Etsch (Adige) Radweg

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Etsch (Adige) Radweg



Bericht door mari-anne »

Wij fietsen graag langs de rivieren. Al zoekend kwam ik de Etsch Radweg tegen. Kan echter geen reisverslag vinden. Iemand bekend met deze fietstocht in combinatie met camper?

Groet, Marianne
Laatst gewijzigd door mari-anne op za 04 feb 2017, 8:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: etsch radweg



Bericht door 't Busje »

Zoek eens op Adige, dat is de Italiaanse naam voor dezelfde rivier. Bolzano (Bozen) ligt eraan en er zijn inderdaad fietspaden.
Bolzano.jpg
Bolzano.jpg (258.7 KiB) 1885 keer bekeken
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: etsch radweg



Bericht door mari-anne »

Dank je wel voor je toevoeging. Ik heb wel gezocht op Adige maar kom alleen fiets/reis organisaties tegen. Van bikeline is wel een boekje. En jouw foto maakt dat ik zeker verder ga zoeken. Krijg er zin in lijkt me mooi in het najaar.
groetjes, Marianne
Mazzelaar
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 18:49
Locatie: Dalfsen

Re: etsch (Adige ) radweg



Bericht door Mazzelaar »

Hallo Marianne,

het is een prima fietspad langs de Adige, wij hebben die gefietst. Je kunt het fietsen vanaf de Reschenpas, steeds bergafwaarts, tot aan Bolzano. Er loopt ook een trein langs dit traject, die kan je mooi met de fiets naar boven brengen. De fietstocht naar Rome (de route beschreven door Reitsma) volgt dit fietspad ook. Er zijn veel campings langs dit traject. Ik vind Prato een mooi vertrekpunt. Je kunt daar ook mooi bergwandelen rondom de Stelvio. Merano is een mooie en erg drukke/warme toeristenplaats.
Veel plezier,
Hans
Hans
Hymer 574
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: etsch (Adige ) radweg



Bericht door 't Busje »

@Marianne,
Wij hebben in september een tocht gemaakt langs Merano, Bolzano, Venetië, Vicenza, Verona en het Gardameer en hebben daar fietstochtjes gemaakt, ook langs de Adige. Gericht advies over de Etsch Radweg kan ik niet geven, wel een paar tips:

Weißhof-Keller Landstrasse 65 SS38 39010 Gargazzone GPS: n46.58500 o11.20528 bij een fruitboer en op fietsafstand van Merano vonden wij een leuke camperplaats.
Bij de camperplaats Parking Fiera Messe, Via Bruno Buozzi Bolzano/Bozen GPS: n46.47417 o11.32617 zijn we snel weer weggereden. Die ligt bij het station Bolzano Sud met veel lawaai van stoppende treinen.
We hebben ten zuiden van Bolzano gestaan op Posteggio Camper Lago di Caldero, San Guiseppe 18 39052 San Guiseppe al Lago GPS: n46.383438 o11.256856. Toen heel druk, gloednieuw sanitair met wasmachine en droger, meer een soort camper camping. Daar hebben we fietsroute 5 uit het ANWB-boekje Dolomieten Actief naar Bolzano gefietst. Wandeling 9 uit datzelfde boekje door de kloof van de Bletterbach is trouwens ook een aanrader, startpunt N 46.355206, O 11.407131 .
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Etsch (Adige) Radweg



Bericht door mari-anne »

Fijn die reacties.
@hans . Kon je de fiets een beetje redelijk in de trein krijgen. De trein langs de Duitse Donau had een onmogelijke instap van daar mijn vraag.
@evert. Je tips gekopieerd en op de ipad gezet

groet, Marianne
Mazzelaar
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 20 apr 2016, 18:49
Locatie: Dalfsen

Re: Etsch (Adige) Radweg



Bericht door Mazzelaar »

Hallo Marianne,

wij hebben zelf niet de trein genomen, hoorden het van andere campinggasten. Wij kwamen er langs toen wij vanuit Nederland naar Bologna fietsten.

Het is geen internationale trein met van die smalle deurtjes, heb ik ooit in Avignon problemen mee gehad om in mijn eentje fiets en fietstassen in korte tijd naar binnen te krijgen.
Hans
Hymer 574
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Etsch (Adige) Radweg



Bericht door 't Busje »

Misschien een beetje off-topic.
Bij de Donau Radweg hebben wij de camper steeds halverwege twee etappes gezet. Een dag 30 tot 40 km stroomopwaarts en terug, de volgende dag ook zoiets stroomafwaarts en terug en dan weer met de camper zo´n 70 km verder voor twee dagen fietsen volgens hetzelfde patroon. Vanaf Merano zou je dat aan de Adige ook kunnen doen. Stroomopwaarts van Merano gaat het misschien te steil omhoog om lekker heen en weer te kunnen fietsen. Ik denk alleen niet dat je over de ene oever heen en over de andere oever terug kunt fietsen, wat bij de Donau op veel plaatsen wel mogelijk was.

Er staan op de fietsroutes bij Merano en Bolzano overal fietswegwijzers.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Etsch (Adige) Radweg



Bericht door 't Busje »

Andere leuke fietsmogelijkheden daar in de buurt:
http://www.visitfiemme.it/en/active-rel ... nd-cycling met camperplaats in Cavalese en fietsbus stroomopwaarts.
http://www.valsugana.nl/fietspad-van-valsugana.html met camperplaats in Borgo Valsugana. Als je camper niet te groot is, kun je van Cavalese over de Passo Manghen 2047 m, SP 31 naar Borgo Valsugana rijden.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie