Marokko 2019-2020

Plaats reactie
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door robbreedveld »

Jan , Simonne plus Peter bedankt .

Rob
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door thole »

Rob en Ma Ying, het ziet er naar uit dat het eindelijk gaat lukken.
Alvast een goede overtocht! :thumbup: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Vakantie Mikkel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 23 dec 2015, 22:27

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door Vakantie Mikkel »

Iemand enig idee wat tegenwoordig de dieselprijzen zijn ten zuiden van Tan-tan?
Gaat het anno 2020 nog om een groot verschil?
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

LAATSTE KEER MAROKKO Re: Marokko 2019-2020



Bericht door BOKKIE »

Hallo beste mensen, Marokko gangers,

Wij zijn weer THUIS van een maand verblijf in Marokko. We waren bijna de gehele maand januari (2020) met drie campers (3 stellen) in Marokko.
Het was de bedoeling om ruim 2 maanden in Marokko te blijven maar door diverse omstandigheden hebben we de reis flink ingekort.
Ondanks de eerdere trips naar Marokko vijf jaar geleden hebben wij niet kunnen genieten van het verblijf in Marokko.

Het is ons opgevallen dat bij bezoeken aan steden en bezienswaardigheden veel van de Marokkaanse bevolking zeer agressief hun waren aan de man (lees ons) proberen te brengen. Dusdanig agressief dat dit als onbehaaglijk, opdringerig en angstig begint te voelen. Het lijkt of dat NEEN in welke taal dan ook niet duidelijk genoeg overkomt.
Daarnaast kregen wij steeds het gevoel dat wij als RIJKE Europeaan als mobiel pin apparaat werden gezien.
Het allerergste wat ons overkwam was de (zoek) tocht naar de camping (Haven la Change) in Merzouga, we werden daar bijna gegijzeld door Marokkaanse camping "proppers", en niet één maar meerdere Marokkanen dwongen je te stoppen en klampten zich vast aan de camper zodra wij Merzouga binnen reden. Het bericht; kom naar mijn camping, doordat ze zich vastklampen aan de camper kun je ook niet wegrijden. Zelfs toen de weg ophield en we om moesten draaien werden wij wederom tegengehouden, dit door meerdere Marokkaanse camping "proppers". Toen ik uiteindelijk echt boos werd en NEEN schreeuwde deinsden ze terug. Dit ging toch echt te ver! Tot overmaat van ramp bij het uitrijden van Merzouga sprong er een Marokkaan voor de camper en wij werden gedwongen om te stoppen, kom de camper bij mij wassen was het bericht: Sodemieter op........
Dit was echt de druppel.
Dan hebben we het nog niet over de gebalde vuisten die wij onderweg toegewenst kregen.
Op de terugweg over de snelweg A1 richting Asilah zagen wij een Marokkaan lopen die met een stok (gelukkig maar) een geweer richtend gebaar maakte richting onze campers, wij zijn dus niet welkom!

Jazeker is het land schitterend te noemen, we hebben prachtige toertochten door Marokko gemaakt, maar de agressieve benadering door de bevolking drukte steeds weer een stempel op deze reis.
Natuurlijk geef ik wel aan dat de vriendelijke en aardige Marokkanen hier zeker niet mee worden bedoeld.
Merk hierbij op dat de meest agressieve contacten ten noordwesten van het Atlas gebergte zijn ervaren. Onder het Altas gebergte waren de meeste Marokkanen zeker vriendelijker.

Dit betekent voor ons: De afgelopen trip was de LAATSTE trip die wij naar Marokko hebben gemaakt. Wij gaan niet meer terug naar Marokko, waarbij ik er van overtuigd ben dat wij nog steeds niet alles hebben gezien.

Haije en Monica.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door thole »

Hoi Haije en Monica,
wat vervelend dat jullie eigenlijk een opeenstapeling van negatieve en zelfs agressieve ervaringen hebben gehad.
Gelukkig herkennen wij dit niet, alleen in Marrakech hadden we het gevoel als een wandelende portemonnee te worden gezien.
Maar dat kenen we van die stad.
We hebben ruime ervaring in Marokko sinds begin jaren 70' en vanaf 2008 zijn we iedere winter 3 maanden in Marokko geweest evenals we dit jaar weer van plan zijn.
We ervaren weleens een 'zeurende' benadering maar weten dat dan met een grap meestal wel af te wentelen voordat het tot ergernissen komt.
We kunnen ons geen gebalde vuisten herinneren , wel zwaaiende handen en handjes. Diezelfde handjes kunnen trouwens ook worden opgehouden om een bonbon, Dirham of een stylo te vragen, kinderen die vaak verpest zijn door westerse toeristen.
Jammer dat het zo verlopen is voor jullie.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door BOKKIE »

@Thole,

Bedankt voor je antwoord, wij herkenden dit ook niet van de trips resp. 5 en 6 jaar geleden.
Jazeker hebben wij de zwaaiende handen en ook heel veel handjes gezien, doch deze werden overschaduwd door de eerder aangegeven negatieve signalen.

Haije en Monica
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door robbreedveld »

Wij zijn nu 4 dagen in Marokko en ik
Heb een vraag. , we hebben gereisd met Trasmeditaraneo met open retour , waar vind ik het office om mijn retour overtocht te regelen.

Rob
BOKKIE
Berichten: 670
Lid geworden op: zo 21 sep 2003, 11:02
Locatie: (FRL)
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door BOKKIE »

Hoi Rob,
Gewoon even vragen bij de diverse touroperators onder de overkapping bij de grote parkeerplaats. Er loopt een klein druk mannetje rond die dat wel weet.

Haije.
FIAT DUCATO WEINSBERG CARA-COMPACT 600MF (PEPPER)
VW GOLF 8 1,0ltr TSI, bj 2021
SUZUKI GT750 L bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 M bj 1975 (gereed)
SUZUKI GT750 A bj 1975 (gereed)
robbreedveld
Berichten: 728
Lid geworden op: za 25 jul 2009, 22:32
Locatie: Westerlo (B)

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door robbreedveld »

Bedankt Bokkie ,

Maar als dat kleine drukke mannetje er niet is , weet ik nog niets , bedoel je de overkapping na de douane waar de pinautomaten staan ?

Rob
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45225
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door thole »

Hoi Rob,
meteen als je het haventerrein weer oprijdt zie je de loketten van de diverse maatschappijen onder de overkapping, er voor is een parkeerplaats waar je eerst moet parkeren,, kan niet missen.
Je hebt toch nu al geen heimwee naar Europa :DD
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Duukie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 sep 2019, 14:21

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door Duukie »

Wij gaan voor het eerst dus een beginnersvraag, kunnen we bij Carlos pinnen of met creditcard betalen ?
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10166
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door Peter LMC »

Ik weet het niet meer Duukie.
Misschien dat andere forumleden dit weten.
Wel weet ik dat je er ook kon wisselen naar de Marokkaanse munteenheid.
En er zit een flappentapper om de hoek.
https://www.google.nl/maps/@36.179364,- ... 6656?hl=nl
Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door hoas »

Men heeft een pinautomaat, maar voorkeur gaat uit naar contant. Als je zegt dat je wilt pinnen, kan dat.
Duukie
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 09 sep 2019, 14:21

Re: Marokko 2019-2020



Bericht door Duukie »

Dankkkkkkkkkk :cheers:
Plaats reactie