Route Italie

Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Route Italie



Bericht door de Jonckheer »

Waarom in Italië tol betalen? Wij zijn een paar jaar geleden ruim een maand door dat fantastische land getrokken zonder 1 euro tol te hebben betaald. Wij reden via Trieste naar Venetië en van daar dwars door Toscane naar Pisa en van daar langs de kust naar Rome, enz. Onderweg gestaan op allemaal gratis camperplaatsen, allemaal voorzien van aftappunt en water (kunnen ze hier nog wat van leren!), bv in Lucca, niet te ver van het centrum. Bovendien, is er geen cp maar wel een parking, ga je daar staan is er niemand die daar wat van zegt, ook niet als je er blijft overnachten. Italië is geen Nederland, zoveel is wel duidelijk, wat een verademing! :thumbup:
Pluisje666
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:01

Re: Route Italie



Bericht door Pluisje666 »

Ik zat bij tolltickets voor een telepas te kijken, maar die hebben wij dus eigenlijk niet nodig? De berichtgeving of je in Italie goed kan rijden met een camper zonder tol te betalen verschilt nogal. De 1 zegt dat het onmogelijk ik omdat je ver om moet rijden en een ander geeft aan dat het geen probleem is. Ik ben er eigenlijk voor om de navigatie aan te zetten op vermijd tolwegen en gaan! Maar dit is dus wel haalbare kaart.

Over die camperplaatsen, hoe vindt je die? (dat vindt ik in nl al een drama)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Route Italie



Bericht door de Jonckheer »

Koop het Duitse Bordatlas boek, daar staan ze in. Ook kun je daarin bij de meeste plaatsen de maximaal toegestane lengte zien. Bij de meeste campers niet van toepassing maar bij de onze duidelijk wel.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Route Italie



Bericht door mama »

de Jonckheer
sssssssssssssssssssssssssssssssssssssttttttttttttttt , je moet zoveel niet vertellen , tenzij :
dat luifels tafels en stoelen met hoge boetes bestraft worden in italy.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route Italie



Bericht door Bob Diesel »

Pluisje666 schreef: Onze vakantie begint bij vertrek, we reizen met een dame van net een jaar met ons mee, we zijn alleen van plan de ochtenden te rijden en dan de rest van de dag van de omgeving van de overnachtingsplaats te genieten.

Hebben jullie tips?
Als ik de tomtom in stel op vermijd tolwegen, houd hij dan ook de vingetten uit de route (waarschijnlijk domme vraag)?
hier een route planner zonder tol en vignetten

Utrecht>Garda is dus 1200km
alleen in de ochtend rijden> gemiiddeld mag je blij zijn met 50 a 60km p/u Allez, zeg 200km p/d
ben je 6 dagen heen,geen rustdag en 6 dagen retour,geen rustdag is 12 dagen > hoe lang is de vakantie tijd :?:



https://www.viamichelin.nl/web/Routes?d ... rivalDate=
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Route Italie



Bericht door thole »

Wij reden via Trieste naar Venetië en van daar dwars door Toscane naar Pisa en van daar langs de kust naar Rome, enz. Onderweg gestaan op allemaal gratis camperplaatsen, allemaal voorzien van aftappunt en water (kunnen ze hier nog wat van leren!), bv in Lucca, niet te ver van het centrum. Bovendien, is er geen cp maar wel een parking, ga je daar staan is er niemand die daar wat van zegt, ook niet als je er blijft overnachten. Italië is geen Nederland, zoveel is wel duidelijk, wat een verademing! :thumbup:
Onze ervaring is toch anders.
Je hebt wel gratis staanplaatsen in Italië, het worden er wel minder.
Bovendien sta je vaak als haringen in een ton, deur aan deur, worden sommige sanistations slecht tot niet onderhouden .
Op veel plaatsen is het zgn. campinggedrag verboden, zoals hier boven ook op gemerkt.
Op parkings kun je overnachten, maar niet meer dan dat, vrij staan is vrijwel onmogelijk geworden.
Maar het blijft een prachtig land.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Route Italie



Bericht door de Jonckheer »

Als ik in het boek van 2015 kijk zijn het er toch nog heel wat. Op de meeste plaatsen stonden we moederziel alleen, al moet ik er wel bij vermelden dat wij niet in het seizoen maar in mei daar waren. Dat zal wel een eind schelen qua drukte (ook qua hitte trouwens, haha). Aan camping gedrag doen wij sowieso niet, wij zitten binnen beter dan buiten, maar wij gaan dan ook op een andere manier op reis dan de meeste dat doen. Mag het en is het weer er naar zetten we een stoeltje buiten (maar niet meer dan dat) en mag het niet dan doen we het niet.
Pluisje666
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:01

Re: Route Italie



Bericht door Pluisje666 »

We hebben 3 weken, dus wel even de tijd. maar 60 km per dag is niet veel. Ik had zelf de verwachting in 2 of 3 dagen het te kunnen rijden. Maar dat is dus te enthousiast begrijp ik.

We vinden het niet erg om niet op een cp maar tegen betaling te overnachten. Als we langer ergens staan is dit zowiezo wel fijn voor de kleine dame.
In ieder geval bedankt voor jullie input.

Rest mij nog 2 vragen. Is het in Italie wel realistisch om zonder tol te willen rijden? en ben je voor de fernpass een vinget oid nodig?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31865
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Route Italie



Bericht door Bob Diesel »

In 2 of 3 dagen gemakelijk te doen,
Er zijn er die helemaal geen overnachting nemen

Maar dan niet alleen s,ochtends willen rijden
En niet rustig binnendoor met touristische stops

Het blijven 1200 km en in een uur zitten maar 60 minuten
Word dus niet meer of minder
En wie op tijd wil aankomen moet op tijd vertrekken :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Laikatrin
Berichten: 3007
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 22:34
Locatie: Kempen (België)

Re: Route Italie



Bericht door Laikatrin »

Voor de Fernpas heb je geen vignet nodig.
Keep calm and let karma finish it!
Gebruikersavatar
Agnes
Berichten: 1670
Lid geworden op: zo 18 jan 2004, 17:23
Locatie: W-Vlaanderen Belgie
Contacteer:

Re: Route Italie



Bericht door Agnes »

Dag pluisje, wij namen ook altijd deze route. Voor de Fernpas heb je geen vignet nodig. Wij vinden deze route mooier en leuker dan langs de Brenner.
In Italië namen wij ook nooit geen tolweg, dat is heel goed te doen. In 2 é 3 dagen is het zeker te doen.
Om camperplaatsen te vinden kijk maar eens op deze site (wij gebruikten deze altijd), gewoon onder Sosta kijken.: https://www.camperonline.it/
Groetjes Agnes

Eura Mobil, Terrestra 710 HB, 3.0L Multijet 160
Mijn Website
Pluisje666
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:01

Re: Route Italie



Bericht door Pluisje666 »

Dank jullie wel :)
Plaats reactie