Camperplaats voor honden vrij...

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Frank »

Kwam laatst een camperplaats eigenaar tegen die adverteerde ermee dat men voor honden op de camperplaats niets hoefde te betalen....
Afgelopen 10 jaar ben ik eigenlijk nog geen CP tegen gekomen waar dat wel hoefde, is dat nu iets bijzonders?
Lijkt mij gewoon standaard, het is toch geen camping...

Greetz Frank
ezila
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 26 dec 2010, 13:37
Locatie: 1 van de kleinere elfsteden

Re: CP en honden vrij



Bericht door ezila »

wij hebben op een cp nog nooit betaald voor de hond. op de meeste cp kan ze zelfs los lopen. We vragen het wel altijd aan de mede cp gebrukers of ze er geen bezwaar tegen hebben. Onze hond taalt niet naar andere mensen of honden dus kan ze vaak los.
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Aloys »

Zo beginnen camperplaatsen steeds meer op campings te lijken... :wink:

Straks krijg je nog korting als je minstens een half jaar van te voren een plaats reserveert.
Het moet niet gekker worden! :D
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door hurktoilet »

Wellicht dat ze een animatieteam speciaal voor honden hebben? dan zou gratis wel bijzonder zijn:-)
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: CP en honden vrij



Bericht door Goldedition »

ezila schreef: het wel altijd aan de mede cp gebrukers of ze er geen bezwaar tegen hebben.
dat zou ik nu eens bijzonder vinden, iemand die me vraagt of ik bezwaar heb tegen hun *loslopende* hond en daar een positief gevolg aan geeft
Want de keren dat we iemand erop aanspraken, kwam er haast nooit een constructief gevolg. Of de hond bleef toch los, of we kregen geen enkel vriendelijk contact meer
Maar meestal proberen we de situatie te vermijden, al wordt het ons niet makkelijk gemaakt en blijken we steeds naast die uitzonderingen te staan die hun hond .....

Niet makkelijk, de combinatie camperreizen met iemand met een hondenangst of fobie, want dan ga je er op letten, zelfs fixeren. En ja, jouw hondje mag dan wel een lieverd zijn, een angst is nooit beredeneerd

We hebben het al lang opgegeven om te zoeken achter "hondenvrije" of "luwe" plekken, want er zitten meer dan gemiddeld hondeneigenaars onder de camperaars. En die vertonen soms weinig begrip, ook (zelfs) op plekken waar de reglementen de hond aan de leiband eisen of honden verbieden (gebeurd zelden wel eens op natuurcampings of boerderijcampings)

Dat honden wel degelijk een kost zijn voor de ontvangende gastheer, mag voor de meeste onduidelijk zijn, maar het is wel degelijk zo. Zelfs al ze geen specifieke infrastructuur voorzien
Maar meestal is het een ontradende maatregel in de zin van : we verbieden weliswaar geen honden, maar we hebben ze liever niet.
Wat op een CP zakelijke zelfmoord is, of je moet al gaan voor een heel kleine nichemarkt voor camperaars zonder hond
Of op een heel bijzondere locatie zitten, waar honden echt een "no go" zijn

Dus aangeven dat honden vrij zijn, is een extra warme verwelkoming, en geen financieel statement
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
jolienma
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 21 aug 2013, 22:14
Locatie: Agrigento

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door jolienma »

Er mag gerust een vergoeding gevraagd worden voor een hond de drollen die achter gelaten worden op camperplaatsen achter de struiken en wandelpaden niet te schatten om dan nog te zwijgen van het vloeibare :evil: en aan de leiband ???een lachertje maak maar eens een opmerking :thumbdown: :silent:
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Aloys »

Dit wordt niet een hondendiscussie, dat hebben we voldoende gehad, dan zet ik er een slot op!

Waar het mij om gaat: een camperplaats is een overnachtingsplaats voor campers. Soms gratis, soms moet je wat
betalen. In Goch bijvoorbeeld doe je € 4,00 in de automaat.
Daarbij betaal je altijd voor de camper, niet voor de personen die erin zitten. Dat doet men op een camping; daar
worden alle zaken apart in rekening gebracht.

Een camperplaats die voor honden apart een tarief berekent (en dan waarschijnlijk ook voor de menselijke inzittenden)
is in mijn opinie geen camperplaats maar gewoon een camping. En als ie verboden is voor tenten/caravans dan is het
een campercamping...

De RECRON hoeft eigenlijk niets te doen: campereigenaren gaan steeds hogere eisen stellen aan een overnachtingsplaats,
(stroom/water/afvalwater/toiletten/douches/vuilcontainers/café/restaurant/kabel- of satellietaansluiting/receptie) zodat
camperplaatsen vanzelf transformeren in campings! En de RECRON maar lachen... :?

Maar camperplaatsen, dat had toch iets te maken met vrij overnachten? Gewoon in de natuur, op het strand, een
marktpleintje in een Frans dorp, onderaan een skipiste? Daar bewaren wij de mooiste herinneringen aan... Zijn dat straks
alleen nog maar herinneringen? :(

Afbeelding
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Goldedition »

Aloys,

hoe kom je der bij dat het de campingeigenaren zijn die steeds hogere eisen stellen ?

Het zijn de gebruikers die hogere eisen stellen, en daar voor willen betalen. Mss zijn de camperaars die tevreden zijn met basic uitrusting en een zo laag mogelijke vergoeding wel een minderheid aan het worden.
Als de campingeigenaars geen bereidwillige gasten vinden om een prijs te betalen in functie van een goede infrastructuur, dan zullen ze noodgedwongen moeten herpositioneren naar basic
Dat is een economische wet, die voor alle industrieën geldt.
Bijkomend geldt ook : als extra services worden aangeboden die persoonsgebonden zijn, zoals douches is het ook normaal dat de prijs daarvan per beurt of per extra persoon wordt aangerekend; het klinkt onfair dat een alleenreizende even veel moet bijdragen voor douches, als een gezin van 5.

Toegegeven dat ook de overheid zijn eisen, naar campingeigenaars steeds naar boven bijstelt, maar daar zijn deze eigenaars geen vragende partij, maar slachtoffer en moeten noodgedwongen investeren.
Volgens wat ik zie, zijn camperplekken die dat ietsje meer bieden, met een *redelijke* prijs in verhouding steeds meer succesvol

Mogelijkheden genoeg voor wie nostalgie heeft naar de tijden van vroeger, en tevreden is met weinig.

Maar het ging dus over profileren als hondsvriendelijk, door de vermelding te benadrukken dat je er niet extra voor vraagt (in tegenstelling tot bijvoorbeeld sommige campings) Denk maar : hoe hoger de bijdrage voor een hond, hoe meer bedenkingen de uitbater van de CP heeft bij de noodzaak tot het toelaten van honden.
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Frank
Berichten: 720
Lid geworden op: di 29 jun 2004, 1:34
Locatie: Axel

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Frank »

Mijn mening is ook, je betaald voor een camperplaats ongeacht aantal inzittenden en evt hond.
Adverteren "op mijn CP hoef je niet extra te betalen voor een hond" is meer iets voor een camping.
Vondt het heel apart (lees onzin) om ermee te adverteren en daarom ook dit topic.
Greetz
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Goldedition »

welke cp was het ?
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Aloys »

Goldedition schreef:Aloys,
hoe kom je der bij dat het de campingeigenaren zijn die steeds hogere eisen stellen ?
Ik schreef campereigenaren.
Dus als je goed gelezen had, had je je een boel typewerk kunnen besparen! :wink:
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Goldedition »

kijk eens aan, we zijn het eens (en nog wel in een hondentopic)
Maar zonder typewerk geen forum

“Ik weet heel goed dat de lezer helemaal niet zo’n behoefte heeft dit alles te weten,
maar ik heb er behoefte aan hun dit te vertellen.” J-J Rousseau
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
twan nooijen
Berichten: 9
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 0:50

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door twan nooijen »

Hallo wij hebben een kleine camping voor campers en caravans bij ons mogen huisdieren gratis mee , wel honden aan de lijn ! en buiten terrein behoefte laten doen ! Gr Camping Twan & Jeanne Oostham Belgie.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Jan en Simonne »

Ik wil alleen betalen voor mijn hond, als er ook daadwerkelijk iets wordt gedaan voor honden.
Zo niet, dan vertrek ik.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie