Route naar Venetië?

Plaats reactie
Familie hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:12

Route naar Venetië?



Bericht door Familie hendriks »

Hallo,

We zijn nieuw op dit forum, heb even gezocht naar mijn vraag, maar als er al iets stond was het vrij gedateerd.
We willen over een goede week naar venetië rijden, via Oostenrijk en zonder tolwegen (niet owv de centjes, maar owv het uitzicht)
Ik weet het, tomtom gewoon op tolvrij en het zou moeten lukken :-B
Maar ik wil even weten:
Wat is de beste en mooiste route?
En komen we nergens voor verassingen te staan (weg niet geschikt voor campers,....)

We rijden met een Chausson op fiat onderstel 160pk dacht ik, op kenteken 3,5T (en ik ben vrij zeker dat we daar weer 50 a 75kg boven komen, dus wil ik ook liever de weegcontroles langs de snelwegen vermijden)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Weg naar Venetië



Bericht door MonRoe »

ergens al geschreven, volgens mij bij go box oostenrijk, maar je kan door duitsland naar Fussen, dan de Fernpass nemen en dan de Resia pass. dan via de Dolemieten naar Venetie.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
freddorr
Berichten: 1702
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:03
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Weg naar Venetië



Bericht door freddorr »

Go box is alleen nodig als je kenteken >3500 kg toe laat en je derhalve ook het juiste rijbewijs daarvoor hebt.
Gisteren trouwens een artikel gelezen dat ze in Oostenrijk de spullen niet meer kwijt kunnen die afgeladen moeten worden bij overgewicht en dat je de bekeuring t.g.v. constatering van overgewicht op electronische wijze (500,00) gewoon thuisgestuurd krijgt.

Als je al voor Oostenrij kiest zou ik zeker goed letten op het gewicht en asdruk. Minder water mee? Reservewiel er af?
Groeten
Fred

http://www.doerr.nl
https://www.facebook.com/groups/5234699 ... 5/?fref=ts
Als een vlieg geen vleugels had gehad, hadden we hem dan loop genoemd?
Familie hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:12

Re: Weg naar Venetië



Bericht door Familie hendriks »

Ok,

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Die route via fernpass en resiapass had ik al gehoord.
En via de Brenner (niet autoweg, maar de Bundesstrabe die er naast ligt)?

Blijkbaar gewicht heel belangrijk in oostenrijk.
Ook veel controle op niet autobahn stukken, of maakt dit niet uit?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Route naar Venetië?



Bericht door 't Busje »

Niemand op dit forum kan je een garantie geven dat je niet ergens op gewicht gecontroleerd wordt. Een vraag daarover is zinloos.

Wij zijn afgelopen herfst via de Bodensee (Friedrichshafen), door het westen van Oostenrijk (Landeck,) over de Reschenpass, via Merano en Bolzano naar Venetië gereden, helemaal vignetvrij. De exacte route kan ik je niet meer vertellen, want de tablet met ons reisverslag is tijdens die reis gestolen. Terug via de Timmelsjoch. Maar je kunt ook oostelijker vignetvrij door Oostenrijk heen rijden, bijvoorbeeld via Kitzbühel en de Felbertauerntunnel (aparte tol) of via Zell am See en de Gross Glockner Hochalpenstrasse (aparte tol, schitterende route) en dan via Ost Tirol en Cortina d'Ampezzo verder Italië in. Voor die oostelijke route neem je vanaf München de A8 tot Ausfahrt 106 en dan naar het zuiden via de Engpass naar Kitzbühel of tot Ausfahrt 112 via Inzell naar Zell am See.
"Rode" en "gele" wegen op de kaart zijn in het algemeen prima te doen zonder verrassingen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Familie hendriks
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:12

Re: Route naar Venetië?



Bericht door Familie hendriks »

Weet ik wel dat niemand dit kan garanderen, maar vroeg me het af. In NL of in BE kan ik me niet heugen ooit een controle gezien te hebben buiten de snelwegen, snelwegparkings wel (BE) tijdens vakantieseizoen. :-B

Bedankt voor het route advies!
Timmelsjoch lijkt me ook mooie route.
Via Brenner (niet autoweg) geen ervaring?
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Route naar Venetië?



Bericht door 't Busje »

De Brenner hebben wij nooit gereden. Niet hoog genoeg. :-B
Dit vinden we leuker Timmelsjoch (2.509 meter):
Timmelsjoch2.jpg
Timmelsjoch2.jpg (300.26 KiB) 1655 keer bekeken
Timmelsjoch.jpg
Timmelsjoch.jpg (230.12 KiB) 1655 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Route naar Venetië?



Bericht door 't Busje »

Voor ons bezoek aan Venetië hebben we gestaan bij Camper Club Mirano, Via Viasana, 4 30025 Mirano. Je staat daar veilig achter een hek, waarvoor je een pasje te leen krijgt. Het eindpunt van de bus naar de Piazzale Roma in Venetië is op loopafstand (circa 300 m) en er is een supermarkt op fietsafstand (circa 1,5 km).
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie