Vrij staan per direct verboden in Calpe

Gebruikersavatar
trotamundos
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 9:53

Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door trotamundos »

De raad heeft besloten dat vrij staan per direct verboden is in Calpe Zie costablanca nachrichten of costanachrichten.com
Gebruikersavatar
Peter LMC
Berichten: 10161
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:51
Locatie: Parel van de kempen
Contacteer:

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Peter LMC »

Makkelijk is als je de link er meteen bijzet. :-B :thumbup:
https://www.costanachrichten.com/costa- ... beschloss/
Alleen nog overdag parkeren.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door bertkuip »

En er gaan nog vele volgen. Sommigen maken er echt een zooitje van en trekken zich nergens wat van aan. We zien het bijna dagelijks. Eigen schuld dikke bult.
:bang: :bang: :bang:
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Bob Diesel »

De witte schimmel vernietigt zich zelf

Ik word brvestigt in ons besluit niet meer te overwinteren en SP te mijden

Alleen nogde C Brava en op doorreis
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Uitgeschreven

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Uitgeschreven »

Dit gaat niet over degene die vrij staan en er een zootje van maken. Ik heb het eerder gezegd, het is verboden,ze moeten ons daar niet en je hebt de camping maffia.Maar doe gerust verder, dit is Europa op zijn minst!Regeltjes tot en met.Ga op camping en betaal je blauw, of ga verder naar marokko, daar wachten ze op julli.
Vertrokken4
Berichten: 4187
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 21:44

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Vertrokken4 »

Wat heeft Europa hier nu precies mee te maken??
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door 't Busje »

Niets natuurlijk. Het is het lokale bestuur in Calp, waar ze kennelijk geen zin meer hebben in witte dozen overal op straat.
Gelukkig is Spanje heel wat meer dan alleen maar de kust van de Middellandse Zee.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door bertkuip »

Gelijk heb je, Spanje is meer dan alleen de Middellandse Zeekust. Maar het is juist daar waar het steeds meer een zooitje wordt door de vele wildkampeerders. Steeds meer overheden gaan actief handhaven, vooral ook door de vele klachten van de lokale bevolking. Lawaaioverlast, illegaal lozen van toilet en tanks, bezetten van parkeerplaatsen, stiekem douchen op campings etc etc. Men is het zat! Jammer hierbij is wel dat men het niet beter weet te reguleren. Er zijn onvoldoende legale plaatsen en campings en daar waar het wel zou kunnen doet men het niet. Men kiest jammer genoeg voor simpelweg verbieden en handhaven. Ongelooflijk dat in de buurt hier de hele winter 50 tot 70 campers op een groot terrein staan. Heel af en toe wordt er opgetreden en moet men weg. Binnen de kortste keren staat het terrein weer vol. Met een kleine investering zou men hier een betaalde camperplaats kunnen realiseren en de overlast tot een acceptabel niveau kunnen terugbrengen.
Laatst gewijzigd door bertkuip op zo 28 okt 2018, 7:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Jan en Simonne »

Dat stiekem douchen op een camping vind ik toch zo vreemd.
Maar inderdaad, sommigen maken er een zooitje van en daar moet iedereen onder lijden.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Uitgeschreven

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Uitgeschreven »

Spanje ligt in Europa voor zover ik weet, en Europa heeft regels die door alle landen zouden moeten gevolgd worden. In de meeste landen is vrijstaan verboden. Moesten ze ons daar willen dan zouden ze stranden openstellen en op die stranden service plaatsen maken.met Europa op zijn minst beoel ik,we zijn hier niet in Australie of USA waar veel meer mogelijkheden zijn dan hier.
Ik heb er op campings gestaan in natuurgebieden met voorzieningen voor een 5 euro. Wil je daarvoor gaan sukkelen?En in Europa zijn de camping prijzen duur,buiten de enkele die hier gaan opgenoemd worden.Portugal heeft een redelijk aantal vrije plaatsen die geen gedoogplaatsen zijn.Voor de rest.Ik ga al jaren niet meer naar Spanje.Waarom ga je niet naar Turkije? Is daar warmer en goedkoper, of naar Marokko.Maar iedereen blijft maar aan modderen en de boel nog meer verzieken.Natuurlijk zijn er veel voorstanders van Spanje en liever hun tanden stukbijten en boetes betalenof de schuld op de anderen steken.
Ik ga niet op camping staan in Spanje.Liever naar Griekenland/Marokko/Turkije.Als het toch voor te overwinteren is.En alle dagen bang moeten uitkijken als er weer een politie auto voorbij komt ,of die gaat stoppen en een boekje boven halen, Nee,niks voor mij.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Jan en Simonne »

Ieder mag van mij doen, wat hij/zij zelf wil.
Maar wel met gedragsregels graag: bezorg geen overlast en verpest het niet voor anderen.
En je weet zelf best wel, wat daarmee bedoelt wordt, dat is geen hogere wiskunde.
Dat geldt voor mij zowel bij vrij staan als op een camping verblijven.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door de Jonckheer »

Het probleem wat de meeste hebben is dat alles (te) klein is; kleine toilet cassette, kleine watertank. Logisch want je kunt geen grote tanks kwijt in een kleine camper. Wil je dus langere tijd stilstaan op een mooie vrije plek kom je al na een paar dagen in de problemen. Een 2e cassette helpt maar hooguit voor 2 dagen dus dat schiet ook niet echt op.
De gemiddelde camper selfsupporting noemen is dus zwaar overdrijven want dat is gewoon niet waar, je zou tenminste zonder gedoe een week of 1,5 moeten kunnen staan en dat lukt van geen kanten.
Het zou al reuze helpen als er een vaste toilet tank onder zou hangen, groot genoeg voor minimaal een week met 2 personen. Je rijd dan eens per week even naar een stortplaats en kun je weer een week. Waarom fabrikanten zo vasthouden aan die cassette heb ik toch al nooit begrepen.
Europa is allesbehalve ingesteld op campers. Ze vinden dat je maar op een camping moet gaan staan en houden daarbij geen rekening met het feit dat de meerderheid van de camperaars dat helemaal niet wil, nog afgezien van het feit dat verreweg de meeste camping in de wintermaanden gesloten zijn.
Spanje en Portugal hebben geen kaas gegeten van camperplaatsen. Die er zijn zijn meestal erg onaantrekkelijk. We hebben er een aantal bekeken en besloten dat we daar met geld toe nog niet willen staan. Nee, dan is dat in Duitsland stukken beter.

Jammer dat Europese overheden niet naar Amerika kijken hoe het wél goed kan.
metatoon
Berichten: 9690
Lid geworden op: wo 09 sep 2009, 20:20
Locatie: Emmen

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door metatoon »

Nieuw woord voor in de dikke : Camperhooligens.
Nu nog de camper bij elkaar in elkaar stampen.

Triest gedrag PUNT

Gr. Toon.
Kopen bij de chinees,is snijden in eigen vlees.

Mudanishinai de
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51278
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vrij staan per direct verboden in Calpe



Bericht door Kroppie »

als we allemaal zo,n grote zouden hebben is er nog minder plek.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Plaats reactie