Cinque Terre

Plaats reactie
MennoBrouwers
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 feb 2017, 22:53

Cinque Terre



Bericht door MennoBrouwers »

Ik ben op zoek naar een nette camping om Cinque Terre te bezoeken. Iemand tips?

Graag hoor ik van jullie!

Menno
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Cinque Terre



Bericht door Marius »

Wij hebben al 2 keer deze camping gestaan:
http://www.valdeiva.it/mobile/default.aspx
Gratis busje naar het station vanwaar je in een 20 minuutjes zo naar de Cinque Terre reist.
Geen zwembad helaas, wel lekker rustig gelegen en een redelijk goed restaurantje op de camping.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
Gebruikersavatar
linus
Berichten: 775
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 13:42
Locatie: Luxemburg

Re: Cinque Terre



Bericht door linus »

Wij waren april 2015 op camping aqua dolce in Levanto. Hele nette camping en ook Levanto zelf is heel mooi. Wij kregen toen s'avonds nog een plekje omdat ik de vorige dag telefonisch gereserveerd had (april!), de camping was continu vol en als je bij de ingang van de wifi verbinding gebruik maakte zag je steeds campers aankomen en daarna teleurgesteld weer vertrekken omdat er geen plaats meer was. Het treinstation is vanaf de camping op loopafstand (10 min.) . Tot onze teleurstelling waren de 5terre totaal overspoeld door touristen en dat door de week in april !
Toni
Marius
Moderator
Berichten: 11420
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 8:56
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Cinque Terre



Bericht door Marius »

Het is daar inderdaad altijd mega druk, dat is jammer maar wij vonden het toch de moeite waard.
Greetzzzz, Marius
Bezoek ook eens: CamperZone.nl
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Cinque Terre



Bericht door jotr »

Wij hebben destijds Cinque Terre bezocht per boot vanuit La Spezia. Wij waren er toen nog met caravan en auto en stonden op een camping ten ziden van La Spezia. Maar het gebied bezoeken kan natuurlijk ook per camper. In La Spezia is een camperplaats. Wij hebben er destijds een hele dagtocht van gemaakt en vonden het bezoek aan de verschillende plaatsjes zeer de moeite waard. Persoonlijk denk ik dat je van de unieke ligging van de dorpen meer meekrijgt als je per boot langs het gebied vaart dan er per trein arriveert. Maar, zoals gezegd, dat is persoonlijk. Misschien haal je nog inspiratie uit ons verslag. http://www.slakopreis.nl/2011/05/carrar ... terra.html.
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Cinque Terre



Bericht door meijdoel »

jotr schreef:Wij hebben destijds Cinque Terre bezocht per boot vanuit La Spezia. Wij waren er toen nog met caravan en auto en stonden op een camping ten ziden van La Spezia. Maar het gebied bezoeken kan natuurlijk ook per camper. In La Spezia is een camperplaats. Wij hebben er destijds een hele dagtocht van gemaakt en vonden het bezoek aan de verschillende plaatsjes zeer de moeite waard. Persoonlijk denk ik dat je van de unieke ligging van de dorpen meer meekrijgt als je per boot langs het gebied vaart dan er per trein arriveert. Maar, zoals gezegd, dat is persoonlijk. Misschien haal je nog inspiratie uit ons verslag. http://www.slakopreis.nl/2011/05/carrar ... terra.html.
Is dit ook met een E bike mogelijk

Verstuurd vanaf mijn SM-J710F met Tapatalk
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Cinque Terre



Bericht door hurktoilet »

Je schrijft er niet bij wanneer je gaat. Weet dat op de bonnefooi aankomen in de zomervakantie bijna per definitie een goed recept is voor en teleurstelling. Deze regio puilt dan uit.
Schrale troost: ook in Italië mag je bij mijn weten overal overnachten waar je ook mag parkeren. Dat gaat niet in de mini-stadjes aan de kust zelf (geen ruimte en in de zomer mag je als buitenstaander niet eens met de auto naar beneden), maar bovenaan zijn vaak parkeerplaatsen. Zelf geen ervaring mee (had toen nog geen camper, niet op gelet), maar veronderstel dat je daar zou kunnen overnachten.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
milo
Berichten: 128
Lid geworden op: ma 10 aug 2009, 20:16
Locatie: West Vlaanderen

Re: Cinque Terre



Bericht door milo »

Hey,

Normaal zouden wij 5 Terre gedaan hebben in september 2016, maar daar mijn echtgenote een paar maanden eerder mij verlaten had is dit niet kunnen doorgaan, ik had reeds de ganse reis voorbereid en voor deze regio had ik deze camperplaats genomen, iemand ervaring met deze want mss ga ik dit jaar die kanten uit????

Cinq Terre (IT) 286 km
Monterosso al Mar
CP: Il Poggio della 5 Terre Nl 28139 44°09’18 / 9°39’34

http://www.campercontact.com/nl/italie/ ... r=|&src=as

Milo
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: Cinque Terre



Bericht door jotr »

@Meijdoel. Ik weet niet precies wat je per e-bike zou willen doen. Het wandelpad van dorp naar dorp is volgens ons niet per fiets mogelijk. Ik herinner me her en der steile stukken en enig klauterwerk.
Vanaf de camping ten zuiden van La Spezia zou het wel een flink eind fietsen zijn naar de aanlegplaats van de boot in La Spezia. Vanaf de camperplaatshttp://www.campercontact.com/nl/italie/ ... unale.aspx is dat - denk ik - wel te doen maar er gaat ook een bus. Parkeren in La Spezia zelf is vrijwel onmogelijk. Wij vonden de boottocht langs de verschillende plaatsjes en met goed zicht op de in terrassen aangelegde berghellingen prachtig. Er gaan enige boten per dag en we zijn bij verschillende plaatsjes uitgestapt en toen weer met een volgende boot verder gereisd. Uiteindelijk met de trein terug naar La Spezia.
Gebruikersavatar
meijdoel
Berichten: 480
Lid geworden op: do 03 dec 2009, 20:28
Locatie: NB

Re: Cinque Terre



Bericht door meijdoel »

Beste jotr
Dit is ook wat ik vraagde of het een en ander van een camping of camperplaats met een E Bike
te bereiken was dus nu weet ik van u dat dit toch erg moeilijk is en beter met een boot te doen is
hartelijk bedank voor u info hier over :bow:
MVG
wateren
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 9:24

Re: Cinque Terre



Bericht door wateren »

wij waren er vorig jaar laatste week van juli. als je in de morgen aankomt heb je de meeste kans. Na 1700 uur komen veel camperaars die rechtsomkeer moeten maken omdat alles vol is. goede reis gewenst door de papegaai. verder prima plek vlakbij centrum.
MennoBrouwers
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 feb 2017, 22:53

Re: Cinque Terre



Bericht door MennoBrouwers »

wateren schreef:wij waren er vorig jaar laatste week van juli. als je in de morgen aankomt heb je de meeste kans. Na 1700 uur komen veel camperaars die rechtsomkeer moeten maken omdat alles vol is. goede reis gewenst door de papegaai. verder prima plek vlakbij centrum.
Welke plek hebben jullie gestaan?
wateren
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 01 feb 2017, 9:24

Re: Cinque Terre



Bericht door wateren »

wij waren op aqua dolce in Levanto
Plaats reactie