Toscane of Portugal?

Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Toscane of Portugal?



Bericht door Transitje »

Wij zijn voornemens om begin April voor vier weken te vertrekken naar het zuiden, alleen twijfelen we nog tussen Portugal en Italië, en dan vooral Toscane.
Als ik google op weer in April dan zou je haast denken dat je, gemiddeld natuurlijk, in Toscane meer kans hebt op mooi weer dan in Portugal.
Wij zijn nog nooit naar Italie gewwest en daarom de vraag: Is het verstandig om begin April af te reizen naar Italië of zou, wat gemiddeld te verwachte weersomstandigheden, Portugal een verstandiger keus zijn?
Groeten

Klaas
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Toscane of Portugal



Bericht door jansloos »

Wat wil je gaan doen?
Languit hele dag in de zon? Of mooie steden, n af en toe een zonnetje.

Als je toch moet kiezen, Ik zou kiezen voor datgene waar je nog niet geweest bent.
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Toscane of Portugal



Bericht door Dafluc »

Wij kijken de dag voordat we vertrekken op weeronline en laten daarvan afhangen welke richting we op rijden.
Niets zo veranderlijk als het weer.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toscane of Portugal



Bericht door Cee Pee »

Één voordeel het is beide zuid over, maar halverwege moet je wel een keer een keuze maken :wink:
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toscane of Portugal



Bericht door de Jonckheer »

Toscane is natuurlijk schitterend. Wij zijn het helemaal doorgetrokken via allemaal binnenwegen. Tja, vaak niet te best en heel, heel veel bochten, maar een landschap, dat vergeet je nooit meer. Ga geen tolwegen rijden daar want dan zie je compleet niks en kun je net zo goed hier de A2 opduiken. Er zijn daar ook veel gratis camperplaatsen, waar dan wel water en een put aanwezig zijn. Ze zijn te vinden in dat Duitse camperplaatsenboek waarvan ik de naam niet weet omdat het in de camper ligt. Wij waren er in april en mei 2014 en hebben prachtig weer gehad. Steden om te bekijken zijn o.a. Firenze, Pistoia, Lucca en Pisa, maar onderweg er naartoe zou ik zeker Bologna aandoen.

Lucca; heel leuk en sfeervol.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Toscane of Portugal



Bericht door Cee Pee »

Bordatlas.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Toscane of Portugal



Bericht door Wesselsjan »

We zijn in Toscane (2005; jeetje zo lang gelden alweer!?) en in Portugal (2014) geweest. Beide zijn de moeite waard. Maar Toscane biedt toch (veel) meer aan cultuur. Florence, Sienna, Pisa, Lucca, het zijn allemaal prachtige steden. Het landschap is trouwens ook de moeite meer dan waard. En volgens mij maakt het qua temperatuur niet zoveel uit in april en mei.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Toscane of Portugal



Bericht door Transitje »

Tot nu gingen we eigenlijk altijd naar Portugal maar Italie is voor ons nieuw. In Portugal stonden we vaak op gemeentelijke campings, de municipal dus.
Mijn vraag is of je die ook hebt in Italië.
Groeten

Klaas
jansloos
Berichten: 6871
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 11:17
Locatie: Leiden. Mooiste stad van..........nou ja kom maar niet . Hebben geen fatsoenlijke camperplaatsen.

Re: Toscane of Portugal



Bericht door jansloos »

Tja, dan kan ik hier wel Punta Sabioni noemen, waar je giga campings vindt.
En vooral heel makkelijk met de waterbus naar Venetie kan, maar dat ligt aan de andere kant, en hiervoor is al zoveel opgenoemd, dat vereist nog eens 4 weken :-B
U wilt toch iets van elektra weten?

Hier een uitleg. viewtopic.php?t=8447652

Schema maken? viewtopic.php?t=8479767

Over Arde en Min viewtopic.php?t=8486258

Hier iets (met toestemming) over uitgebreid autotechniek. Motorisch, elektrisch, remmen, chassis, enz.
https://www.mvwautotechniek.nl/
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Toscane of Portugal?



Bericht door juanv »

Beiden zij mooi, maar let wel , je spreekt over twee totaal verschillende prijs niveau's . Reken voor Italie minimum op het dubbele van wat je in Portugal zou kwijt zijn, alles is gewoon véél duurder, van campings, over brandstof, over supermarkten over restaurants , gewoon ALLES!
Een voorbeeldje ter illustratie ; een koffie in binnenland Portugal kost je +_ 0,60 € in Italië betaal je algauw 2 à 2,5 € :(
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Toscane of Portugal?



Bericht door de Jonckheer »

Voor zover wij hebben ervaren zijn de supermarkten als Lidl en Aldi in Italië niet of nauwelijks anders geprijsd dan hier of Portugal. Uit eten is er wel duurder maar ook niet onoverkomelijk. Vrij staan is er geen probleem en ook zijn er vele gratis cp's te vinden. Campings weet ik niet, daar komen wij niet. Wat je natuurlijk een keer moet bezoeken is Rome, dat is nergens mee te vergelijken en bovendien de bakermat van onze beschaving. Wat leuk is is het feit dat je erg veel overheidsgebouwen gratis kunt bezoeken als je 65+ bent op vertoon van je id, zoals het colosseum, forum, e.d.
En ja, de koffie is in Italië inderdaad duurder dan in Portugal maar daar staat tegenover dat ie 20 keer lekkerder is want echt goede koffie drink je alleen in Italië, dat heb ik wel ervaren! Koffie maken is daar tot een kunst verheven, zo lijkt het wel.
juanv
Berichten: 1047
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 22:02

Re: Toscane of Portugal?



Bericht door juanv »

Sorry , maar koffie in Portugal of Spanje niet Lekker ??? dan vrees ik dat je die landen niet kent !
Alleen, in Italie maken ze er wat meer show rond, maar daar verbeterd het product wel niet mee hé ? :eh:

Blijkt trouwens ook uit je uitleg omtrent prijzen in supermarkten, Portugal is voor levensmiddelen globaal gezien tussen de 10 à 20 % goedkoper dan Spanje, en dit is op zijn beurt reeds +_ 20 à 25% goedkoper dan bij ons , dus ..... als je even rekent !!!! :crazy:

Kan ook moeilijk anders als je ziet hoe weinig Portugezen verdienen tegenover ons.
De wereld is als een groot boek, hij die niet reist, leest steeds dezelfde bladzijde !
Gebruikersavatar
travelscout
Berichten: 2898
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 8:53
Locatie: Barendrecht

Re: Toscane of Portugal?



Bericht door travelscout »

Oef... Toscane in april.
Als je er nog nooit geweest bent, zul je na één reis al niet meer anders willen.
We zijn er al heel vaak geweest maar wel met een kleine camper.
Vooral minder bekende locale thermale baden kan ik jullie heel erg aanraden.

Vanwege de vele smalle wegen is de kans op schade relatief groot.
En indien je over de alpen reist: sneeuwbanden om en kettingen mee!
De eerste reis vooral met de ACSI kortingskaart campings bezoeken.
Handig selecteren welke camping open is en welke niet.
Paul.
Hans en Henny
Berichten: 211
Lid geworden op: vr 16 feb 2007, 0:53
Locatie: Enkhuizen

Re: Toscane of Portugal?



Bericht door Hans en Henny »

TOSCANE! Krijg je nooit spijt van.
Prachtige steden en heerlijke natuur.
Maar ook Venetie niet overslaan. Camping Fusina en vandaar met het bootje naar het San Marcoplein.
Veel plezier,
Henny Reese
Wij genieten van onze Hymer B534, bj.1995
We kochten hem op 14 Februari 2002 en noemen hem sindsdien liefdevol "VALENTIJN"
Plaats reactie