Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijken?

Gebruikersavatar
mari-anne
Berichten: 515
Lid geworden op: zo 20 feb 2005, 16:33
Locatie: emmen
Contacteer:

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door mari-anne »

Nee, Marianne is nog niet vertrokken en bedankt jullie voor de reacties. Hoewel al dat gepraat over sneeuwkettingen is natuurlijk de goden verzoeken. Vooruit de overnachtingsplaatsen plannen hoort ook niet bij ons, we zwerven meestal wat rond maar op deze route zit in de winter alles dicht en zomaar ergens in een dorpje gaan staan hebben wij nog nooit gedaan. Gaat er dan misschien deze winter wel van komen.
En ons plan is om zo snel mogelijk door Frankrijk te rijden.

Voor nu gaan we weer lekker op pad, ja naar Frankrijk en op ons gemak!

Groetjes, Marianne
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door Transitje »

En zo is een interessant topic over een route door Frankrijk verworden tot een discussie over sneeuw(kettingen), jammer want er zullen vast meer mensen zijn die zoeken naar een mooie route door frankrijk om in Portugal of Spanje te geraken.
Wij hebben de ideale route tenminste nog niet gevonden.
Hopenlijk gaat die hier nog voorbijkomen.
Groeten

Klaas
Liberat
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 20 jan 2010, 12:59
Locatie: Miño, Galicië, Spanje

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door Liberat »

Transitje,
Om een route te vinden/krijgen zul je toch eerst je rand-voorwaarden aan moeten geven, zoals
- wel/geen tolwegen
- wel/geen autowegen (tolvrije)
- wel of geen, of maar beperkt, bergen.
- etc.
Galicië, het Groene Spanje
Opgezegd
Berichten: 7685
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 16:33

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door Opgezegd »

Ik ben van plan dit jaar de volgende route naar Spanje te rijden: (meestal kom ik ergens anders uit)

Beaune (N 47. 01731 O 04.83628)
Pierre de Boeuf 42520 45.38041 , 4.75571
Gruissan, Air de 4 Vents ( N 43, 10444 O 3,09944)
Platje d'Aro (N41.81083 en O 3.05707)
Gebruikersavatar
csillag
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 19:41
Locatie: alsomocsolad hongarije

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door csillag »

Wij willen op 3 of 4 januari vertrekken vanuit Antwerpen richting Spanje en dit op een dag of 10, niet via tolwegen en via de kust helemaal eigenlijk . :eh: of zijn er daar dan ook vele CP's gesloten :?:
Iemand dit al gedaan in de winter of niet aan te raden ??? (het weer sneeuw of geen sneeuw kan je natuurlijk nooit weten)
Helemaal onderaan ( zuiden) Frankrijk van west naar oost te rijden en dan Spanje binnen en langs de kust naar het zuiden .
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door Transitje »

Liberat schreef:Transitje,
Om een route te vinden/krijgen zul je toch eerst je rand-voorwaarden aan moeten geven, zoals
- wel/geen tolwegen
- wel/geen autowegen (tolvrije)
- wel of geen, of maar beperkt, bergen.
- etc.
We rijden liever niet de tolweg, niet zozeer vanwege de tol, maar we vinden de routes binnendoor veel aantrekkelijker en nemen de rotondes dan voor lief.
Wel nemen we doorgaans de tolweg tot aan Parijs. We willen uitkomen bij Bordeaux om daar de (deels) tolweg naar Irun te nemen.
We reizen in een periode waar we doorgaans geen sneeuw, of misschien nog een beetje, hebben.
Groeten

Klaas
Liberat
Berichten: 189
Lid geworden op: wo 20 jan 2010, 12:59
Locatie: Miño, Galicië, Spanje

Re: Ervaren Portugal winterreizigers, willen jullie meekijke



Bericht door Liberat »

Ik ben al op verschillende manieren vanuit Spanje naar Nederland gereden en je kunt die routes natuurlijk ook omgekeerd rijden. Als ik naar het oosten van Spanje zou gaan en vanuit het oosten van Nederland, zou ik via Luxemburg, Metz, Nancy en Toul rijden. Vanuit het westen van Nederland zou ik via Antwerpen, Brussel, Namen ook naar Luxemburg rijden. Net voor het begin van de A 31(?) ga ik van de (tolvrije) autoweg af naar Colombey-les-Belles en neem daar de D74 naar Neufchateau, Langres, Dijon. Ik rij dan aan de oostkant om Dijon heen om dan door richting Beaune, Chalons sur Saone. Vandaar kun je naar het westen gaan, richting Moulins en dan naar Clermond-Ferran. Als je daar de autoweg naar het zuiden pakt kom je uit bij Beziers. Dat stuk autoweg is tolvrij met uitzondering van het viaduct bij Millau. Ik ga er voor het viaduct af, rij door Millau en ga na het viaduct de autoweg weer op. Vanaf Beziers pak je de "gewone" weg naar de Spaanse grens. Zoals je waarschijnlijk weet is het stuk langs de uitlopers van de Pyreneeën heel erg bochtig, maar wel leuk.
Vanuit het westen van de Pyreneeën heb ik wel naar Nederland gereden, maar nooit terug. Ik neem dan wel de tolweg door Baskenland tot het begin van de N 10 en ga dan richting Dax, Mont-de-Marsand, Marmande, Perigieux naar Limoges. De autoweg langs de oostkant van Limoges richting Parijs is tot Vierzon tolvrij. Ga er dan af en rij met een boog om Parijs heen. Stop zonodig in Sancerre om daar witte wijn te kopen.
Galicië, het Groene Spanje
Plaats reactie