overnachten in Essaouira

Plaats reactie
jellejannie
Berichten: 17
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 20:48

overnachten in Essaouira



Bericht door jellejannie »

Staan op de parkeerplaats bij de haven in Essaouira, ergens op dit topic heb ik gelezen dat in Essaouira verbods borden staan voor campers en dat je niet meer op de parkeerplaats bij de haven kon/mocht overnachten. Ze hebben de parkeerplaats bestraat en ingericht met parkeervakken maar daar staat niemand op. Ook de ingang is verplaatst, niet meer langs de "vis-eet-tentjes" maar aan het waterfront compleet met slagbomen en een parkeerautomaat maar je moet nog steeds bij de bewakers betalen, gevraagd : dormir ici? Pas de problem. Prijs is hetzelfde als vorig jaar, 50 DH/nacht.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door thole »

Tsja, je bent in Marokko, je weet het maar nooit.
Dit voorjaar stonden overal in Essaouira verbodsborden voor campers.
Bij de parkeerplaats bij de haven werden we teruggestuurd door de politie en verwezen naar de parking tegenover de camping.
Hopelijk blijft de situatie zoals die nu is, je zit lekker dicht bij het leuke centrum.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door Jan en Simonne »

Dat is goed nieuws! x:D
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door Camper Prinses »

Yep ik ben ook net in Essaouira geweest!
Als je richting haven rijdt wordt je al aangesproken
"NIET TOEGESTAAN" en er staan dus ook borden en er word bekeurd!
Bij de duinen aan het eind van het strandboulevard is de parking officieel toegewezen voor campers! dmv infobord!
30 Dirham / 24 uur, en s'nachts heerlijk rustig (ik was er za-zo, zo-ma nacht)
De "toeristen"kamelen komen in de ochtend en avond langs de campers lopen! x:D
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door thole »

Bedankt voor de info Michael.
Zo zie je maar weer dat het telkens kan veranderen, jammer dat je bij de haven niet meer kunt staan.
Hoe bevalt Marokko tot nu toe, je eerste kennismaking?
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door Vertrokken4 »

Je kan natuurlijk net zo makkelijk beweren dat het mooi is dat er in al die jaren nooit iets veranderd is. Mijn eerste bezoek aan de stad dateert uit '69 in de tussenliggende 43 jaren is het overnachten aan de haven op de parkeerplaats al "ter discussie".

Ik vrees dat heel vaak taalproblemen ten grondslag liggen aan wat mensen er over te melden hebben, een veel voorkomend verschijnsel.

Groetjes,

Jeroen
Gebruikersavatar
Camper Prinses
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 18:54

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door Camper Prinses »

Ja ja, Marokko.. ik ben er pas 11 dagen dus mag nog niet oordelen!
Nee, valt me reuze mee! weinig cultuurshock voor mij!
Essaouira, zit op iedere straathoek een bedelaar terwijl ik het gevoel heb dat ze hier in de kuststreek niet arm hoeven te zijn..
Rijk is wat anders natuurlijk ;-)
Daar tegenover het is het mooiste stadje dat ik tot nu toe heb bezocht, wel toeristisch!
Nu Taghazout, op het plateau voor 20 Dirham.
Vandaag naar de markt bij Bananatown.

Het weer!! ja das een dikke + voor Marokko!! vandaag 25'C aan de kust dus SUPER!
Tot op heden had Griekenland meer te zien in de zin van Geschiedenis en gevarieerd landschap..
Maar ik heb dan ook nog bijna niets gezien hier he.
Tot nu toe een leuke nieuwe ervaring, daar hou ik wel van!

@Jeroen.. 69? pff ouwe hippie?? ;-) waar bent u nu?
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45224
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door thole »

Je kan natuurlijk net zo makkelijk beweren dat het mooi is dat er in al die jaren nooit iets veranderd is. Mijn eerste bezoek aan de stad dateert uit '69 in de tussenliggende 43 jaren is het overnachten aan de haven op de parkeerplaats al "ter discussie".
Zo kun je het natuurlijk ook benaderen Jeroen.
Feit is wel dat het camperen in Essaouira aan banden wordt gelegd of gereguleerd zoals je wilt.
Tot en met 2008 kon je nog op de boulevard staan, dat werd daarna verboden maar je had nog een paar andere plaatsen waar het getolereerd werd.
2 Jaar geleden werden de eerste verbodsborden voor campers geplaatst, oa bij het Bastion. Bij de haven werd het nog getolereerd.
Vorig jaar werden we al vlakbij de haven tegen gehouden door de politie en verwezen naar de parking tegenover de camping die sinds 2 jaar geldt als camperplaats , betaald maar zonder voorzieningen.
Tot voor een dag of 10 kon je echter weer bij de haven staan, nu het weer drukker wordt wordt je kennelijk, volgens het bericht van Michael, weer verwezen naar de camperplaats. Het wordt ook wel erg druk met campers in de winter hoewel het tot nu toe(Ebola angst, IS angst of de overstromingen?) wel mee schijnt te vallen.

@Michael, leuk dat het je bevalt, wbt bezienswaardigheden uit de oudheid heeft Griekenland (of Italië en Turkije) natuurlijk veel meer te bieden.
Echter wat landschappelijk schoon betreft, wacht nog maar even af tot je de bergen in bent geweest of richting Sahara.
Veel plezier, wij vertrekken over een week of 3.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
co en lia keizer
Berichten: 325
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 15:28
Locatie: Grootebroek
Contacteer:

Re: overnachten in Essaouira



Bericht door co en lia keizer »

Wij hebben niet overnacht in Essaouira, wel geparkeerd op de parkeerplaats bij de haven. We mochten er ook overnachten maar we zijn naar camping Dar Ch'Tis gegaan.

Net als in Tiznit; we hebben vannacht op het plekje tegenover camping Municipal International gestaan, met vier campers. Een Fransman stond er al twee nachten. De securite is een paar keer langs gereden, ook 's avonds maar we mochten gewoon blijven staan.
Maak er wat moois van, lieve groet Lia en Co

Het leven is mooi, we brengen het graag voor u in beeld.....

https://www.dekeizersreizen.nl
https://www.voedingisgezondheid.nl
Plaats reactie