Dubbel oppassen in Barcelona

Plaats reactie
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door Tyros 4 »

Lekker dan. Dacht eerst nog aan een mop, maar het staat inmiddels op meerdere site's.

www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/pol ... spartanntp

Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8267
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door hurktoilet »

Dit bericht is kennelijk afkomstig van El Mundo, de tweede krant van Spanje. Als ik het goed begrijp, gaat het om een actie van de vakbonden, die klagen over gebrek aan personeel en achterstallige loonbetalingen. En dan is Barcelona een mooie plek om actie te voeren, want daar is de criminaliteit volgens de bonden sinds januari met 19 procent gestegen.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door bertkuip »

Nog meer mijden dus :oops:
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door Bohemia »

Dit is niet anders dan in Nederland. Amsterdam was ook laatst nog vergelijkbaar in het nieuws.
Onze politie heeft ook mensen te kort en doet weinig met aangifte tegen "kleine criminaliteit".
Ze brengen je gestolen fiets of portemonnee echt niet terug.

Gewoon goed oppassen, geldt eigenlijk overal!
Tyros 4
Berichten: 169
Lid geworden op: za 14 jun 2014, 0:49

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door Tyros 4 »

In Londen hebben ze toch wel een oplossing gevonden die blijkt te werken. :cheers:

www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/nie ... spartanntp

Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1101
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door Don Esteban »

Barcelona was ooit mijn lievelingsstad. Maar dat is over. Mede door de enorm gestegen kleine criminaliteit. Amsterdam heeft er uiteraard ook mee te maken maar Barcelona spant momenteel de kroon. Dat de politie er zo laks geworden is, weten de zakkenrollers natuurlijk ook.
Iemand laat bij het instappen van de Metro zijn sleutels vallen. Oh, my keys!! Oh, my keys!! roept hij. Mensen gaan aan de kant en kijken of de man de sleutels nog weet te redden. Tegelijkertijd voel ik dat ik van twee kanten aan mijn schouders word vastgegrepen. De rechterman graait naar mijn beurs die ik ZEER ONVERSTANDIG tijdelijk in mijn achterzak had gestoken na het kopen van een kaartje. Ik greep er ook naar en we hadden allebei de helft van de beurs in handen. Iemand trok mij de metro in, de deur ging sluiten, de man moest loslaten en hij zette het met zijn kornuiten op een lopen. Hoera! Ik had mijn beurs nog. Later bleek dat mijn Casio horloge van een tientje wél was gestolen.
Barcelona, de charme is er vanaf. Pas in Toledo geweest. Wat is dat een mooie stad. (zonder beurs in mijn achterzak...)
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31984
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door Bob Diesel »

Barcelona
het blijft mooi
maar voor mij is helaas niet alleen Barcelona naar de kl
maar de gehele oost kust is niet meer wat het geweest is
ook het weer niet ,de drukte en toegenomen criminaliteit
maakt dit tegenwoordig onmogelijk


Afbeelding
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
roma
Berichten: 4580
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 22:45

Re: Dubbel oppassen in Barcelona



Bericht door roma »

Topictitel zou moeten zijn: Dubbel oppassen in een grote stad.

Begin nov was ik twee volle dagen in Barcelona. In centrum bij drukke metro-ingang bij Las Ramblas vielen mij van verre al twee duistere figuren op. Ja, je bent op je hoede en er gebeurt niets.
In een verlaten gedeelte van het Gaudi-Park liep er ineens nogal opvallend een persoon te dicht naar mijn zin achter ons aan. Omgedraaid en die vent eens zeer nadrukkelijk aangekeken. Daarna in de buurt van anderen verder gelopen. De snoeshaan verdween.

Barcelona extra gevaarlijk? Er komen miljoenen toeristen en dat trekt altijd bepaalde figuren aan. Overal kan iets gebeuren. Gewoon op je hoede zijn.

Wat me opviel op de app Park4night waren de vele meldingen van inbraak in campers op de camperplekken bij Barcelona. Tsja, dan moet je opletten. Heb 3 dagen overnacht op de camping even ten zuiden van het vliegveld (voor €20 per nacht). Veilige camping en op enkele wandelminuten van de bus naar centrum Barcelona.
Plaats reactie