Camperplaats voor honden vrij...

Vragen, tips en ideeën m.b.t. (te organiseren)
evenementen, reizen of weekenden.
Plaats reactie
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Vertrokken2 »

Dat niet iedereen op hondjes gesteld is. Veel hondeneigenaren denken echter dat iedereen hun hondje leuk vindt.
Daarom ben je nog geen dierenhater.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Vopper »

Precies, jij begrijpt het :thumbup:
Als je geen honden toelaat en dit duidelijk op CC aangeeft moet iemand niet raar opkijken als ik hem met hond niet toelaat. Kwestie van goed lezen. :crazy:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Bob Diesel »

CC,is toch Cruise Controlle :?:
Bob Diesel schreef:Nou,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ehh,,,,,,,,,,,,,FF denken :crazy: :crazy:
Heeeeeeel misschien :shh:
Of niet :mrgreen: :mrgreen:
Ja Ja
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door freedom2 »

javanes schreef:
Vopper schreef:Komt er vandaag iemand voor de camperplek, sta hem te woord en wat zie en hoor ik, een hond die hij ook nog in bedwang moet houden, hoezo gehoorzaam :crazy: ? Ik heb hem vriendelijk doch beslist vertelt dat er geen hond wordt toegelaten, staat ook op CC. Je had zijn gezicht moeten zien; geen hond??hoezo niet?? Nou dat hebben wij zo besloten omdat we niet op honden gesteld zijn.
Wij niet op mensen zei hij en droop vervolgens af.

:wave: Vopper
Heb ongeveer eens hetzelfde meegemaakt, maar het verschil is dat dit een mens betrof.
De man werd redelijk agressief na een opmerking. Het was zijn vrouw die hem in bedwang moest houden.
Hou ik dan niet van mensen?
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Laikatrin »

Frank schreef:Kwam laatst een camperplaats eigenaar tegen die adverteerde ermee dat men voor honden op de camperplaats niets hoefde te betalen....
Afgelopen 10 jaar ben ik eigenlijk nog geen CP tegen gekomen waar dat wel hoefde, is dat nu iets bijzonders?
Lijkt mij gewoon standaard, het is toch geen camping...

Greetz Frank
Idd, op een camperplaats zijn personen/huisdieren standaard in de prijs begrepen, ik heb het nog nergens meegemaakt dat het anders was.

Wat wel gebeurd is dat honden niet toegelaten zijn, daar heb ik absoluut geen probleem mee!
Ik plan op voorhand heel veel plaatsen omdat ik honden heb en nogal veel eisen. Ik rij ook niet graag zomaar rond op zoek naar een geschikte plek, ik zit veel liever buiten te genieten.
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2479
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door rob2 »

Citaat:

Komt er vandaag iemand voor de camperplek, sta hem te woord en wat zie en hoor ik, een hond die hij ook nog in bedwang moet houden, hoezo gehoorzaam ? Ik heb hem vriendelijk doch beslist vertelt dat er geen hond wordt toegelaten, staat ook op CC. Je had zijn gezicht moeten zien; geen hond??hoezo niet?? Nou dat hebben wij zo besloten omdat we niet op honden gesteld zijn.
Wij niet op mensen zei hij en droop vervolgens af.

Vopper

wat je daarmee zeggen wilde, behalve dat je een dierenhater bent, ontgaat mij :?
even in het midden latend of het met de inhoud eens ben of niet -
Vopper is in deze de gastheer, waar mee hij ook kan bepalen wat er op zijn privé terrein (=camperplaats) gebeurt.
Zo wil ik zeker geen mensen in mijn winkel die hun helm ophouden ...., daarmee ben ik geen hater van motor- of scooterrijders :wink:

je bent te gast ( óf klant) , en je past je dus aan, aan de ter plaatse geldende regels, en als je dat niet bevalt > inderdaad; afdruipen :thumbup:
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door freedom2 »

Volledig akkoord.
Maar men moet niet altijd het negatieve geven en iedereen over dezelfde kam scheren.
Er zijn genoeg positieve verhalen/voorbeelden van honden.
Er zijn bv genoeg/veel hotels waar men welkom is met een hond.
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Vopper »

Bob Diesel schreef:CC,is toch Cruise Controlle :?:
Bob Diesel schreef:Nou,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ehh,,,,,,,,,,,,,FF denken :crazy: :crazy:
Heeeeeeel misschien :shh:
Of niet :mrgreen: :mrgreen:
Ja Ja
Ehh, zou het misschien Camper Contact betekenen ::S
Wordt veel geraadpleegd door mensen die een plek zoeken :P

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Espagne5
Berichten: 139
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 18:18

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Espagne5 »

weet gelijk waar ik NIET moet gaan staan met mn camper + 3 honden gelukkig zijn er genoeg CP's waar ze WEL welkom zijn
Vopper
Berichten: 2186
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 12:46

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Vopper »

Duidelijkheid voorkomt misverstanden :thumbup:

:wave: Vopper
1mei dag van het pensioen🤓
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door freedom2 »

Niet iedereen kijkt naar CC (is veronderstel dat dit hier is?)
Buitenlanders bijna zeker niet!
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Goldedition »

Daarom is het ook een goed idee, je op voorhand te informeren of er zich problemen kunnen voordoen

Als je met een bus van 12 meter rijdt, dan kijk je even of je er terecht kan
Wil je laat toekomen, ga dan even na of het een probleem is
Heb je alleszins water in te slaan, kijk even of dat ter plaatse zeker kan (wintertijd)

Ik heb zo weet van een caravanist op een camping, die met slaande deuren vertrok, omdat de eigenaar van een kindvrije camping geen uitzondering wilde maken voor die man zijn kinderen. Tja, even op voorhand checken, had die man wat kopzorgen bespaart.
Iemand anders contacteerde zelfs de burgemeester omdat de uitbater van de gemeentecamping (in Frankrijk) het interne reglement volgde en geen tandemassers toeliet

En wil je dus graag honden meenemen, kijk dan gewoon even of er bezwaar is. Is dat zo, dan ga je gewoon op een ander. Zijn honden gratis, en maakt de eigenaar daar extra reclame voor, dan kan je er bijna zeker van zijn dat er (meer dan gemiddeld) honden zullen zijn, en blijf je daar weg met een hondenfobie.

Daarom bestaan er sites als campercontact en eigen websites met die informatie
Want in een toenemend verzadigde markt van camperlocaties/campings, moeten uitbaters zich gaan profileren
Dat kan oa door zich hondenvriendelijk of hondenvrij te gaan voordoen
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door freedom2 »

Als ik voor 01 of 03 maanden vertrek dat weet ik gewoon naar welk(e) land(en) ik ga.
Langs waar dat beslis ik 's morgens.
En informatie is goed, zolang deze correct is.
Maar zelfs in een recent boek als facile en route staan er veel fouten, de prijs , de plaats bestaat niet meer, ...
Wat voor iemand prachtig is, kan voor een ander ernstig tegen vallen (of omgekeerd)
En nog eens hondenvrij is volgens mij echt de uitzondering, zowel camping als CP (ik spreek uit ervaring)
Gebruikersavatar
Goldedition
Berichten: 1513
Lid geworden op: za 24 apr 2010, 12:30

Re: Camperplaats voor honden vrij...



Bericht door Goldedition »

een hondenvrije camperplaats lijkt inderdaad voor een erg nauwe nichemarkt te werken, maar goed
op het eerste zicht is een kindervrije camping ook commerciele zelfmoord, maar toch zijn ze goed gewaardeerd omwille van de rustige sfeer en soms populair

Alleszins voor mij is een hondenvrije plaats een pluspunt, het zou me motiveren tot een omwegje ernaartoe
Maar inderdaad, de gidsen zijn niet erg accuraat en uit ondervinding weet ik ook, dat mensen graag lezen wat ze willlen weten, de rest hebben ze "niet gelezen"

Als de regels duidelijk zijn ter plaatse, vind ik niet dat je de regels moet gaan betwisten, of het nou gaat over dubbelassers, kinderen, honden of BBQ ( :roll: )
Een ondernemer die beslist heeft dat bij hem honden niet zijn toegelaten, hoopt gewoon een voldoende grote markt te kunnen aanboren bij de hondenvrije camperaars; dat maakt die man geen asociale vent, maar een geprofileerd ondernemer
I write because I dont know what I think
untill I read what I say
Flannery o'Connor
Plaats reactie