Route Italie

Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Op de route zoals hierboven beschreven niet.

Wij rijden deze ook wanneer we richting Italie gaan.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo Freek,

Als je autostrade neemt moet je natuurlijk een vignet hebben, maar wij nemen nooit geen autostrade.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)

Geen vignet in Oostenrijk



Bericht door Ercumet-Ozbek »

neen niet nodig,je komt niet aan de autobahn :lol: :lol:
Boranka
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18105
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel



Bericht door Cee Pee »

Is die net beschreven route over de Fernpas eind maart al Sneeuwvrij of moeten de kettingen dan nog mee.

Cee Pee
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Geen idee, kan je misschien een plaatselijk weerstation bekijken.

Vorig jaar in Mei nog flink sneeuw gehad toen we de pas opgingen maar er lag alleen (erg) hoog nog sneeuw, waar we reden niet.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Hallo,

Hier kan je meer informatie vinden over de passen.

http://www.tourenland.de/sonstigs/frame.htm

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1640
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg



Bericht door noneku »

agnes schreef:(tolvrij, maar wel maximum 3500 kg.)
Er is een uitzondering voor campers. Je mag er niet over met aanhanger of LKW zwaarder dan 3500 kg.

Von diesem Sonderstatus profitieren Wohnmobile über 3,5 Tonnen auf der Brennerbundesstraße weiterhin. Sie dürfen die gebührenfreie Brennerstraße B 182 befahren, obwohl diese parallel zur Autobahn verlaufende Straße sonst nur von PKW ohne Anhänger sowie Bussen und LKW bis 3,5 Tonnen (ohne Anhänger) benutzt werden darf.

Hierover zijn ook al discussies op div. Duitse fora geweest.
Groetjes.
ghislain

italie



Bericht door ghislain »

Zou ook graag eens naar Italie reizen met de motorhome ,is 6 ton.welke route raadt u aan,en zijn er vignetten op voorhand te betalen,of kun je zonder extra kosten Italie bereiken?
Hebben veel tijd dus tijd speelt geen rol.
Dank bij voorbaat
Antje
Berichten: 5782
Lid geworden op: za 17 mei 2003, 16:00
Locatie: Noord-Holland



Bericht door Antje »

Als je via de 'snelweg', = de Brenner, naar Italie gaat kan je bij de grens of tankstation een 10 dagenkaart kopen, heb je nog wel extra 'mout' te betalen bij de brenner.

Ook kan je via de weg zoals hierboven bescheven naar Italie. In Italie moet je kleine dorpen mijden, ben je naar mijn mening te groot, vaak mag je er ook niet in +3500 kg.
Een vlinder telt geen maanden doch momenten en heeft tijd genoeg!


Er zijn momenten waarop zelfs een muis verandert in een tijger!
Hank-B



Bericht door Hank-B »

Ik lees hier een heleboel over de tolwegen vermijden. Als ik 3 weken vakantie heb en ik ga overal binnendoor en gebruik geen hoofdwegen, dan ben ik te lang bezig om op de plaats van bestemming zoals Toscana te komen en terug te gaan. Blijft er geen tijd over om de plaats van bestemming en omgeving goed te verkennen. Je moet een keuze maken van snel naar bestemming en daar de dingen rustig te kunnen doen die er voor die bestemming te doen valt, of lekker rustig relext de hele vakantie rijden maar de bestemming slechts half te kunnen exploreren. Vorig jaar besloten wij van Pescara naar Rimini niet de Tolweg te nemen. Op zondag ochtend deden we in 1,5 uur slechts 38 km. Stoplichten en drukte maakte me moeier dan de tolweg met 110 km/h. Dus dat was daarna gauw naar de tolweg. Wij hebben ook de Brenner route over de oude weg een paar keer genomen. Ik prefereer die dan de route over de snelweg. Maar direct in Italië schiet ik dan de snelweg weer op. Kun je 700 km afleggen in 7 uur en de tol is waarschijnlijk minder dan de extra dieselverbruikskosten je gebruikt in stads-dorpverkeer. Ben je waar je wezen moet en dan ... :) :) ja, het staat hier boven.
Gebruikersavatar
Ron en Marja
Berichten: 1092
Lid geworden op: wo 10 nov 2004, 21:31
Locatie: Geen



Bericht door Ron en Marja »

Freek W schreef:Moet je voor Oostenrijk geen vignet hebben dan???
Freek
Via LYON-Monaco en dan naar menton de grens over, zit je gelijk aan de goede kant van italie
Gebruikersavatar
grietjebleyens
Berichten: 5
Lid geworden op: za 19 mar 2005, 8:17
Locatie: Turnhout
Contacteer:

italie



Bericht door grietjebleyens »

Hallo ,daar mijn man van italiaanse afkomst is en wij ieder jaar naar Italie op vakantie gaan doen wij deze weg .België ,Luxemburg,Frankrijk,Zwitserland (vignet nodig) kan je ook aan de grens kopen en het is dan 1 euro goedkoper. dan Italie, Milaan Parma en Pisa wij stoppen in Livorno omdat daar een hele mooie camperplaats is (Ardenza )Je kan de camper er veilig achterlaten en met de trein kan je dan Pisa,Sienna of andere mooie plaatsen bezoeken in het mooie Toscane
Zoals vele onder jullie zijn wij ook in het bezit van een camper.Wekelijks trekken we er dan opuit en genieten van de plaatsen die we ontdekken.Als jullie eens een kijkje gaan nemen op mijn site dan kunnen julli mee genieten.
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Sorry voor late reactie ben ff 10 dagen weg geweest alles wordt genoteerd en tegen elkaar afgewogen.
Wij hebben gelukkig geen haast en maken dus van de heen en terug reis al een vakantie.
Iedereen bedankt.
Freek
Pluisje666
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:01

Re: Route Italie



Bericht door Pluisje666 »

Goededag allen,

Maar even dit topic nieuw leven in blazen. Wij willen volgende week of misschien zelfs deze week nog vertrekken naar Italie. Uiteraard richting Gardameer ;) . Een echt vast doel hebben we niet. We willen gaan trekken, waar we het leuk vinden blijven we wat langer..

Dit is behalve 2 weken en een paar weekendjes Nederland onze eerste campervakantie. Erg veel zin in, maar ik zie wat op tegen de tol en vingeten.. nu zou ik het leuk vinden om zonder tol en vingeten onze vakantie te kunnen volbrengen. Echter is dit een onmogelijke opgave? Ik heb zojuist de laatst genoemde route uitgezocht (:lol: :lol: Alle mooiste route naar Italie is. Stutgart-Ulm-Nesselwang(Slapen)Pfronten-Reute-Landeck-Fernpas-Merano-Bolzano zonder tunnel en zonder vignette, alleen autoweg in Italie tol batalen) en dan kom ik inderdaad zonder tol goed uit (in elk geval tot Italie), maar hebben we ook een vinget nodig bij de Fernpas?

Onze vakantie begint bij vertrek, we reizen met een dame van net een jaar met ons mee, we zijn alleen van plan de ochtenden te rijden en dan de rest van de dag van de omgeving van de overnachtingsplaats te genieten.

Hebben jullie tips?
Als ik de tomtom in stel op vermijd tolwegen, houd hij dan ook de vingetten uit de route (waarschijnlijk domme vraag)?
Plaats reactie