Overtocht Melilla - Malaga

Gebruikersavatar
hoas
Berichten: 475
Lid geworden op: vr 23 jan 2004, 21:18
Locatie: Veghel

Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door hoas »

Hallo Marokko-gangers,
Wie heeft er ervaring met de overtocht van Melilla naar Malaga?
In de reis "Onbekend Marokko" van de NKC steekt men over naar Tanger Med en retour van Melilla naar Malaga.
Is deze overtocht vooraf te boeken met een open ticket, waar en indicatie van de kosten.
vr.gr.
Henk
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door Going »

Je kan ook van Mellila naar Almeria of van Nador naar Almeria. Ook vice versa.
Kan van te voren boeken. De Marokkanen van oost Marokko nemen die boot meestal. Scheelt ongeveer een 1000 km via Tanger.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door juanv »

De Marokanen uit het oosten, dat is de Rif, dus het drugsland, deze route zou ik zeker mijden als de pest !
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door Vertrokken4 »

Jouw persoonlijke ervaring in deze??
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door juanv »

Inderdaad, in het Rif gebergte slaagden wij er niet in 5 minuten stil te staan zonder lastig gevallen te worden voor drugs .
Deze mensen kunnen zich eenvoudigweg geen enkele andere reden indenken waarom een buitenlandse motorhome ergens zou stoppen tenzij om drugs in te slaan of te verhandelen, hallucinant !
Ik zou dus zeker niet ergens in die regio overnachten , vervolgens de boot opgaan om daar bij de scan van de Mh vast te stellen dat er ergens onderaan de MH drugs zijn verborgen. Dergelijk in deze regio zeker niet ondenkbeeldig risico wil ik alvast niet nemen. :thumbdown:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door Going »

Vorig jaar tot bijna Hoicema geweest. Geen problemen gehad. Kon zo op een haven terrein staan en werd nog gratis vis aangeboden. Het stuk van Nador tot Saida is een groot toerisme gebied. Vakantie huisjes als in Costa Blanca en Algarve.
Maar ja, iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen en die kunnen net even anders zijn.
Vorige maand een Marokkaanse Nederlander ik voor heb gewerkt 10 jaar terug in die area. Hij vertelde me dat daar op het moment dubbel zoveel politie is vanwege de Rif beweging. Lijkt me voor campers veiliger wegens de extra controles.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door 1934 »

Voor wat betreft de overtocht,hieraan zit voor ons een nadeel,en dat is de landsgrens vanuit Nador de enclave in,afgelopen mei 7 illegalen op het dak van de camper ! En er waren er een dikke honderd bij de laatste rotonde,'s (waar je stapvoets over moet gezien de drukte,en ze dus tijd hebben om op en onder je auto/camper te komen in Nador.Daarom nemen wij vaak gewoon de ferry rechtstreeks vanuit Morocco naar Spanje en mijd ik liever Ceutha of Mellila als vertrekpunt.

Daartegen wel een prachtige route en tijd gehad in het rif gebergte,en onzin verhaaltjes dat je auto/camper beplakt of vol gestopt worden met drugs tja daar lachen wij om.Stel je voor een Marokkaan die zijn portemonnee onder je auto plakt !!! Voor sprookjes gaan wij altijd naar de Efteling.

Met vriendelijke groet
juanv
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door juanv »

1934 schreef:en onzin verhaaltjes dat je auto/camper beplakt of vol gestopt worden met drugs tja daar lachen wij om
Ga dan maar eens kijken naar de verfilming van "De hel van Tanger" deze drama film is echter wel gebaseerd op waargebeurde feiten :bang:

Daarna mag je verder gaan spelen naar de Efteling , tenzij je voor je hobby graag enkele jaren in een gore Marokkaanse cel wil verblijven natuurlijk :mrgreen:
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door bertkuip »

En we blijven het leuk en verantwoord vinden? Tuurlijk!
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
1934
Berichten: 241
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 5:39
Locatie: Onderweg

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door 1934 »

Beter maar weer on topic,en wat betreft de hel van Tanger dit betreft een film van een vrachtwagen chauffeur met drugs verpakt in lading.
Maar Juan mensen onnodig schrik aanjagen lijkt me niet passend,Morocco is een fijn land om in te verblijven met een camper en uit ervaring zou ik dan zeker het Rif gebergte niet uitsluiten.


Veel reisplezier
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door thole »

Dat pakje onder camper plakken is een indianenverhaal.
Sinds een aantal jaren gaan alle voertuigen door de scan dus zo komt er geen pakketje naar Spanje.
Dat weten de smokkelaars natuurlijk ook en de hasj naar Europa komt op andere manieren.
We kwamen in 1971 in de Rif om wat hasj te kopen voor eigen gebruik toen we verder door Marokko reisden.
2 Jaar geleden waren we voor het laatst in de Rif, er wordt wel eens gevraagd of je wat wilt kopen, maar een ongewenst pakketje, no way
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door Going »

@TS Hoas, Henk
Misschien andersom gaan is een optie. Dus via Nador of Mellila de tocht in Marokko beginnen. Dan zijn de angst verhalen van Juanv en illegaal probleem van 1934 niet van toepassing. Immers geen illegaal wilt weg van de mogelijke oversteekplaats.
En waarschijnlijk het mooiste stukje Marokko vind je van Saidia zuid de gorge in langs de rivier Algerijnse grens naar Quida. Ik ben er twee keer door heen geweest. Ik denk de mooiste stuk Gorge ik ooit ben geweest.
En Quida is ook een heel mooie stad met een heel grote Medina
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door vim »

Ik heb via Mellila een dagje Marokko bezocht.
Bij terugkomst is mijn auto toen 2 uur onderzocht aan de grens.
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
Gebruikersavatar
Going
Berichten: 3228
Lid geworden op: di 15 nov 2011, 19:14

Re: Overtocht Melilla - Malaga



Bericht door Going »

Ja, en? Als je buiten Schengen gaat, kun je die onderzoeken verwachten. 3 jaar terug in Engeland ook 3 uur met hun douane in en uit de camper bezig geweest
Maar het zou fijn zijn als bij die verhalen ook een datum of jaartal wordt vermeld voor actualiteit.
BUPHO sunblockers gemaakt van Australisch schaduwdoek,
De lichtste en beste cabine zomer isolatie verkrijgbaar voor over 40 intregaal en fabrieks cabines.
Plaats reactie