Reserveren van camping?

Plaats reactie
MennoBrouwers
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 20 feb 2017, 22:53

Reserveren van camping?



Bericht door MennoBrouwers »

Beste leden,

Komende zomer ga ik voor het eerste met de camper op reis. Tijdens deze reis wil ik door het noorden van Italie trekken richting Kroatië en Slovenië. Mijn vraag is of het handig is om diverse campings voor aanvang van de reis al te reserveren? Dit omdat ik in de maand augustus zal gaan rondtrekken.

Ik hoor graag van jullie!


Menno
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Reserveren van camping?



Bericht door faalhaas »

Ja en Nee. Als je van plan bent je rondreis minutieus te plannen dan kan je het overwegen. Maar het dwingt je dan wel tot die planning en een schema. En als het ergens erg leuk is, of juist tegenvalt zit je aan je planning vast.

Nu is in Kroatië en Slovenië wildstaan niet toegestaan, dus een camping voor de nacht is wel fijn.

In de 10 jaar dat wij camperen (geen werkwoord) heb ik 1 keer meegemaakt niet op een camping terecht te kunnen. Veelvuldig meegemaakt dat we ergens langer dan verwacht bleven hangen, en 3 of 4 x meegemaakt dat we snel weer zijn vertrokken. Waaronder 1x in Kroatië waar het sanitair dusdanig smerig en verwaarloosd was dat we daar niet wilden blijven (en we naar naastgelegen camping In verplaatst).

Wij reserveren dus nooit, want we vinden het afbreuk doen aan ons gevoel van vrijheid.
marco beckers
Berichten: 94
Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 17:48
Locatie: zuid limburg

Re: Reserveren van camping?



Bericht door marco beckers »

Wij vinden het niet prettig om alles gereserveerd te hebben. Wij voelen ons dan niet vrij. Het is natuurlijk wat je wilt. Wil je per se die camping, dan is reserveren aan te raden. Wij zien wel waar wij uitkomen. Wij hebben nog nooit geen geschikte overnachtingsplaats gevonden. Het is maar waar jij jezelf prettig bij voelt.

marco.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Reserveren van camping?



Bericht door PaulBng »

Ik reserveer vaak de eerste overnachting. Dan kom ik met een gerust hart thuis weg.
Daarna alles op de gok. Nog nooit een probleem geweest.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Reserveren van camping?



Bericht door de Jonckheer »

Wij stappen in en zijn op reis. Reserveren, wat is dat? Vroeger met de caravan nooit gedaan en nu met de camper ook niet. Vrijheid - blijheid.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 936
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Reserveren van camping?



Bericht door LMC591A28JTD »

Als we ergens per se willen kamperen, dan zorgen we er voor dat we rond 11.00 uur op die camping aankomen. Meestal is er dan nog wel een plekje, soms maar voor twee nachten en dan blijkt later dat je toch langer kunt blijven. Dus reserveren is meestal niet nodig. Camping toch vol? De volgende blijkt ook een leuke camping te zijn.

Reserveren ontneemt je inderdaad het gevoel dat een camper je geeft: gaan staan en blijven waar je wilt en weggaan als je het gezien hebt.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
ruudbrouw
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 23 mei 2016, 13:42
Locatie: Zuid Limburg

Re: Reserveren van camping?



Bericht door ruudbrouw »

Gewoon gaan en zien waar het schip strandt.
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Reserveren van camping?



Bericht door Bohemia »

Zoals de meesten hierboven reserveren wij ook liever niet, omdat je de hele trip dan zo vast legt.

Als het in hoogseizoen druk is, kun je ook even 's ochtend bellen naar de camping waar je 's avonds wilt staan.
moerlandwm
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 20 feb 2017, 9:55

Re: Reserveren van camping?



Bericht door moerlandwm »

Het is zeker dat je zonder reserveren een stuk vrijer bent in je camperen. Er is echter een uitzondering en dat zijn feestdagen. Als u in augustus naar of door een land reisd waar een groot deel van de bevolking katholiek is, kun je rond 15 augustus wel overvolle campings aantreffen. Zeker als dat rond een weekend valt. Dan heeft de eigen bevolking namelijk vaak ook een lang weekend of vakantie. Dus rond die datum zou ikzelf wel reserveren. Maar een ieder is daar natuurlijk vrij in. Fijne vakantie.
Gebruikersavatar
mariët
Berichten: 4536
Lid geworden op: ma 15 sep 2003, 16:56
Locatie: Zwolle

Re: Reserveren van camping?



Bericht door mariët »

Als je met kleine kinderen reist en je bent overtuigd van je campingkeuze zou ik zeker reserveren. Niks vervelender dan met een hangerige, verveelde hummel nog op zoek te moeten naar een overnachtingsplaats. Zeker in augustus in Italië lijkt het me best een goed idee. Ik denk dat ik voor zekerheid zou kiezen.
Jan en Mariët

We zijn de trotse eigenaren van een Frankia Titan 840 GD. We zijn weer op pad. Heerlijk!
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: Reserveren van camping?



Bericht door rbouwman »

Vorig jaar naar Italië en Kroatië geweest, nergens gereserveerd. Dat is toch het mooie van een camper. Als het vol is rij je gewoon een stukje verder.
Plaats reactie