Marokko met de caravan

Plaats reactie
driene
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 9:45

Marokko met de caravan



Bericht door driene »

Dit jaar de camper verkocht en overgestapt op de caravan. Is overigens al de tweede keer dat we deze move maken. Twee jaar geleden waren we met de camper en hond in Marokko. Min of meer het gebruikelijke rondje (kust, Merzouga, Tohdra Kloof, Tafraoute, Marrakesh etc). Vaak op campings gestaan , maar ook op parkeerplaatsen (Fes, Meknes) en vrij gestaan (Tafraoute). Dit jaar ben ik van plan een dergelijke reis met de caravan te maken. Ook de hond gaat mee. De caravan is min of meer autarkisch. (boordaccu, zonnepaneel, vaste vuilwatertank), mover. Maar is natuurlijk geen camper (40 ltr schoon water, 1 boordaccu, 2 wielen). De trekker is een Mitsubishi Pajero. Mijn vraag is nu: hoe staan Marokkogangers daar tegenover? Is het aan/af te raden? Zijn er met caravanervaring? Aspecten die van belang zijn: veiligheid (je slaapt per slot in een ander voertuig dan de auto) , wegen (bruggen en rivierdoorgangen) , (wettelijke) beperkingen bij vrij staan zoals bijvoorbeeld in Tafraooute), houding/medewerking van gardiens op parkeerplaatsen (Koutoubia) . Zijn er misschien nog meer specifieke nadelen?
Groet,
Jan
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Marokko met de caravan



Bericht door Marco Polo »

Misschien iets voor een caravanforum?
Je stapt over op een caravan en dan meld je je aan bij een camperforum.
Wat is hierachter de logica?

Niet dat je niet welkom bent oid ;-)

Groet Marc.
driene
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 9:45

Re: Marokko met de caravan



Bericht door driene »

Marc, Juist omdat camperaars mega veel Marokko ervaring hebben en caravanners nauwelijks kies ik voor het camperforum (waar ik overigens al toen ik de camper nog had, lid van was). Verder hebben veel camperaars een caravan verleden . Beide maken dat mijn inziens, camperaars bij uitstek in staat zijn de voor-en nadelen van een caravanreis naar Marokko te beoordelen.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Marokko met de caravan



Bericht door thole »

Omdat je al een keer in Marokko geweest bent zou jezelf in staat moeten zijn je vragen te beantwoorden.
We hebben nooit een caravan gehad, kan dus ook niet vanuit die ervaring putten.
Het enige wat ik me kan bedenken is dat je soms , al dan niet omdat er een brug is weggeslagen, je door een droge rivierbedding moet om aan de andere kant te komen. Dan zou het wel eens moeilijker kunnen zijn dan met een camper.
Tafraout lijkt me geen enkel probleem, parkeerplaatsen met een gardien ook niet.
Maar wellicht dat er zich iemand meldt met caravanervaring.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Joske
Berichten: 2507
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Marokko met de caravan



Bericht door Joske »

Je ziet regelmatig caravans in Marokko. Zelfs ooit een caravan met een georganiseerde reis gezien.
Maar, hoe groot is de caravan?
Je ziet nog wel eens Eriba-caravans. Die geven geen probleem.
Afbeelding
Je trekauto is OK, maar als je caravan te lang is kan hij bij extreme omstandigheden de weg (of wat daar van over is) raken.
Maar je bent al in Marokko geweest, dus je kunt het beste zelf inschatten of je met jouw caravan daar kunt rijden.
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Frankia FF2

Re: Marokko met de caravan



Bericht door Frankia FF2 »

driene schreef:
za 08 sep 2018, 9:34
Zijn er met caravanervaring? Aspecten die van belang zijn: veiligheid (je slaapt per slot in een ander voertuig dan de auto) , wegen (bruggen en rivierdoorgangen) , (wettelijke) beperkingen bij vrij staan zoals bijvoorbeeld in Tafraooute), houding/medewerking van gardiens op parkeerplaatsen (Koutoubia) . Zijn er misschien nog meer specifieke nadelen?
Voor wat de 'veiligheid' betreft, zou je bij vrij staan, de caravan aangekoppeld kunnen laten aan de Pajero bij overnachting.
Bij gebruik van een camping, is het juist ook een voordeel, om met de Pajero een dagje te gaan toeren.

(Wij zijn 1x in Marokko geweest. En hebben in het verre verleden een paar jaar een caravan gehad, met Europese vakanties. We waren aan het trekken, en stonden ook wel vrij, met de caravan aangekoppeld. Eigenlijk waren we toen al aan het camperen. :) )

Groet Lia
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Marokko met de caravan



Bericht door iSonic »

Mijn ouders zijn met een georganiseerde reis met de caravan door marokko getrokken. Volgens mij stonden ze wel altijd op campings.
Plaats reactie