mooie terugweg naar Belgie

johan10
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 14:18

mooie terugweg naar Belgie



Bericht door johan10 »

Dag allemaal,
Ik heb me een nieuwe camper aangekocht dit is een Rollerteam Magnifico , maar heb hem nog niet in mijn bezit
Dus dit is voor mij de eerste keer dat ik met een camper op vakantie ga
Dit jaar gaan we op vakantie naar de camping Isolino in Italie de heenreis gaat via Frankrijk langs de Route napoleon
Deze hadden de vrienden me aanbevolen. Nu zoek ik nog een mooie route voor de terugweg naar Belgie (limburg)
Kan hier iemand me helpen,deze liefst via Oostenrijk of Zwitserland
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door waarnaartoe »

Dag Johan,
Hoeveel dagen verlof plan je...?
Meestal rijden beginnende camperaars teveel km en laten na om tijd te nemen om te relaxen en de regio te verkennen.

Martin,
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
johan10
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 14:18

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door johan10 »

ik ga 3 weken op vakantie en heb 3 dagen voorzien voor de heenreis en drie dagen voor de terugweg
Ronald 1966
Berichten: 97
Lid geworden op: do 14 nov 2013, 22:31
Locatie: Amsterdam

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door Ronald 1966 »

Wij zijn verleden jaar over de Timmelsjochpas gereden en dan via de B186 en B179 over de Fernpas naar Fussen
Hiervandaan zijn we over de Romantische strasse gereden.
Deze gaat van Fussen tot Wurzburg.Prachtige rit
Vooral door de prachtige oude dorpjes langs de route zoals
Rothenburg ob der Tauber
Dolce far niente
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door faalhaas »

Niet onaardig bedoeld, maar ik zou 3d dagen op die camping verblijven en de overige 2,5 week gebruiken voor een mooie heen- en terugreis.

Die afstand in 3 dagen, over een recreatieve route is stevig doorpezen, en leidt bijna zeker tot een teleurstelling.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door de Jonckheer »

Ook niet onaardig bedoelt maar wat jij aangeeft is de caravan manier van vakantie vieren. Snel naar de camping, poten draaien, voortent eraan, stoelen buiten en bier. Ik heb dat lange tijd, toen ons kind nog meeging en ik werkte ook zo gedaan. Maar met een camper kan het anders. Op pad gaan en niks plannen is het mooiste, alleen ongeveer de richting weten of het land waar je in terecht wilt komen. Italië? Fantastisch land met heel veel camperplekken, zowel betaald als gratis. Doodzonde om 2 weken op een camping te gaan staan en niet te genieten van al dat moois daar.
Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk, het zijn maar adviezen . . :mrgreen:
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door Laikatrin »

Het leuke aan een camper is dat je hem kan gebruiken zoals je wil!
Wil je graag elke dag rijden, dat kan! Wil je ergens 14dgn blijven staan, dat kan ook!
Wil je hem in je eigen tuin laten staan, dat kan ook! Je kan hem zelfs als serre gebruiken en er sla en tomaatjes planten! :mrgreen:

Je hebt mensen die plannen leuk vinden, het bekijken als vakantievoorpret. Vind je het leuk, dan doe je het gewoon.
Het zou doodzonde zijn om je camper te gebruiken op de manier waarop een ander vindt dat je je camper moet gebruiken! Je moet niks, je mag gewoon doen wat je leuk vindt en genieten van wat je leuk vindt!

De route die Ronald aangeeft is heel mooi maar ik denk wat krapjes om op 3 dgn te doen.
Het gaat wel als je het bekijkt als een verkenning, kan je later die route nog eens terugdoen maar dan de tijd nemen voor al de bezienswaardigheden.

Alvast veel plezier met je camper!
Keep calm and let karma finish it!
jurgenc
Berichten: 1868
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door jurgenc »

+1
H20
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door de Jonckheer »

Het kan geen kwaad om mensen die weinig idee hebben van camperen wat vrijblijvende adviezen te geven. Een kennis van mij, pas gepensioneerd, huurde afgelopen zomer een camper voor 2 weken, reed daar in 2 dagen mee naar Kroatië om daar 12 dagen op een camping aan het water te gaan staan. Nu beweert ie dat dat camperen (?) niks voor hun is. Nee, uiteraard niet want ze hadden beter daar een chaletje kunnen huren, waren ze nog goedkoper uit geweest ook. Ik weet het wel hoor, er zijn er veel die hun camper gebruiken als een gemotoriseerde caravan en uiteraard moet een ieder dat zelf weten maar ik vind het geen probleem om beginners te vertellen wat er allemaal nog meer kan met een camper want een paar weken achter een slagboom gaan staan is maar één facet.
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door Laikatrin »

Er is een verschil tussen wijzen op de verschillende mogelijkheden die je hebt met een camper en spreken over "doodzonde" enz als mensen hun camper op een andere manier willen gebruiken!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door de Jonckheer »

Tja, das een mening he? Mag je toch ventileren hier? Hoeft niemand iets mee te doen. Trouwens, wij staan ook wel eens ergens een paar weken, maar ja, op een paar maanden op reis is dat niet raar want elke dag rijden is het ook weer niet helemaal.
Laikatrin
Berichten: 3011
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door Laikatrin »

Als de nood hoog is om te ventileren dan moet je dat doen hé!
Maar 't zou fijn zijn voor de ts als dat een antwoord zou zijn op zijn vraag.

@ts - Ik heb nog eens de kaart bekeken ivm met de route.
Je zou vanuit Fussen ook een stuk Deutsche Alpenstrasse richting Bodensee kunnen doen. Heel mooi!
Naargelang de tijd die je hebt kan je onderweg ergens richting snelweg naar huis nemen.
Toeristische routes lenen zich niet echt tot km's doen dus je zal een compromis moeten maken denk ik.

Veel voorpret bij het plannen!
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door 't Busje »

Laikatrin schreef:@ts - Ik heb nog eens de kaart bekeken ivm met de route.
Moet ik hieruit begrijpen dat TS zelf geen kaart heeft of niet weet hoe hij die moet gebruiken?

Trouwens wat is een mooie route? Smaken verschillen.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
waarnaartoe
Berichten: 798
Lid geworden op: wo 05 nov 2008, 21:12
Locatie: Zedelgem (B)

Re: mooie terugweg naar Belgie



Bericht door waarnaartoe »

Evert,
een rare reactie...
toch lief dat laikatrin de moeite doet om tegemoet te komen aan de vraag van TS?
Hoe ver je reist, heeft niets met afstand te maken.
Plaats reactie