Stenengooiers Marokko

Gebruikersavatar
thor
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 12:39
Locatie: Roden

Stenengooiers Marokko



Bericht door thor »

Helaas hadden we weer de pech dat er door schooljeugd met stenen naar onze camper werd gegooid.
Deze keer hadden tegenstelling tot de andere keer wel schade.
Het schijn zo te zijn dat als de scholen uitkomen je maar beter stil kunt gaan staan.
Het was vandaag dat het plaats vond en wel tussen Dat Bouazza en El Jadida.
BALEN😤
niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben
Gebruikersavatar
petervanzelst
Berichten: 134
Lid geworden op: do 11 dec 2014, 10:59
Locatie: noord holland

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door petervanzelst »

Komt dit soort ellende vaker voor in Marokko? Of andere soorten vernielingen door de lokale bevolking?
Zoja, dan ga ik wel ergens anders naar toe met de camper.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Kroppie »

hoe zou dat nu komen.?, waarom met dingen gooien.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
dedruivenplukker
Berichten: 7116
Lid geworden op: vr 13 mar 2009, 4:08

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door dedruivenplukker »

Ik zou maar thuis blijven want ik heb soortgelijke ervaring ook gehad o.a. in Denemarken, Spanje, Polen en Nederland....... :bang:
'89 VW T3-'94 MB 508D-'99 MB 1117 4x4
'02 TOYOTA Hi-ACE POP-TOP-'03 MB 409D '21 MB 410D-X
A,AND,AUS,B,BF,BG,BJ,BW,CH,CS,CZ,D,DDR,DK,
DZ,E,ET,F,GB,GBZ,GH,GR,H,HRP,I,L,LS,MA,MC,
MOC,MW,NAM,P,PL,RN,RO,RT,SD,
SLO,SK,TCH,TG,TR,YU,Z,ZA,ZW.
Waarheen leidt de weg die wij moeten gaan? - Mieke Telkamp
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

Dat is echt balen.
Bedankt voor de waarschuwing!
Ik kan alleen niet vinden, welke weg je precies bedoelt.
Heb je een wegnummer?
De N1 of de R320?
Laatst gewijzigd door Jan en Simonne op vr 09 mar 2018, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Bob Diesel »

dedruivenplukker schreef:
vr 09 mar 2018, 13:55
Ik zou maar thuis blijven want ik heb soortgelijke ervaring ook gehad o.a. in Denemarken, Spanje, Polen en Nederland....... :bang:
Thuis voor de deur steken ze je banden lek of schoppen de spiegels er af :bang:
gewoon verkopen en in je kist gaan liggen

Of bv naar :roll: Marocco :idea: gaan ,de meeste stenen liggen daar ook gewoon op de grond

Waar dan ook ,altijd shit als je zo iets gebeurd
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thor
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 12:39
Locatie: Roden

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door thor »

Het betreft weg nr. R 320.

Zojuist met een Marokkaanse Nederlander of Nederlandse Marokaans gesproken (hier in El Jadida geboren)die verklaarde het gedrag ligt aan het feit dat de Nederlandse kentekenplaten voor Franse worden aangezien (beide geel)
Het feit dat men hier een hekel aan de Fransen heeft (door hun koloniale gedrag) gaat de jeugd beïnvloed door de ouderen dit gedrag vertonen.
Althans dat was zijn verklaring.
niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Jan en Simonne »

Tja... :roll:
Ze moeten toch iets zeggen...
Ze zitten er zelf ook mee, dit doet het toerisme geen goed.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
roma
Berichten: 4525
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door roma »

Camera op die gasten richten. Houden ze niet van. En effe de school binnen stappen. Houden ze ook niet van.
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Toemke »

dedruivenplukker schreef:
vr 09 mar 2018, 13:55
Ik zou maar thuis blijven want ik heb soortgelijke ervaring ook gehad o.a. in Denemarken, Spanje, Polen en Nederland....... :bang:
Hmm, ik ga al 45+ jaar op reis doorheen 90% van Europa, met caravan, camper of tent of met het vliegtuig buiten Europa voor werk of privé.
Vandalisme is één zaak en dat kun je overal tegen komen net als diefstal of een overval trouwens, het is van deze wereld.
Stenen gooien naar voertuigen en of mensen is nog net iets anders en dat het vooral in (Noord) Afrika kan gebeuren is een feit dus vind ik wel dat je je daar bewust moet van zijn.
Dan heb ik het niet over het krapuul dat een steen vanop een brug op een autosnelweg laat vallen maar echt gericht gooien, meestal door meer dan 1 persoon, naar voorbij rijdende of zelfs stilstaande voertuigen.
Hoeft niet te gebeuren maar kan wel en de kans ginder is groter dan hier.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Going »

Vorig jaar ons overkomen. Direct gestopt en van de jeugd een foto gemaakt. Daarna kwamen 2 heren welk ons probleem vroegen. Een werd direct opgepakt, hij was niet vlug genoeg gevlucht. Wij werden uitgenodigd voor thee, maar omdat we geen schade zagen, zijn we door gegaan, na eerst de foto bij email naar de school verzonden.
Net als boven gezegd, stop, ga de school in en meld het. Op die manier geef je het onderwijs personeel de gelegenheid te reageren naar de leerlingen. Heb je schade, blijf op de plek, met de alarmverlichting aan. Politie daar zat en die zijn er dan snel ter plaatse
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door thole »

Zojuist met een Marokkaanse Nederlander of Nederlandse Marokaans gesproken (hier in El Jadida geboren)die verklaarde het gedrag ligt aan het feit dat de Nederlandse kentekenplaten voor Franse worden aangezien (beide geel)
Een Franse camper of auto is net zo zeldzaam als stenengooiers in Marokko, Fransen hebben al jaren witte nummerplaten , alleen de oude zijn nog geel.
Feit is dat stenen gooien door jongeren incidenteel voorkomt, wij hebben henzelf gelukkig maar 1x meegemaakt en we zijn al heel wat keren in Marokko geweest sinds 1971.
Zoals gezegd, probeer foto te maken, ga naar de school , politie, dorpsoudste of welke autoriteit dan ook, volwassenen schamen zich voor dit gedrag, het zijn jeugdige copycats.
Het heeft zeker aandacht van de politie, het schaadt het toerisme.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Uitgeschreven

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door Uitgeschreven »

Mijn verhaal over de stenengooiers en waarom ze de Fransen haten.
Heel lang geleden toen de eerste Fransen naar Marokko trokken deelden de Fransen bonbons uit.Maar!.Ze aten de bonbons zelf op en staken een steentje in het papier.Die gooiden ze dan aar de kinderen;De kinderen zijn intussen groot geworden,gegroeid, en de stenen die ze kregen zijn ook gegroeid.Die gooien ze nu met wraak terug .
Bedelen is ook zoiets.Marokkanen die ik ken zeggen, geef ze niks,anders leren ze dat ze moeten bedelen en niet moeten werken.Waarom niet eens uitstappen en vragen waarom ze het doen?Als iedereen dit doet dan zal na een tijd wel de uitleg de ronde doen en houdt het misschien op?
willy
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Stenengooiers Marokko



Bericht door seth_space »

https://youtu.be/50z25um6b5ADat begint een beetje op dit filmpje te lijken zo ;)
https://youtu.be/50z25um6b5A
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Plaats reactie