Camperplaats voor honden vrij...

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door jielus »

freedom2 schreef:jielus

Vraagje
moet er dan voor een poes/kat, vogel, fret of andere huisdieren die sommige mee hebben volgens ook u dan ook betaald worden ?
of is het enkel hond ?
Deze vraag blijft altijd dommer dan het antwoord. De volgende stap is de afmetingen van het huisdier. Helaas, ik heb helemaal niets met huisdieren.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door traveller630 »

jielus schreef:Als je dat niet begrijpt dan hoef ik het ook niet uit te leggen.
Dus het is netjes te liegen of in ieder geval niet de waarheid te spreken en daar ook nog geld voor te vragen........? :shock:

Discussie is niet je sterkste kant (nog wal).......?

Je hoeft niet iets te hebben om je ter toch in te kunnen verplaatsen....
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Bob Diesel »

jielus schreef:
freedom2 schreef:jielus

Vraagje
moet er dan voor een poes/kat, vogel, fret of andere huisdieren die sommige mee hebben volgens ook u dan ook betaald worden ?
of is het enkel hond ?
Deze vraag blijft altijd dommer dan het antwoord. De volgende stap is de afmetingen van het huisdier. Helaas, ik heb helemaal niets met huisdieren.
Die stap is al lang genomen
honden zwaarder als XXXX kilo niet toegestaan

Komt er 1 met wagen en paard :?: :?:
een ECHTE camperaar dus
welkom of niet :?: Paard betalen of niet



Begin er lol in te krijgen :lol: :lol: :lol: :lol:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 18448
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 0:58
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Fleur »

Zolang ie de poepzakjes gebruikt mag ie van mij gratis
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door jielus »

traveller630 schreef:@jielus : En wat is daar netjes aan?
Waarschijnlijk heb je dan wel gelijk! Zodra er ergens borden verschijnen "honden niet welkom", een standpunt waar ik zelf niet tegen ben, wordt er een volksgerecht opgesteld en de desbetreffende persoon met de grond gelijk gemaakt. Het is zijn grond, zijn bedrijf en als hij geen honden wenst is dat zijn goed recht. Niemand wordt gedwongen om daar te gaan staan!
Dus is het vragen van een, klein, bedrag voor een hond misschien een drempel die hondenbezitters zal afschrikken en de eigenaar van de CP met minimale middelen bijna zijn doel bereikt. Wanneer dit niet de juiste stap blijkt te zijn, omdat er mensen zijn die nog steeds niet blij zijn met die honden, kan de eigenaar zijn CP hondenvrij verklaren. Maar dan zijn de problemen voor de eigenaar nog niet opgelost! Dan krijgt hij dat gezeur van de hondenbezitters weer.
Het lijkt in deze discussie dat het grootste deel van de campers met honden op pad zijn. Ik heb daar mijn twijfels bij.

Even ter zijde: Wat is eigenlijk het verschil tussen een CamperPlaats en een camping? Daar zou ik graag uw antwoord op hebben.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Bob Diesel »

jielus schreef:
traveller630 schreef:@jielus : En wat is daar netjes aan?
kan de eigenaar zijn CP hondenvrij verklaren. Maar dan zijn de problemen voor de eigenaar nog niet opgelost! Dan krijgt hij dat gezeur van de hondenbezitters weer.


Even ter zijde: Wat is eigenlijk het verschil tussen een CamperPlaats en een camping? Daar zou ik graag uw antwoord op hebben.
Als de site hondenvrij is ,dan mogen er geen honden komen
dus komen er ook geen hondenbezitters

En even terzijde
voor je vraag open je een nieuw :crazy: :crazy: topic
anders word het weer of topic
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Meine »

Fleur schreef:Zolang ie de poepzakjes gebruikt mag ie van mij gratis Afbeelding
Daar sluit ik me helemaal bij aan, het probleem is dat de gemiddelde camperende hondenbezitter een afspiegeling van de maatschappij is, er zijn er dus ook vele zonder poepzakje en dus zonder het juiste moraal als het gaat om hondenoverlast.
traveller630
Berichten: 12121
Lid geworden op: di 22 feb 2005, 23:18
Locatie: rotterdam, zuid-holland, nederland, europa, enz.....

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door traveller630 »

jielus schreef:
traveller630 schreef:@jielus : En wat is daar netjes aan?
Waarschijnlijk heb je dan wel gelijk! Zodra er ergens borden verschijnen "honden niet welkom", een standpunt waar ik zelf niet tegen ben, wordt er een volksgerecht opgesteld en de desbetreffende persoon met de grond gelijk gemaakt. Het is zijn grond, zijn bedrijf en als hij geen honden wenst is dat zijn goed recht. Niemand wordt gedwongen om daar te gaan staan!
Dus is het vragen van een, klein, bedrag voor een hond misschien een drempel die hondenbezitters zal afschrikken en de eigenaar van de CP met minimale middelen bijna zijn doel bereikt. Wanneer dit niet de juiste stap blijkt te zijn, omdat er mensen zijn die nog steeds niet blij zijn met die honden, kan de eigenaar zijn CP hondenvrij verklaren. Maar dan zijn de problemen voor de eigenaar nog niet opgelost! Dan krijgt hij dat gezeur van de hondenbezitters weer.
Het lijkt in deze discussie dat het grootste deel van de campers met honden op pad zijn. Ik heb daar mijn twijfels bij.

Even ter zijde: Wat is eigenlijk het verschil tussen een CamperPlaats en een camping? Daar zou ik graag uw antwoord op hebben.
Waarom zou een camping niet verboden voor honden mogen zijn?
Juist daar heb ik geen moeite mee......
Zeggen dat het mag als je betaald, geeft je ook het recht om er te zijn lijkt mij.

Wanneer ik naar een restaurant ga ben ik ook niet blij als ik in de opslag naast de wasmachine moet eten.....
Als ik hetzelfde betaal wil ik ook het zelfde hebben. En als ik meer betaal, wil ik ook meer hebben.

Of je moet iedereen naar draagkracht laten betalen.......
Net als belasting. Behalve dan de hondenbelasting, die is voor iedereen gelijk.
En dat is juist niet eerlijk, zo geef je een armer iemand bijna niet de mogelijkheid tot het hebben van een hond.


Het blijft dus heel simpel, betaal je dan hebt je het recht er te zijn.
Wil je geen honden, prima, wees eerlijk en zeg dat gewoon.

Bij min of meer openbare gebieden, vind ik een verbod niet op z'n plaats.....


En paarden, daar heb ik dan nooit wat van begrepen, hebben die mensen iets van de vooruitgang mee gekregen, of leven ze nog in 1830.....?
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 18448
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 0:58
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Fleur »

Meine schreef:
Fleur schreef:Zolang ie de poepzakjes gebruikt mag ie van mij gratis Afbeelding
Daar sluit ik me helemaal bij aan, het probleem is dat de gemiddelde camperende hondenbezitter een afspiegeling van de maatschappij is, er zijn er dus ook vele zonder poepzakje en dus zonder het juiste moraal als het gaat om hondenoverlast.
Ik had het over het paard.... :wink:

Maar als hondenbezitter van twee, ik vind het normaal dat op een camperplaats niets voor een hond hoeft te worden betaald. Gewoon inclusief inzittenden. Of dat nou een mens, hond, ezel of kanariepiet is.

Mijn honden zijn geen last voor andere mensen. En ja, de schijt ruim je gewoon op. Klaar.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Grumble »

jielus schreef:Even ter zijde: Wat is eigenlijk het verschil tussen een CamperPlaats en een camping? Daar zou ik graag uw antwoord op hebben.
Voor wat betreft het meenemen van honden is volgens mij het verschil dat je op een camping betaald per item (plaats, persoon, kind, hond, wagen) en op een camperplaats betaal je voor je plekje en daar zijn de personen (meestal) inbegrepen, dus de hond ook.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Grumble »

Fleur schreef:
Meine schreef:
Fleur schreef:Zolang ie de poepzakjes gebruikt mag ie van mij gratis Afbeelding
Daar sluit ik me helemaal bij aan, het probleem is dat de gemiddelde camperende hondenbezitter een afspiegeling van de maatschappij is, er zijn er dus ook vele zonder poepzakje en dus zonder het juiste moraal als het gaat om hondenoverlast.
Ik had het over het paard.... :wink:

Maar als hondenbezitter van twee, ik vind het normaal dat op een camperplaats niets voor een hond hoeft te worden betaald. Gewoon inclusief inzittenden. Of dat nou een mens, hond, ezel of kanariepiet is.

Mijn honden zijn geen last voor andere mensen. En ja, de schijt ruim je gewoon op. Klaar.
En een poepzakje is NIET een half vergaand stukje plastic aan de riem of halsband.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Bob Diesel »

Fleur schreef: Gewoon inclusief inzittenden. Of dat nou een mens, hond, ezel of kanariepiet is.

Mijn honden zijn geen last voor andere mensen. .
A:Ach zielig ,die Ezel zit een beetje krap :wink:

B:geen last,,daar zijn anderen het dan niet mee eens,,,,,,,,,,,,helaas
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door freedom2 »

De realiteit is wel dat wij meer aangesproken worden door vreemden als we met de hond (jonge Jack Russel) gaan wandelen dan zonder.
Dus meer sociaal contact met dan zonder hond.
Gebruikersavatar
Fleur
Berichten: 18448
Lid geworden op: zo 29 mar 2009, 0:58
Locatie: Friesland

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Fleur »

Bob Diesel schreef: A:Ach zielig ,die Ezel zit een beetje krap :wink:

B:geen last,,daar zijn anderen het dan niet mee eens,,,,,,,,,,,,helaas
Open even een nieuw topic voor die ezel :wink:
Of dat wel kan. En of ie in een bench moet of niet enzo

Zolang ik weet en mijn uiterste best er voor doe dat niemand zich kan storen aan mijn honden en iemand er dan toch nog 'last' van heeft?
Helaas....

Als de buurman snurkt en ik word er wakker van, moet ie dan de camperplaats verlaten :P
Als de buurvrouw hartelijk moet lachen, en ik ben in een pesthumeur, moet ze dan....
Wanneer de buren bbqen en ik háát bbq, moeten ze dan....
Ik zeg, mensen ga lekker léven! (en vooral lekker vaak met je camper op stap :wink: )
Plaats reactie