Naar Bormio vanuit Maastricht

geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Het is daarvoor dat we gaan: het beklimmen van de Stelvio met de fiets.
Hopelijk is het goed weer en kunnen we hem doen langs de beide Italiaanse zijdes.

Als ik me niet vergis kost een Oostenrijks wegenvignet 11.7 euro voor 10 dagen.
Maar als ik dat zo zie op de kaart, is de afstand die op de autoweg afgelegd kan worden toch niet zo groot. Of heb ik het mis?
geert01
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 10:44

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door geert01 »

Ik heb gezien dat je voor de Landecker-tunnel ook een wegenvignet nodig hebt. Dus kan ik maar beter een vignet aanschaffen denk ik.
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Hermes »

Je hoeft niet door die tunnel. Gewoon de 171 van Imst naar Landeck volgen. Je komt door het centrum van Landeck . Je rijdt steeds in de buurt van de autobaan en het is geen drukke weg. Wat je schrijft het is maar een kort stuk autobaan dus waarom zou je een vignet kopen.
Gebruikersavatar
JoepVanDerVen
Berichten: 373
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 20:40
Locatie: Plzen-sever

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door JoepVanDerVen »

Is deze route ook in December/Januari te doen?
Elke dag is er 1,je krijgt er geen 1 terug
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Meine »

Nee als je naar Bormeo over de Stelvio wilt, dan is die in ieder geval dicht.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door Meine »

geert01 schreef:Vanaf Duits-Oostenrijkse grens naar Bormio in 3uur? Inclusief Stelvio?
Die tijd heb je met een camper alleen al nodig om de Stelvio over te komen. Met een buscamper zal het nog wel gaan, maar heb je een 2.30 meter brede camper, dan is het volgende verhaal van toepassing.
Veel verkeer, twee campers kunnen elkaar niet overal passeren. Op de zuidflank zijn bochtige smalle tunnels waar slechts een auto vanuit een richting door kan. Kom je je gelijke tegen, dan ben je op zo'n punt gauw 10 minuten verder. Zeker als het druk is en je achteruit de tunnel weer uit moet terwijl er inmiddels 10 auto's en 50 motorfietsen achter je staan. En die heb je al gauw achter je, want met je camper ben je zo tergend langzaam, dat je al gauw de kop van een fikse file vormt.

Ik heb de pas (en ook de nog veel mooiere Cavia pas zuid van Bormeo) vele malen met de motor gereden, en ik heb me altijd afgevraagd waar in de zomerdrukte het genoegen van de camperaar nu ligt op die pas. Veel punten zijn te smal om prettig en relaxed te rijden met tegenliggers, regelmatig moet je stoppen op een van de wat bredere stukken om tegenliggers er langs te laten. Frustrerend voor camperaars en ander verkeer (motorrijders)

Ook zijn veel haarspeldbochten zo krap, dat je met een camper onmogelijk je eigen weghelft kunt houden. Probeer in zo'n extra steile binnenbocht maar weer even op gang te komen als je even hebt moeten stoppen voor een tegenligger.
VAN-tastique
Berichten: 751
Lid geworden op: ma 20 okt 2008, 22:22
Contacteer:

Re: Naar Bormio vanuit Maastricht



Bericht door VAN-tastique »

Helemaal met Meine eens, zeker in het drukke seizoen moet je niet met een (bus)camper zo'n pas op gaan, je houdt het andere verkeer behoorlijk op.
En op zondag dan rijdt daar half motor rijdend Italië de berg op en af, niet zo zachtjes met hun Ducati's!
Wij zijn hem opgereden met onze redelijk smalle maar lange buscamper op een vroege doordeweekse dag, ik zal het zeker niet in een weekend doen.
Wij hebben onderaan de klim op een mooie camping gestaan bij bocht 45 in het dorpje Trafoi, je hebt daar een prachtig uitzicht op het bergmassief.
Daar vandaan gaat er een lijnbus omhoog stap daar eens in, dat alleen is al een hele belevenis 8-)
Eenmaal op de top kan je, na je verbaast te hebben over de vele honderden motoren en (vr)eettentjes, beginnen aan een prachtige wandeling met de mooiste uitzichten waarbij je mooi op hoogte blijft, het is een oud militair pad.
Het wandelpad komt langs een kabelbaan station (open stoeltjeslift) waarmee je weer naar beneden kunt gaan, hij stopt in het dorpje Trafoi, ruim 500 m van de camping vandaan.

Teake
http://vantastique.bekijknu.nl/

In de wereld van ambitie zit ik fluitend op mijn fietsie en zingend in mijn bussie!
Plaats reactie