Inreispapieren camper

Plaats reactie
Odyssee
Berichten: 163
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 23:15
Locatie: Apeldoorn

Inreispapieren camper



Bericht door Odyssee »

Hallo,
Gisterochtend in Marokko aangekomen, in de haven van Tanger Med. Zoals bekend moet je drie formulieren voor het invoeren van de camper inleveren bij de politie/douane. Deel 1 wordt ingehouden bij binnenkomst, Deel 2 moet je inleveren bij het vertrek uit Marokko en Deel 3 mag je zelf houden. Ik lever gisterochtend drie formulieren in bij de controlepost. Zoals gebruikelijk een hoop gedoe: stempels, handtekeningen, check check dubbel check. Wordt ik vriendelijk verzocht naar de mevrouw te gaan die in het hok achter een computer zit. Op het scherm van die computer mijn naam en een aantal gegevens zoals die ook op de formulieren staan. Wat blijkt, het vertrek uit Marokko van mijn camper vorig jaar maart staat niet in de computer; mijn camper zou dus feitelijk al die tijd in Marokko geweest zijn. Wat nu? Chef met donker uniform erbij, en een nog hogere chef met een lichtblauw uniform erbij. Die heeft kennelijk een oplossing: als ik het Deel 3 van vorig jaar maart kan laten zien, kan het probleem opgelost worden. Gelukkig heb ik in de camper een mapje met "je weet maar nooit paparassen" liggen. En laat daar nou het bewuste Deel 3 uit 2017 in zitten. Ik beloof plechtig dat ik geen pistolen en drones (!) bij me heb en mag doorrijden.

Met een beetje een dubbel gevoel: een fout van de politie/douane kan enkel opgelost worden dankzij mijn bewaarzucht. Wat zou er gebeurd zijn als ik dat formuliertje niet bewaard of niet bij me had?
Mijn advies aan alle Marokkogangers: die formulieren bewaren dus.

Groet, Wim
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: Inreispapieren camper



Bericht door Joske »

Gelukkig kon je aantonen dat de fout bij hun zat, jij had immers een afgetekend deel 3 van de douanepapieren.
Lastiger wordt het als je een andere camper hebt.
Of je komt met het vliegtuig binnen!
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
thor
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 29 okt 2008, 12:39
Locatie: Roden

Re: Inreispapieren camper



Bericht door thor »

Hallo Wim

Bedankt voor de tip. :thumbup:
Zijn in 2014 voor het laatst geweest en hebben toevallig het formulier nog thuis liggen.
Gaan 2 maart a.s. weer, dus leggen het nu in de camper voor het geval dat.
Hebben inmiddels wel een andere camper. :think:

Grt Thor
niets is zo eerlijk verdeeld als verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Inreispapieren camper



Bericht door Jan en Simonne »

Dank voor de tip! :thumbup:
Gelijk even gezocht: we hebben alle papieren van de vorige overtocht aan boord.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bubbles11
Berichten: 3716
Lid geworden op: vr 14 mar 2014, 14:05
Locatie: West-Brabant
Contacteer:

Re: Inreispapieren camper



Bericht door Bubbles11 »

Ook wij hebben alle uitreispapiertjes van de camper altijd bij de hand. nl. wij hebben jaren bij elke inreis gevochten met de douane over een (denkbeeldig?) voertuig met Andorees kenteken dat wij ingevoerd zouden hebben, maar nooit uitgevoerd. Uit onze paspoorten bleek dat we niet in of uit gereisd waren toen dat voertuig werd geregistreerd op onze naam bij de douane. Ook de uitreispapiertjes camper werden er elke keer bij gehaald. Wel was het politienummer in ons paspoort moeilijk leesbaar. Een tijdrovend gedoe elke keer met een gang langs allerhande soorten blauwe petten. Dit jaar hadden we nieuwe paspoorten, dus een nieuw politienummer en zowaar, we hebben niets meer gehoord over dat denkbeeldige voertuig(zucht). We hebben nu wel goed opgelet dat ook het politienummer goed leesbaar is.
Martine
------------------------------
Yesterday is history, Tomorrow is a mystery

https://www.youtube.com/watch?v=97XJsr3TX0A

- - - - - - -
reisverslagen:
https://bubblesinbulgarije.reismee.nl/
https://bubbles-in-marokko2023.reismee.nl/
Plaats reactie