elektronische tol afrekening?

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door Bob Diesel »

Neem een ! :cheers: , en geniet van je herrineringen van een mooi land
Groeten uit :cheers: juist :wink: een mooi land :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door 't Busje »

Volgens mij is de automatisering van het Portugese tolsysteem niet erg goed. Ik had me bij de grens geregistreerd. Toen ik op website keek, bleek er geen kenteken bij mijn registratie te horen en dat kon ik ook niet invoeren.

Het is toch niet jouw probleem, als zij de tol niet incasseren?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Karelkaywa
Berichten: 1118
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 13:46
Locatie: Castricum

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door Karelkaywa »

Wat een bofkonten zijn jullie toch! December 2015 en Januari 2016 regelmatig kleine stukjes autoweg genomen en binnen een maand zijn de bedragen van mijn creditcard afgeschreven.
Groeten van Karel
(Kaywa was de naam van mijn laatste Duitse Herder)
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9044
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door gjvonk »

Voel me helemaal geen bofkont, vind het meer een beetje lullig. Portugal behoort economisch gezien volgens mij niet tot de sterkste broeders van de EU, ik gun dat land ook zijn inkomsten... en zoveel tol km's heb ik nou ook weer niet gemaakt.
Buscamper fan
Gebruikersavatar
mMario
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 20 nov 2011, 18:30
Locatie: Hoogkarspel

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door mMario »

Hier zelfde ervaring, eind mei ingecheckt met creditkaart en tot nu toe nog niks afgeschreven. van noord tot zuid en weer terug PT doorkruist. niet alles snelweg, maar af en toe. 3 jr terug ook zo'n rit gemaakt, toen met kraskaart van postkantoor € 5.- en deze geactiveerd via sms en eerste week gewoon tolwegen bereden. Vreemd hoor.
Op terug in France wel gedoe met tol betaling. had stukje tolweg gereden en wilde betalen in automaat, maar die werkte niet correct. hulp via intercom toen wel betaling mogelijk. bleek € 43.- afgeschreven voor 20 km!!!!! Dit later thuis aangevochten ( had geen ticket) maar na 3 mailtjes ( in Engelse taal) toch geld € 37.- terug. Viva la France.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
kick
Berichten: 794
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 12:19
Locatie: N H

Re: elektronische tol afrekening?



Bericht door kick »

Kom ook altijd via de 25 binnen koop niks bevestig niks krijg ook geen rekening :) Verder alleen binnendoor en krijg ik een rekening dan wordt deze betaald, het is een raar systeem ,alleen als je een Portugees kenteken heb krijg je een rekening zegt een vriend van mij die daar woont ik vind het prima.
Doe wat je moet doen maar doe ook iets voor een ander.
Plaats reactie