Overzet naar Sicilie met camper van 7.5m?

Plaats reactie
Annekenkurt
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 06 mar 2017, 14:43

Overzet naar Sicilie met camper van 7.5m?



Bericht door Annekenkurt »

Lieve camperaars,

wij zijn een rondreis van 6 maanden door zuid-europa aan het voorbereiden. Als er onder jullie zijn met " 6 maanden on the road" ervaring, horen we het sowieso graag.
Wij hebben echter al één practische vraag : zijn er onder jullie die de overzet van Villa San Giovannis naar Messina al hebben gedaan met een grote camper (en hond) ? Wat is het prijskaartje en moet je dat op voorhand boeken ? Ik lees van alles op het internet en zie het bos door de bomen effe niet.

Alvast bedankt voor jullie tips !

Kurt en Anneke
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: overzet naar Sicilië met camper van 7.5 m



Bericht door Marius »

6,8 meter camper, 2 personen en een hond afgelopen mei de overtocht naar Sicilië gemaakt vanuit Villa San Giovannis.
Gewoon de borden volgen, het kan echt niet fout. Het kan er erg druk zijn, en zeker aan de Siciliaanse kant behoorlijk chaotisch.
Echter heel erg onduidelijk is het niet, je stopt bij een betaal balie, koopt een kaartje, hond hoef je niet voor te betalen, personen dacht ik ook niet. Lengte van de camper heb ik volgens mij ook niet op gegeven.

Misschien een handige tip: geef in je navigatie en bestemming in waar je heen wilt op Sicilië, als het ding netjes up to date is wijst hij je zo naar de juiste terminal en nog belangrijker, in Messina via de kortste/snelste weg uit de chaos.
Wij hebben trouwens ook nog op een zaterdag de overtocht gemaakt, ik vond de drukte wel mee vallen:
Afbeelding

Onze reis door het zuiden van Italië duurde in het totaal 3,5 maand. Uit en thuis, waarvan afgesloten met 5 weken werken in de Piemonte bij een vriend van ons.
Wij zijn in bijna 3 dagen naar een dorpje in de buurt van Sorento gereden, vanuit daar zijn we langzaam via de kust afgezakt naar Sicilië.
Het eiland rond gegaan, terug het vaste land op, door Calabrië naar Puglia.
De rit/reis door het zuiden duurde daadwerkelijk iets van 2 maanden. Die tijd hebben we dus volledig in het zuiden door gebracht.
Wij vonden het echt de moeite waard en van zeker nog ooit eens terug.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
mkleijzen
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 19:47

Re: overzet naar Sicilië met camper van 7.5 m



Bericht door mkleijzen »

Gegoogeld enkele reis €55+6 retour 90 dagen geldig €93 +6 alles wijst zich vanzelf bij de haven ticket kopen en de boot op reserveren niet nodig .Nog 1 tip bij de haven komen mannetjes naar je toe om je helpen met ticket te kopen niet om ingaan vragen daar zomaar €25 voor .Heel eenvoudig je loopt zelf naar het kantoortje koopt je ticket en ze wijzen je welke rij je moet gaan staan .
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: overzet naar Sicilië met camper van 7.5 m



Bericht door Agnes »

Hallo, wij hebben dan wel geen " 6 maanden on the road" ervaring maar hebben wel Sicilië bezocht. Op mijn website kan je dit nalezen. Misschien zit er iets bruiksbaar bij.
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: overzet naar Sicilië met camper van 7.5 m



Bericht door faalhaas »

En als je een beetje geluk hebt mag je oversteken met de voormalige 'Koningin Beatrix' (ex PSD / Vlissingen - Breskens)

Afbeelding

Bea in betere tijden:
Afbeelding
Plaats reactie