Twee weken naar Spanje vanaf kerst

Belgiumgtrstore
Berichten: 10
Lid geworden op: di 11 dec 2018, 10:05

Re: Twee weken naar Spanje vanaf kerst



Bericht door Belgiumgtrstore »

paul snip schreef:
wo 12 dec 2018, 11:24
Wij gaan zelfs voor één weekje naar Zuid Frankrijk (1200 kilometer). Met aanhanger. 's Ochtends vroeg vertrekken. En dan in 4 etappes van ca 300km. Twee wat kortere pauzes en 1 wat langere middag pauze. Geen enkel probleem voor mij. We komen dan in de avond aan op de camping/camperplaats. De Franse tolwegen rijden super relaxed en ik heb op dat moment echt niet het idee dat ik gevaarlijk bezig ben. Als je nog werkt en niet onbeperkt vrije tijd hebt moet je wat he. We zitten dan 5 volle dagen in prachtig weer terwijl het hier in Nederland vaak niet veel soeps is in najaar en voorjaar. Dus zonder aanhanger moet je makkelijk voor 2 weken naar Spanje kunnen. Zeker als je niet, zoals ik, ook nog eens helemaal vanuit Noord Nederland moet komen.
Inderdaad, de dagen die we gehad hebben nemen ze ons al niet meer af. Ik neem een kleine trailer mee met een Renault Twizy. Voordeel is dat je met een aanhanger in Frankrijk wel sneller dan 90 mag. Verder heb ik helemaal geen last van de aanhanger, voel geen verschil of hij er aanhangt of niet.
Belgiumgtrstore
Berichten: 10
Lid geworden op: di 11 dec 2018, 10:05

Re: Twee weken naar Spanje vanaf kerst



Bericht door Belgiumgtrstore »

rob2 schreef:
wo 12 dec 2018, 12:47
Wij behoren ook nog minstens een jaar of 10 tot de werkende klasse ( 47 & 51 jr. )

Voor een week of 10 dagen wintersport rijden we ook vlot naar de Franse alpen of Dolomieten.
Vrijdagavond na het eten weg, rijden tot een uur of 12. zaterdag weer verder;
meestal rijden we dan voor zonsondergang op zaterdag de berg op.

Voor de rest van onze break-weekjes rij ik niet meer zover ( m.u.v. de zomer )
maar voor twee weken zou ik het wel doen, lekker kerst in de zon x:D
Hoi Rob, ik ben geen wintersportfanaat maar hou wel van de zon. Het zal geen t-shirt weer worden, maar ben al tevreden met een trui. Hier is het nu net iets kouder. We hebben er met de bedrijven ook best wel een druk jaar op zitten en kijk er echt naar uit om de riem eraf te leggen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31966
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Twee weken naar Spanje vanaf kerst



Bericht door Bob Diesel »

Je gaat , en met 1 van 2,5 jaar
het goede winter weer in SP begint iha onder de ebro delta

om niet al te ver te gaan
een verwarmd binnenzwembad, restaurant, speeltuin,strand winkel op de camping
en dorp mercadona ,ed kort bij te hebben
ga naar camping torre la sal2 in ribera de cabbanes/Oropesa
precies goed, voor die 2 weken :!: mits er plaats is

https://www.torrelasal2.com/nl
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dirk Pauwels
Berichten: 269
Lid geworden op: vr 16 mei 2003, 0:25
Locatie: Sint-Niklaas België

Re: Twee weken naar Spanje vanaf kerst



Bericht door Dirk Pauwels »

Wij vertrekken deze week ook richting Benidorm. Ik kom er jaarlijks wel eens graag maar wij blijven daar niet lang. Alle straten zien er hetzelfde uit en op een dag of drie heb je ze allemaal al meermaals doorlopen. Vorig jaar ben ik langs Biaritz vertrokken en langs de pyreneeën terug gekomen. Dat was wel een belevenis maar doe ik nu niet meer. Ik moet ook tegen 8 januari terug zijn want ik heb medicatie nodig om de drie weken. Ik krijg immunotherapie wegens longkanker. Ik krijg vandaag nog een infuus en morgen zijn we weg. De stopplaatsen onderweg plannen wij nooit op voorhand. Als ik het rijden beu ben kijk ik op de app. "park4night" naar een rustplaats en op de laptop wat er te zien is in naburige dorpen of steden. Om een grote stad te bezoeken parkeren wij in een naburig dorp en rijden verder een stukje met de trein. Zo parkeerden wij vorig jaar in Granollers om Barcelona te bezoeken maar het was zo leuk in Granollers dat we in Barcelona niet geraakt zijn.
Belgiumgtrstore
Berichten: 10
Lid geworden op: di 11 dec 2018, 10:05

Re: Twee weken naar Spanje vanaf kerst



Bericht door Belgiumgtrstore »

Bob Diesel schreef:
za 15 dec 2018, 9:34
Je gaat , en met 1 van 2,5 jaar
het goede winter weer in SP begint iha onder de ebro delta

om niet al te ver te gaan
een verwarmd binnenzwembad, restaurant, speeltuin,strand winkel op de camping
en dorp mercadona ,ed kort bij te hebben
ga naar camping torre la sal2 in ribera de cabbanes/Oropesa
precies goed, voor die 2 weken :!: mits er plaats is

https://www.torrelasal2.com/nl
Torre le sal2 hebben we deze zomer gedaan, enorm leuke camping voor kinderen. Inderdaad een aanrader.
Plaats reactie