Tre Cime di Lavadero, Dolomieten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Tre Cime di Lavadero, Dolomieten



Bericht door hurktoilet »

On Road magazine plaatste een foto van een fantastische camperplek: https://instagram.com/p/8NmGGfMY4s/
Zou gaan om de Tre Cime di Lavadero in de Dolomieten, maar ik kan de exacte plek niet vinden. Heeft iemand meer gegevens? En is dit een wilde plaats (zo ja, mag je daar overnachten?) of is het een officiële camperplaats?
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Tre Cime di Lavadero, Dolomieten



Bericht door noneku »

Je mag daar overnachten met de camper. Je komt daar via een tolweg die nogal prijzig is voor campers, dacht iets van € 25 dus best een dure overnachting.
Zie nu dat ie op CC staat, zoek even op Misurina. Eentje is beneden aan het meer, de andere is die van je foto.
Gebruikersavatar
M2
Berichten: 2245
Lid geworden op: ma 22 nov 2004, 20:15
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Tre Cime di Lavadero, Dolomieten



Bericht door M2 »

Ah, er werd net iets vóór mij gepost. Het mag dus. Hieronder mijn reactie:

Waarschijnlijk wordt deze bedoeld. Daar hebben wij in 2012 geparkeerd voor de fantastische wandeling rond de 'Drei Zinnen' zoals het gebergte ook wel in het Duits wordt genoemd. Ik meen me te herinneren dat er toen niet overnacht mocht worden op straffe van een fikse boete. Maar misschien is er iets veranderd. Wij staan als tweede camper van rechts. Het kost goed geld om met de camper op deze P te komen. Meen iets van € 20. Maar als je van wandelen houdt is dit mijns inziens één van de mooiste! Zorg dat je vroeg bent.

Afbeelding

Uiteindelijk zijn we naar beneden gereden en officieel overnacht op een camperplek aan de voet van de weg omhoog naar de Drei Zinnen. Ik kan zo gauw niet de exacte locatie vinden. Maar een prima plek voor een paar euro. Deze dus:

Afbeelding

En dan een paar pics van de wandeling zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Doen dus!

Groet,
Michel
zorg goed voor je lichaam, waar anders moet je in leven...
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8253
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Tre Cime di Lavadero, Dolomieten



Bericht door hurktoilet »

Gevonden!. 36 euro per 24 uur, zonder voorzieningen, daarbij is zelfs de Mont Saint-Michel goedkoop. Maar ja, wel een adembenemende plek...
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Plaats reactie