En Portugal in: Najaarstrip 2019

Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door thole »

Martine, bedankt voor het meedenken.
We hebben besloten naar het zuiden toe gaan, de route via caceres is 20km langer dan die via Salamanca.
Ik had een paar aardige cp's uitgezocht, we gaan via Cacerés. :thumbup:

@Donald, ik denk dat je het dan hebt over Cullera in de winter als er meer dan 200 campers staan. In het voor en najaar staan er enkele 10-tallen op die grote plek. We vinden Cullera leuk omdat er een aardige boulevard is en er altijd mensen wonen, dus dat het geen leegstaande flats heeft buiten het seizoen zoals je elders wel ziet in Spanje langs de costa's.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Joske
Berichten: 2506
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 13:28
Locatie: Portimão, Portugal

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Joske »

Ik ben 2 weken geleden vanuit Salamanca naar Portugal gereden om in/bij Aveiro te komen.
Weg vanuit Salamanca is nieuw en loopt parallel aan een secundaire weg.
Rond het grensgebied wordt er gebouwd aan een nieuwe verbinding naar de A25.
Daar rijdt je dus een stuk over oudere wegen. Door een plaatsje heen i.p.v. de nieuwe weg er omheen.
Niet echt "omrijden".
Ik dacht dat het niet meer was dan 10 km. Daarna weer de goede snel/tolweg door Portugal heen.
Aan tol betaalde ik daar rond € 20,--
Groeten van Joske!
Naast camperen en geocachen, ook fan van een van Nederlands mooiste producten:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stieneke en Donald
Berichten: 11823
Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
Locatie: Harderwijk

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Stieneke en Donald »

@ Thole,
Cullera heeft inderdaad een leuke en vooral lange paseo. Enkele resto's die open zijn, en aardig wat volk als het een beetje mooi weer is.
En het centrum is op wandelafstand. Goede reis verder. Ik blijf jullie volgen hoor! :thumbup:

Schiet me net te binnen dat in aug het Medusa festival heeft plaatsgevonden waarbij dat terrein afgesloten was/is?
Mogelijk dat later, als het terrein opgeruimd is, weer beschikbaar is voor ons allen. :mrgreen:
Groetjes,
Donald.

Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door thole »

Dat Medusa festival vindt ieder jaar plaats en wordt groter en groter, is uitgegroeid tot een mega dance festival.
Even niet te vroeg juichen: de ketting is weg in Cullera, het bordje met privéterrein staat er nog wel maar ik kreeg gisteren een mailtje dat er weer 20 campers stonden. :thumbup:

Jos bedankt voor de update, Michelin en Tomtom geven omleiding aan vanwege mogelijke vertragingen?
Nu is het vandaag een regendag in Portugal(en daar niet alleen in Zuid Europa) dus we zullen ons, dank zij de reacties hier van Donald, Martine en Jos, vandaag beraden of we toch de stad Salamanca zullen bezoeken zoals eerst het plan was voordat we 'per ongeluk' in Portugal beland zijn. :thumbup: :wave: :cheers:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door thole »

Vandaag Coimbra 'gedaan'.
Wel een teleurstelling moeten verwerken, we zouden 4 uur moeten wachten voordat we de universiteitsbibliotheek Joanina konden bezoeken, we zijn Gekke Henkie niet, dus maar overgeslagen.
De kerk en klooster Santa Cruz maakten weer veel goed, oa de graftombe van de 1ste koning van Portugal:
P1270277 (1).jpg
P1270277 (1).jpg (265.87 KiB) 865 keer bekeken
We flink moe geworden door het geklim en geklauter doordat de mooie stad Coimbra tegen een heuvel aangebouwdd ligt.
We gaan morgen weer richting Spanje, oa Salamanca en dan richting costa's.
Wee veel foto's op onze site geplaatst.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Maranopreis
Berichten: 1687
Lid geworden op: vr 21 apr 2017, 23:39
Locatie: Rheden
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Maranopreis »

Schandalig late update, maar ja we hebben het zo gezellig gehad. Bovendien een gevolgde route die op zijn minst gezegd er toch wel idioot uitziet :crazy: :-B

Verleden week vanuit Guimaraes eerst neergestreken op een camping 20 km boven Viseu en daar vervolgens drie dagen wat gelezen, geluierd en wat rondgekeken in directe omgeving, niets bijzonders.

Vervolgens vertrokken via binnenwegen naar Chaves, prachtig stadje!
20190925_232926.jpg
20190925_232926.jpg (221.15 KiB) 793 keer bekeken
En vervolgens anderdaags via een nog kleinere route naar Braganca om daar de volgende dag, althans dat was het plan, wat rond te kijken. Dat liep anders. Vrienden van ons lieten weten die dag ( en een van hen was die dag jarig) in Porto te arriveren en wij hebben vervolgens rechtsomkeert gemaakt en zijn 220 km terug gereden naar Vila Cha 20 km. boven Porto. Daar hebben we drie leuke dagen gehad met natuurlijk een bezoek aan Porto.
20190925_234237.jpg
20190925_234237.jpg (247.17 KiB) 793 keer bekeken
Ook een heerlijke strandwandeling met een perfecte culinaire afsluiting.
20190925_234858.jpg
20190925_234858.jpg (204.65 KiB) 793 keer bekeken
Gisterenmorgen weggereden uit Porto richting Spanje met een iets aangepast verkort program.

We schakelen dus weer door naar ons eerdere draadje "Najaarstrip Noordwest Spanje 2019" zie viewtopic.php?f=35&t=8469111&start=84
Greetz André & Marjos

ONE LIFE, LIVE IT !

zie onze reisverslagen op https://www.maranopreis.nl
Gebruikersavatar
ine
Berichten: 552
Lid geworden op: zo 09 okt 2005, 10:55

Re: ...En Portugal in - Najaarstrip 2019



Bericht door ine »

appellover schreef:
vr 13 sep 2019, 17:42
Heel fijne herinneringen aan Darque ,boven gestaan ,komen veel grote schepen langs .
En een gemeente die, beetje overdreven ,2 serviceplaatsen naast elkaar gemaakt ,alles dubbel ,was daar helemaal niet druk.

Met vriendelijke groet
Ron

Afbeelding
Idd wij vonden het ook heerlijk.
nooit te oud;
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Toemke »

Hallo Ine, ik heb je een dag of 4 geleden een PB gestuurd maar die heb je blijkbaar nog niet gelezen?
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Transitje »

thole schreef:
do 19 sep 2019, 18:57
We hebben de prachtige stad Porto achter ons gelaten en zijn ter afwisseling een klein stukje het binnenland ingereden. We staan in de buurt van Coimbra bij het mooi gelegen dorp Penacova in een rivierdal.
Niet zo mooi als de Douro, maar we zijn tevreden.
P1270126.jpg
Eve
Wij hebben vanaf Penacova de bus genomen naar Coimbra, een bijzonder bochtige weg langs de rivier, mooie ervaring. Het grote voordeel is dat je gelijk in het centrum bent en geen parkeerproblemen hebt, de camper staat op de camping, waar je trouwens voor weinig heerlijk eten kunt. Ik verwonder me steeds weer over de rijkunst van de Portugese buschauffeurs, vaak behoorlijk oude bussen die vaak onbeschadigd zijn, dus rijden kunnen ze, en als je dan nagaat door welke nauwe straatjes ze zich soms moeten wringen waar ik met onze Ducato nog wel eens twijfels zou hebben.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Bob Diesel »

Nou zou ik bijna roepen :idea:

Daar is die weer :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door Marco Polo »

Is ook geen raketwetenschap.
Alles wat je dagelijks doet draai je over het algemeen je hand niet meer voor om.
Blijft het wel een grote uitdaging dan wordt het tijd om een andere bezigheid te zoeken.
En anders zal in dit geval de baas je dit wel te verstaan geven.

Maar in de ogen van amateurs zoals een deel van de camperaars (mijzelf incluis) lijkt het al gauw heel wat :D

Heb in Evora wel eens een stadsbuschauffeur zo strak zien rijden dat hij een personenwagen letterlijk de vluchtheuvel op drukte met zijn linkerzijkant.
Wat nou voorrang nemen :D :D
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: En Portugal in: Najaarstrip 2019



Bericht door thole »

Zo kan het ook Klaas, wij stonden in Penacova op de gratis cp met stroom.
En in Coimbra op de parking naast de officiële cp, plaats genoeg en niet te ver lopen van het centrum.
Goede reis verder :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie