Parkeren en kamperen in Spanje

jurgenc
Berichten: 1866
Lid geworden op: di 01 jan 2013, 20:59
Locatie: Limburg, België

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door jurgenc »

Lonewolf schreef:
ma 05 nov 2018, 17:09
Zoals ik al eerder in andere draden heb gemeld is het achterlaten van afval etc. vaak eerder een drogreden van het gemeentebestuur. Niet zelden heeft de burgemeester of een van de wethouders dan wel een van hun vriendjes of partijgenoten een belang in de locale camping.
Wanneer buurtbewoners gaan klagen, dan zal de gemeente ook actie ondernemen. Net zoals bij jouw of bij mijn gemeente indien er overlast is.
Het is te simplistisch om te denken dat een burgemeester enkel uit zakkenvullerij of omwille van corruptie deze acties onderneemt.
H20
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Cee Pee »

En wat is er simpeler voor een buurtbewoner die geen campers is zijn buurt wil om hier en daar wat vuilnis te dumpen en dan op hoge poten naar de gemeente om te klagen dat de campers er een zooitje van maken en daar weg moeten.

En ook voor een lokale campinghouder is het heel makkelijk om een camperplaats in een kwaad daglicht te zetten.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Sjaak en Marja
Berichten: 769
Lid geworden op: ma 23 apr 2007, 7:09
Locatie: Arcen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Sjaak en Marja »

B1gcheese schreef:
ma 19 nov 2018, 10:51
jepebe schreef:
do 16 aug 2018, 16:28
Net terug uit Spanje. Heerlijke tijd gehad, en zeker niet te heet aan de Costa Verde (Asturie, Cantabrie, Baskenland).
Goed om te lezen dat de Costa Verde zo mooi is. Lijkt me een prima bestemming voor komend voorjaar, we hebben drie weken. Dus even de Franse péages af en dan in Noord Spanje het tempo eruit halen en lekker genieten daar. Laatste week van mei, eerste twee weken van juni willen we dan die kant op.

Leuk, Wij willen ook die kant op in dezelfde tijd.
Laatste week van Mei, Juni en 1 van Juli.
Via Bordeaux naar beneden, en uiteindelijk door het binnen land naar Barcelona, via de Costa Brava terug naar boven.
Wie weet komen we elkaar tegen. :cheers:
Gebruikersavatar
ChristiaanvB
Berichten: 439
Lid geworden op: di 02 dec 2014, 20:12

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door ChristiaanvB »

Waarom nou toch op niet toegestane plaatsen gaan staan?

De situatie in Spanje ken ik minder goed dan bijvoorbeeld in Portugal maar van Portugal weet ik dat men er klaar mee is zo langzamerhand. Portugal bekeurt steeds vaker direct en fors. Waarom? Omdat het aantal campers zo enorm toeneemt en sommige "vrije" plaatsen op een woonwagenkamp beginnen te lijken of idyllische dorpjes en idyllische plekken ontsieren. Laten we nou het mooie en gastvrije van onze gastlanden respecteren en gewoon op de vele daarvoor aangewezen plaatsen gaan staan. Zelfs als deze betaald zijn. Vaak kleine prijzen. Dan blijft het, ook met de explosieve groei van campers, voor iedereen leuk. Maar al gezegd in dit draadje, iedereen mag het gelukkig zelf weten. Maar je kunt er op wachten dat handhaving dan alleen maar toe gaat nemen.
----------------------
Groet, Christiaan
Roadcar 540
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51272
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Kroppie »

ook hierbij geldt: de mens is de enige diersoort die vrijwillig zijn eigen omgeving naar de kloten helpt.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Rotec 590
Berichten: 6955
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 14:01
Locatie: dicht bij Nunspeet (20 jaar Spanje)
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Rotec 590 »

Door de vergrijzing komen er gewoon te veel campers. En overal waar TE voor staat is niet goed of geeft problemen.
Het begon al in de jaren 90 met de Duitsers die aan de Franse kust gewoon 3 weken gingen staan met een camper.
Het gevolg was dat er hoogte bomen kwamen zodat ook wij er niet meer even konden eten of overnachten.
Overnachten in Spanje mag nog steeds en je tafel en stoelen buiten zetten heeft nog nooit gemogen.
In de camper blijven zitten kan in de zomer natuurlijk niet. Dat overleef je niet. Wil je toch vrij willen blijven kamperen zul je de camper op slot moeten zetten en je stoelen en koelbox onder je arm mee nemen 15 tot 30 meter verder op gaan zitten tussen de Spanjaarden die wel naast hun auto's zitten met harde muziek. Komt de politie langs, staat je camper netjes geparkeerd, kunnen ze je niks maken en tegen hun eigen volk doen ze nooit iets dus als je daar bij gaat zitten val je niet op. Ga je wel bij je camper zitten wordt je onherroepelijk weg gestuurd. Dat is al 28 jaar zo, zo lang ik er kom.
neem de tijd als je in je camper rijdt!
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

Vanochtend de politie bij mij gehad. Ik sta in Albir en zit net voor de camper een kop koffie te drinken nadat ik de vloerbedekking had schoongemaakt. (Hockey heeft een ongelukje gehad vannacht)

Oh jee, nu gaat het gebeuren. De eerste agent begon in rap Spaans met handen en voeten te gebaren en ik begreep er geen jota van. Komt de andere agent er bij met een beetje engels.
Ze waren nieuwe straatnaambordjes aan het ophangen en hadden geen combinatietang. :-B
Dus ik de gereedschapskist naar buiten en een tang gepakt.
Daarnet kwamen ze hem terug brengen met een kauwkluif voor Hockey er bij.

Geen woord over de rest. :hug:

Ze weten nu wel dat ik daar sta, het valt bijna niet op vanaf de doorgaande weg. Het zal mij benieuwen of ze mij met rust laten.
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op di 29 jan 2019, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31963
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

dat ,,door de vergrijzijng ,, valt wel mee
natuurlijk komen er veel oudere bij
maar onderschat het gedeelte 2 verdieners met goede inkomens niet
vooral het motto yolo en de buren doen het ook, dus wij moeten mee doen
en aangezien dat je id overal mag Parkeren, doen we dat

het gehele jaar een dikke auto om 3 weken vast te gaan staan met een caravan word minder
omdat de auto,s niets meer mogen trekken en de caravans bijna niet lichter kunnen

kort hier en daar en dan gratis met een eigen of huur camper is goed koper
en de rest huurt een hut ,glamping ,het nieuwe tover woord in recreatie land met zwemparadijs en zelfs ligbad in een tent :bang:

in SP bestaan de camper cocentratie problemen bijna alleen aan de costa,s
normaal zien ze je graag als gast, in de rest vh land :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

Hoofdnoorman schreef:
di 29 jan 2019, 16:36
Vanochtend de politie bij mij gehad. Ik sta in Albir en zit net voor de camper een kop koffie te drinken nadat ik de vloerbedekking had schoongemaakt. (Hockey heeft een ongelukje gehad vannacht)

Oh jee, nu gaat het gebeuren. De eerste agent begon in rap Spaans met handen en voeten te gebaren en ik begreep er geen jota van. Komt de andere agent er bij met een beetje engels.
Ze waren nieuwe straatnaambordjes aan het ophangen en hadden geen combinatietang. :-B
Dus ik de gereedschapskist naar buiten en een tang gepakt.
Daarnet kwamen ze hem terug brengen met een kauwkluif voor Hockey er bij.

Geen woord over de rest. :hug:

Ze weten nu wel dat ik daar sta, het valt bijna niet op vanaf de doorgaande weg. Het zal mij benieuwen of ze mij met rust laten.
Geweldig! :lol:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15363
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

Inderdaad, Hockey heeft vandaag dus al twee kauwkluiven gehad van Spanjaarden. Net terwijl zijn darmen niet helemaal lekker zijn.

Ik ga maar een bordje maken aan de deur.

"Prefiero ningún hueso para el perro, como un filete para el jefe!" :-B
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

:D :thumbup:
Dat gaat vast werken!
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie