :D
Tot nu toe altijd juist positieve reactie's gehad, ook op m'n leeftijd (20-25). En wat betreft geluidsoverlast: pak het positief aan. Veel mensen zullen direct negativiteit uitstralen naar jongeren die geluidsoverlast veroorzaken. Kan het begrijpen, maar anders verwoorden doet wonderen, als: "vroeger waren wij ook zo, maar nu.... " :P schept toch een band :thumbup:
Vopper
Berichten: 2195
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Vopper »

Vroeger konden de radio's niet zo knetterhard :bang: :bang: als nu, da's een groot verschil. En wanneer een oudere je aansprak ging de radio zachter of uit :wtf: Nu kun je alleen een grote waffel (of erger) terug krijgen :evil:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Bob Diesel »

Boem boem boem boem
Muziek :wink: :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door de Jonckheer »

Relaxed schreef:Leuke reactie's! :D
Tot nu toe altijd juist positieve reactie's gehad, ook op m'n leeftijd (20-25). En wat betreft geluidsoverlast: pak het positief aan. Veel mensen zullen direct negativiteit uitstralen naar jongeren die geluidsoverlast veroorzaken. Kan het begrijpen, maar anders verwoorden doet wonderen, als: "vroeger waren wij ook zo, maar nu.... " :P schept toch een band :thumbup:
Wij hadden vroeger Rock&Roll, Blues, Country, etc., daar liep je geen gehoorbeschadigingen van op en dat had een melodie. Ik had laatst een groep jongeren in de bus die een CD gedraaid wilden hebben. Toen dat (gelukkig) klaar was had ik absoluut geen verschil bespeurd tussen het eerste en het laatste nummer en alles daartussenin. Wat een rotzooi, niets met muziek van doen. Elke sukkel die met een pc om kan gaan kan dat maken. Het is te hopen dat de jeugd een andere, betere muzieksmaak ontwikkeld als ze wat ouder worden. Dat is, als ze dat dan nog kunnen horen! :lol:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31955
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Jongeren / jonge camperaars



Bericht door Bob Diesel »

Jong of oud
Muziek op een CP of camping
Ik vraag of ze last hebben van mijn muziek :?:
Zo niet ,dan komt de vraag of ik ook hun muziek dan niet hoef te horen

Gelukkig hoef ik het bijna nooit te vragen :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie