Route Italie

Gebruikersavatar
debos
Berichten: 449
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 16:06
Locatie: Oisterwijk

Route Italie



Bericht door debos »

hoi hoi,
'Zoals jullie onderhand wel weten gaan we naar italie, maar we hebben advies gehad om via Innsbruck te rijden, en dan afzakken naar Italie.
Maar ik hoor steeds meer geluiden dat dit geen praktische route is naar Toscane.
Ik hou niet van lange tunnels.
Hoe ervaren jullie de reis naar Italie?????
Onder jullie zullen er vast bij zitten die al verschillende routes gereden hebben naar Italie.
Ik hoor het graag.
Groetjes Astrid
Carpe Diem
Gebruikersavatar
Chateauke
Berichten: 162
Lid geworden op: di 11 okt 2005, 22:11
Locatie: Hasselt - België



Bericht door Chateauke »

Wij nemen de volgende route:
Hasselt-Luik-Verviers-Prüm-Saarbrucken-Saverne-Obernai-Selestat-Colmar-Bazel-Luzern (camping voor overnachting net onder Luzern in Hörw) vervolg Gothard-Bellinzona-Lugano-Como-Milano-Parma-Bologna-Firenze. Het is een gemakkelijke route. Je hebt uiteraard een vignet nodig in Zwitserland...en de péage in het stukje Frankrijk is miniem.
Hasselt-Luzern is in één dag gemakkelijk te doen. De camping in Hörw ligt dichtbij de autosnelweg en in een mooie omgeving en betaalbaar.
Luzern-Firenze is voor de tweede dag goed te doen...
Vanaf Nederland kan het via Maastricht naar Luik.
Succes !
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Kijk ook even op http://www.campersite.nl/bestemmingen/z ... italie.php
Daar staan 2 verschillende heenreizen: eentje door Zwitserland (St. Gotthardtunnel) en eentje door Oostenrijk (over de makkelijke Reschenpass).
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
EuraMobil_John
Berichten: 818
Lid geworden op: ma 07 feb 2005, 22:30
Locatie: Zuidwesthoek

tunnel



Bericht door EuraMobil_John »

Daarbij aanvullend, dat wanneer je niet door de tunnel wilt je ook met gemak over de gotthardpas kan rijden. Is zeer goed te doen en ook nog eens erg fraai......... :D
Een dag nie gelache is een dag nie geleefd.

(zonder euramobil is niet lache)
Gebruikersavatar
vim
Berichten: 1089
Lid geworden op: zo 10 okt 2004, 11:47
Locatie: ff onder rotterdam



Bericht door vim »

Astrid

Hoe je het ook bekijkt naar italié moet de de alpen over of onderdoor en
via de gothard blijft het het makkelijkst.
Ik rij de route ca 5 x per jaar , maar wil je onderweg nog genieten van de natuur dan zijn er tal van andere mogelijkheden ( zie aloys)
het alternatief is Afbeelding
Adriatik Vision 1 707 SG metallesderopenderaanenderinenderachter
bluebird
Berichten: 299
Lid geworden op: za 13 mar 2004, 20:12



Bericht door bluebird »

Hoi,

De perfecte route bestaat niet, maar wil je niet door lange tunnels is de Brenner via Innsbrück een prima route. (Eigen ervaring). Wat wij persoonlijk een naar stukje vinden is van de route van Bolgna naar Florence. Het is hier altijd druk met veel vrachtwagens en met al die bakbeesten lijkt zelfs de "autostrade" dan smal.

Bluebird
Nina
Berichten: 1007
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 22:05



Bericht door Nina »

Koblenz/Karlsruhe/Ulm/Fussen/Imst/Innsbruck/Brenner/ en zo naar het zuiden is mijn vaste route naar Italie/Toscane. Wel hier en daar een tunnel maar geen lange zoals jij bedoelt.
Gebruikersavatar
Wesselsjan
Berichten: 314
Lid geworden op: za 02 jul 2005, 17:24
Locatie: Assen
Contacteer:

naar Toscane



Bericht door Wesselsjan »

Wij zijn verleden jaar via Zuid-Duitsland, Oostenrijk en de Brenner gereden. Is goed bevallen (als je de autopech niet meerekent). De exacte route vind je op onze website http://home.hetnet.nl/~wesselsjan/05Toscane/index.html.
Camper'n is SKIK... wie döt oons wat vandage...

Mijn reisverhalen op Campersite
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:



Bericht door Aloys »

Grappig, al die mensen die de Brenner aanraden! Ik ben nu bijna 51, maar de Brenner ken ik nog van mijn 18e, toen gingen we er met vrienden al over naar Italie, naar het Gardameer.
De Brenner associeer ik dan ook voornamelijk met een saaie snelweg. Van alle mogelijkheden om naar Italie te gaan zou ik, persoonlijk, de Brenner als laatste kiezen. Daar zit je toch in één lange file met al die vrachtwagenchauffeurs, met de vlam in de pijp? :lol:
Er zijn toch wel leukere/interessantere routes? Of is de Brenner de laatste jaren zoveel mooier geworden? Dan heb ik misschien wat gemist...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
Possl-tje
Berichten: 3497
Lid geworden op: di 21 dec 2004, 16:33
Locatie: Somewhere over the ocean
Contacteer:



Bericht door Possl-tje »

Ook wij rijden reeds 16 jaar naar Italië.
Antwerpen, Brussel, Luxenburg, Metz-Peage-Strassbourg, hier naar het zuiden door frankrijk verder tot 15 km boven Basel, daar pakken we richting Duitsland de route Peugeot, in Duitsland dan 15 km naar het zuiden naar basel, vervolgens Luzern, st Gotthard (soms erover,soms via de tunnel), Milaan, Gardameer.
heerlijk, heerlijk...... :lol:
Laatst gewijzigd door Possl-tje op ma 27 feb 2006, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Jan

Met de Pössl en TomTom, kom ik dra weerom.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
Gewi
Berichten: 3013
Lid geworden op: ma 01 dec 2003, 20:51
Locatie: `s-Heerenberg



Bericht door Gewi »

Ben het met Aloys eens dat de Brennerautobahn een vreselijk saaie en door veel vrachtverkeer en laagvliegers een gevaarlijke weg is die wij welliswaar zelf eerder ook vele malen gereden hebben.
Sinds enkele jaren rijden we via de Fern- en de Reschenpaß naar ons geliefde plekje aan het Gardameer en ik ben elke keer weer blij dat ik op de A7 via afrit 137 de autobahn af ga en heerlijk door dorpjes en over bergweggetjes (nog) tolvrij naar Italie rij.
De reis duurt een uurtje of vijf zes langer maar we hebben de tijd en komen relaxt aan op de plaats van bestemming. Als je echt haast heb is de Brenner naar mijn idee de beste weg.

Gerard :)
Gi`j mot niet iedere keer dezelfde blunder make
d`r is keus genoeg .....

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------
Chausson Welcome 70 L , Ducato 15, 2.8 JTDi , 2003, Bear Lock.
Gerard&Hannie
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:



Bericht door Agnes »

Je hoeft toch niet de autostrade te nemen over de Brenner!!!
Wij reden altijd over de oude Brenner (tolvrij, maar wel maximum 3500 kg.)
Toch gaat onze voorkeur naar de rit over de Fern- en de Reschenpaß.
Wij rijden steeds tolvrij naar Italië, ook in Italië nemen we nooit geen autostrade.

Groetjes Agnes
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Gebruikersavatar
Ercumet-Ozbek
Berichten: 1987
Lid geworden op: di 07 feb 2006, 23:01
Locatie: Vlaardingen/Anamur(Tr.)



Bericht door Ercumet-Ozbek »

:lol: :lol: Alle mooiste route naar Italie is. Stutgart-Ulm-Nesselwang(Slapen)Pfronten-Reute-Landeck-Fernpas-Merano-Bolzano zonder tunnel en zonder vignette, alleen autoweg in Italie tol batalen
Boranka
Freek W
Berichten: 3014
Lid geworden op: wo 21 mei 2003, 20:15
Locatie: Hoogvliet Rt



Bericht door Freek W »

Moet je voor Oostenrijk geen vignet hebben dan???
Freek
Plaats reactie