Coronavirus in Spanje

Plaats reactie
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door appellover »

Goede reis,ben je nog op tijd ,want miv maandag moet je formulier hebben in Catalonië.( bron Spanjevandaag.com).



Met vriendelijke groet
Ron
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Bob Diesel »

Nu starten , rijden tot middernacht
en vroeg weer op en wegwezen

goede en veilige reis
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Bob Diesel »

appellover schreef:
za 21 mar 2020, 18:18
Goede reis,ben je nog op tijd ,want miv maandag moet je formulier hebben in Catalonië.( bron Spanjevandaag.com).



Met vriendelijke groet
Ron
UPDATE: Nadat het nieuws bekend werd is er verwarring ontstaan omtrent het Catalaanse document. Het blijkt nu namelijk dat het NIET VERPLICHT IS om het document bij je te hebben en dat er ook GEEN BOETES gegeven worden door de politie. Daarnaast is het document GEEN VERVANGING voor de documenten die veel bedrijven aan hun werknemers geven.

Bron ,
https://www.spanjevandaag.com/21/03/202 ... catalonie/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door bently »

Vandaag nog vertrekken is géén optie. Teveel krachtige wind :thumbdown:
Wat die formulieren betreft hebben we die van de Ambassade en die van Frankrijk. Moet voldoende zijn.

Jan en Simonne, Ron, Bob, bedankt voor de goede reis wensen. :thumbup:
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door MonRoe »

Mijn ouders zijn vanmiddag thuis gekomen met het vliegtuig uit Alicante. Geen problemen (geen controle) om vanaf de camping in Benidorm naar het vliegveld te rijden, op het vliegveld erg rustig. Transavia was leeg naar Alicante gevlogen en half leeg terug.
In het vliegtuig geen 1,5 meter afstand van elkaar, gewoon 3 stoelen naast elkaar bezet en ook rijen achter elkaar, raar bij een half leeg vliegtuig.

Ze zijn in Rotterdam geland en vanaf daar hebben ze een taxi genomen naar huis (midden nederland).

De camping was zo goed als leeg, sanitair gaat de komende dagen dicht, het zwembad en campingwinkeltje was al dicht. Ze mochten alleen nog in voortent en caravan blijven en vanaf volgende week mag er niemand meer op de camping zijn, ook niet de vaste jaarplaatsen.

Ze zijn blij om weer in Nederland te zijn.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Jan en Simonne »

Fijn Monique.
Dat zal een hoop rust geven.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Bob Diesel »

Waardeer de Chauffeur meer :idea:


ALMERíA - Door de gesloten restaurants en toiletruimten langs de snelwegen wordt het werk voor Spaanse vrachtwagenchauffeurs te zwaar. De Nationale Transportfederatie waarschuwt de overheid dat in deze situatie de bevoorrading voor Spanje in gevaar kan komen.
n340© Stock
De 47-jarige vrachtwagenchauffeur José Francisco Díaz Cárceles uit Almería vertelt zijn verhaal: dat hij het niet meer aankan, de ritten zonder naar het toilet te kunnen, zonder zich op te kunnen frissen, zonder even een kop koffie te kunnen drinken of een warme maaltijd te eten.

Cárceles heeft er naar eigen zeggen tien horror-werkdagen op zitten, met name de laatste dagen, toen de noodtoestand was afgekondigd, waren heel zwaar. Omdat de wegrestaurants hun deuren moesten sluiten, kon hij vanaf vrijdag nergens meer terecht voor een warme maaltijd. Op benzinepompstations was er zelfs uit de koffieautomaten geen koffie meer te krijgen. Om van de gesloten toiletruimten nog maar te zwijgen. Al die dagen is hij nauwelijks uit zijn eigen vrachtwagencabine geweest.

Gecontracteerde chauffeurs hebben geen keuze

“Zodra ik mijn laatste vracht gelost heb in Murcia, ga ik terug naar mijn gezin in Almería en daar blijf ik totdat dit allemaal weer voorbij is. Op deze manier moeten werken is inhumaan!”, aldus Jose Francisco. Hij heeft nog het geluk dat hij zelfstandig ondernemer is, met een eigen vrachtwagen, en dat hij dus zelf de beslissing kan nemen om zo niet langer door te gaan. Anderen die in loondienst werken moeten dat wel, om heel Spanje van de nodige voorraden te blijven voorzien.

José Francisco’s laatste rit was naar Italië waar hij aubergines uit Almería naartoe heeft gebracht en een vracht frisdrank mee terug heeft genomen naar Spanje. Hij vertelt dat ondanks de kritieke situatie in Italië, de situatie voor de vrachtwagenchauffeurs daar aanzienlijk beter is dan in Spanje. Alle faciliteiten langs de snelweg blijven, op de restaurants na, open in Italië waardoor een kop koffie, croissantje of pizzapunt voor vrachtwagenchauffeurs nog geen probleem zijn. Ook naar het toilet gaan of een douche nemen is langs de Italiaanse snelweg nog gewoon mogelijk.

Eten uit blik

“In Spanje is de situatie voor vrachtwagenchauffeurs het slechtst. Sterker nog, dit is het vreselijkste dat ik in de 25 jaar als vrachtwagenchauffeur heb meegemaakt. En dan heb ik zelfs nog een magnetron in mijn cabine, maar het eten dat je daarin op kan warmen is voor één dag goed te doen, voor 15 dagen achter elkaar is het vreselijk, helemaal voor mij want ik heb diabetes… ik kan geen vijf dagen op broodjes en blikvoer leven! Bovendien loop ik het risico onderweg besmet te raken en dan het virus op mijn gezin over te dragen” vertelt José Francisco.

Hij vindt dat de Spaanse overheid iets moet ondernemen om deze situatie voor hem en zijn collega’s te veranderen. Verder vertelt hij dat een restaurant in Ciudad Real had aangeboden om maaltijden voor vrachtwagenchauffeurs te bereiden en deze via loketten te distribueren, maar dit initiatief werd door de Guardia Civil verboden zodra zij daar weet van kregen.

Aanpassing maatregelen voor vrachtwagenchauffeurs

Jose Francisco is een van de 700 vrachtwagenchauffeurs die zijn aangesloten bij Associatie voor Transporteurs van Almería, die weer onderdeel uitmaakt van de Nationale Transportfederatie. Deze laatste heeft de Spaanse overheid verzocht om de situatie voor vrachtwagenchauffeurs uit het hele land aan te passen, te meer omdat zij in deze moeilijke tijden broodnodig zijn voor de bevoorrading van de Spaanse supermarkten.

Bron
https://inspanje.nl/spanje/13019/corona ... nje-zwaar/
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Jan en Simonne »

Vreselijk voor die mensen.
Ik hoorde dit ook al van een vriendin van mij, die rijdt internationaal.
Het is echt heel erg...
En zij rijden wel voor ons.
En wij maar lekker naar het strand gaan...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door thole »

@Monique:
wat fijn dat het je ouders gelukt is om weg te komen! :thumbup:
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
AadenAnke
Berichten: 13180
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 17:41
Locatie: Hoekse Waard

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door AadenAnke »

@ Bob,
Ja het leven van de (internationale)chauffeur lijkt mooi van een afstandje. Zij die het gedaan hebben weten ook dat het vaak afzien is. Zeker voor de oost Europese chauffeurs slechte betaling en vaak zonder geld hier gestrand. Krijgen pas weer geld als er lading in de wagen zit. Ondanks alle regels (die meestal gewoon genegeerd genegerd worden) met schijnconstructies van west Europese transporteurs. Zijn het de mensen achter het stuur die ook nu de spullen overal vandaan halen en overal naar toe brengen. Bij dit soort maatregelen wordt dan niet aan de mens gedacht echter alleen aan de vracht. Respect voor hen die het nu verdienen zullen we maar zeggen, ook voor hen met witte platen!

Gr. Aad
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31863
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Bob Diesel »

Ik heb het mijn gehele werkzame leven graag gedaan
en met het Chauffeurs Virus :roll: beetje raar deze dagen,, nog steeds besmet

Maar ben blij dat ik al een aantal jaren niet meer mag/hoef mee te doen
Maar id respect voor hun die zorgen dat de dolle en dwazen oa WC papier kunnen hamsteren
en de normale mensen ook nu hun dagelijks brood en andere zaken in de winkels vinden

niet vergeten als je morgen verse Spaanse aardbeien, courgete, aubergine enz enz ziet liggen bij appie of andere winkels in eerste levens behoefte

VOEDSEL :idea:

zonder transport staat alles stil
en echte sport is transport :cheers:
Truckers ook bedankt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Zwerfsteen
Berichten: 11129
Lid geworden op: za 17 jun 2006, 16:39
Locatie: gemeente Albrandswaard

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Zwerfsteen »

MonRoe schreef:
za 21 mar 2020, 19:31
Mijn ouders zijn vanmiddag thuis gekomen met het vliegtuig uit Alicante.
Fijn Monique!
Dat is weer een zorg minder.
Groet,
Leny en Pieter
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Janpinz »

Gek hè, dat chauffeursvirus, raak je nooit meer kwijt!
Ik mág nog wel, maar hoef écht niet meer, maar dan nog..

Groot respect voor hun, die het toch maar doen!!
Edmund
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 22:04
Locatie: Hilvarenbeek

Re: Coronavirus in Spanje: quarantaine



Bericht door Edmund »

Wij zijn gisteren zonder problemen terug gekeerd van uit Spanje. Zijn donderdag vertrokken uit Albir. Twee overnachtingen gehad in frankrijk.
Geen enkele controle gehad. Heel bizar is het rijden over totaal verlaten snelwegen. Kom je bij Maastricht de grens over dat lijkt het of er in Nederland niets aan de hand is. Nu maar afwachten wanneer we weer op reis kunnen.

Edmund
Plaats reactie