Parkeren en kamperen in Spanje

Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

No camping :roll:
Dat komt niet alleen door campers :!:
Maar ook door ,zeker in de zuidelijke landen
Lands wijs lands eer
tentje,s daar waar het niet geoorloofd is
en ook caravans midden op een bos pad en ook op reguliere CP
en ook deze zijn vaak (de tenten nooit) niet voorzien van toilet en grijswater opvang


Tijd terug een stel oostenrijkse vrijbuiters 30ers met een mercedes bus aan het Brg de Santa clara PT
Gewoon met de wc rol en met maandverband een stuk achter de P het bos in
was niet om vissen te vangen :bang:

En het is zo als het is >doe er maar iets aan :?:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Hoofdnoorman
Berichten: 15352
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 22:13
Locatie: Deventer

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Hoofdnoorman »

twente1946 schreef:
vr 03 aug 2018, 14:12
al dat gedoe van "gedogen" lekker gaan staan waar het eigenlijk niet mag zorgt er wel voor dat er steeds minder plekken zijn en komen. Je ziet het Europa door, steeds meer "no camping"- "camping forbut" etc.etc. Oorzaak vinden is niet zo moeilijk, komt door het achterlaten van afval en illegaal het closet en grijs water laten weglopen in het hiernamaals. Maar ja je hebt een camper gekocht en verkeken op de kosten.
Kijk, dit begrijp ik nu niet helemaal.
Als je dus staat op een plaats waar je "gedoogd" wordt, betekent het dus wel even dat je niet op een reguliere camperplaats staat die speciaal daarvoor is ingericht.
Dus, Twente 1946, deze plaatsen laat ik speciaal voor jou vrij omdat jij een camper hebt gekocht en weet wat de bijkomende kosten zijn.
Juist doordat er gedoogd wordt lijkt het mij dat er mensen zijn die het gat in de markt zien en reguliere plekken gaan maken. Jou maakt dat niet uit, want jij staat dus niet op die gedoogplaatsen"?"

Maar wat ik wel begrijp:
Het doet sommige mensen verschrikkelijk veel pijn als ze iemand, ergens in de vrije, een week zien staan op een leuk plekje. Zelf staan ze ingeklemd, achter gaas of hekwerk en moeten nog betalen op de koop toe.

En illegaal WC storten is al helemaal niet nodig!!
Je doet gewoon de cassette in een bagagetrolley (past precies) en loopt daarmee netjes naar een restaurant en leegt hem daar keurig in het toilet. :-B
Zo, nu zal ik wel een hele hoop commentaar krijgen. :lol3:
Laatst gewijzigd door Hoofdnoorman op vr 03 aug 2018, 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke campergroet,
Rudy en Hockey.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8598
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door seth_space »

:clap: :clap: :bow:
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door jielus »

twente1946 schreef:
vr 03 aug 2018, 14:51
jielus schreef:
vr 03 aug 2018, 14:49
en illegaal het closet en grijs water laten weglopen
Laten wij die twee nu net niet hebben! Daarnaast ruim ik altijd rond de camper op, en wanneer dat wordt gezien sta je al met 1-0 voor. Ook geen open vuur of buiten koken, wij zien daar het plezier niet van in, dus ook in de natuur gaat het wel.
ik bedoel niet persoonlijk maar alleen dat het gebeurd en er voor zorgt dat er zoveel verboden komen. (de goeie en de kwade.........)
Mede, de meeste verboden komen door concentraties van campers. Dir zijn een pijn aan het oog en overlast in het kwadraat.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

@Rudy
een trolley naar het toilet :roll: valt op
ik neem een grote Mercadona tas
en boven op een bos prei,, is stealth :cheers:

wel zwaar tillen ,maar je moet wat he
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Jan en Simonne »

:shock:
Toch niet op die wilde prei bij Cabo de Sardao???
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

nu weet je die goed groeit :wink: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8231
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door hurktoilet »

Hoofdnoorman schreef:
En illegaal WC storten is al helemaal niet nodig!!
Je doet gewoon de cassette in een bagagetrolley (past precies) en loopt daarmee netjes naar een restaurant en leegt hem daar keurig in het toilet. :-B
Zo, nu zal ik wel een hele hoop commentaar krijgen. :lol3:
Kan in bijvoorbeeld Frankrijk, Spanje en Italië nog veel makkelijker: je komt onderweg altijd wel langs een camperplaats waar je de loosplaats kunt gebruiken om gewoon weer door te rijden en dan op een mooie wilde plek te overnachten.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door iSonic »

Er wordt gesproken over jaloezie en afval achter laten maar is het probleem niet gewoon het toenemende aantal campers? Als er een keertje en camper ergens vrij staat zal dat niet zo opvallen maar als er vaak 2 of 3 staan wordt het al een ander verhaal lijkt mij.
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door jielus »

Daar heb je gelijk in! Tel daar bij op? Een nachtje gaat wel maar een hele week op dezelfde plaats schept ook een probleem. Ik draai de poten niet eens meer uit, waar we ook staan.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
jepebe
Berichten: 1447
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door jepebe »

Net terug uit Spanje. Heerlijke tijd gehad, en zeker niet te heet aan de Costa Verde (Asturie, Cantabrie, Baskenland).

Wat me is opgevallen:

1 Heel veel surfers en camperaars uit o.a. Spanje, maar ook andere landen reizen met vw busjes zonder verhoging, zodat ze onder eventuele hoogtebeperkingen passen.

2 Er zijn ontzettend veel plekjes waar die hoogtebeperkingen (nog?) niet zijn.

3 Lokale mensen zijn blij met toeristen, omdat hier de kust nog niet zo overlopen is

4 Er ontstaat een soort dubbele bezetting: Overdag allerlei badgasten met auto's, 's avonds tegen 20:00 als die vertrokken zijn, dan komen campers die plekjes innemen.

Dus: een nachtje staan aan het strand, voor nop, met een schitterend uitzicht, met een douche op bijna elk strand, en een barretje bezoeken voor wat hapjes of een drankje, en de volgende morgen de lokale panaderia bezoeken voor een brood, geen enkel probleem. Geregeld de lokale of landelijke politie langsgehad, die staken hun duim op en vroegen of alles ok was.

Zo stonden we in Orio, Deba, Sonabia, Cabo San Vicente, Laredo. Twee stappen en op het strand. Soms gevraagd aan de life guard, soms aan de parkeerwachter, soms aan de politie, en altijd ok. Soms ondanks een kampeerverbod. In Orio werden we door de parkeerwachter keurig in een vak gedirigeerd, raampjes etc dicht ivm geen kamperen, maar zelf zei de wachter al, na 20 uur ben ik weg en zijn alle auto's weg, dan kun je staan waar je wil als je maar niemand in de weg staat. Dus dan het strand op, daarna lekker fris douchen, pinxos eten en daarna alle plek voor jezelf.


Ik denk inderdaad dat overdaad schaadt. Dit is allemaal aan de noordwestkust. Langs de Middellandse Zee zal dit niet lukken. Om nou te stellen dat het in Spanje niet mogelijk is klopt niet, er is een verschil tussen de wet en wat gedoogd wordt. Soms moet je dat even vragen. Wij vinden Noordwest Spanje prachtig, omdat het er niet zo druk is, niet te heet is, en omdat die kust pas echt Brava is. Verder bij iets minder weer in het binnenland wel goed weer, en prachtige dingen te zien en te doen.


Staan we perse voor niets? Nee. bv Camping bij Cangas de Onis in de Picos voor 27 € per nacht, omdat daar niet wildkamperen toegelaten wordt. Of in de Spaanse Pyreneeen omdat we niet zo snel een stekkie aan het water vonden, een campinkje voor 25 € met een zwembadje zodat de kids ff konden afkoelen bij 38 graden.

Op andere plekken wel en daar zijn dat vaak mooiere plekjes dan de camperplaatsen of de campings. Eigen wc mee, eigen douche mee, vuilwatertank dicht en lozen op camperplaatsen of loospunten. Loospunten kom je in Noord-West Spanje veelvuldig tegen, langs de snelweg, zodat iedereen zijn rommel netjes kwijt kan. Vaak gewoon gratis, zonder ingewikkelde zuilen, en m.i. afgestemd op het verschijnsel dat je zo lekker op die mooie plekjes kunt gaan staan.
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31864
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Bob Diesel »

De costa verde is id een ander ES als de mediterranee

maar alles gaat goed tot het fout gaat

kijk maar naar PT en dan niet alleen de Algarve

de verandering in 1 jaar ::S


viewtopic.php?f=36&t=8453589
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Lonewolf
Berichten: 385
Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 17:23
Locatie: Altea / Spanje

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door Lonewolf »

Zoals ik al eerder in andere draden heb gemeld is het achterlaten van afval etc. vaak eerder een drogreden van het gemeentebestuur. Niet zelden heeft de burgemeester of een van de wethouders dan wel een van hun vriendjes of partijgenoten een belang in de locale camping.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Parkeren en kamperen in Spanje



Bericht door B1gcheese »

jepebe schreef:
do 16 aug 2018, 16:28
Net terug uit Spanje. Heerlijke tijd gehad, en zeker niet te heet aan de Costa Verde (Asturie, Cantabrie, Baskenland).
Goed om te lezen dat de Costa Verde zo mooi is. Lijkt me een prima bestemming voor komend voorjaar, we hebben drie weken. Dus even de Franse péages af en dan in Noord Spanje het tempo eruit halen en lekker genieten daar. Laatste week van mei, eerste twee weken van juni willen we dan die kant op.

Je zegt dat je veelvuldig navraag hebt gedaan bij de locals, spreek je zo goed Spaans? Of kom je er ook met een beetje Engels?
Laatst gewijzigd door B1gcheese op ma 19 nov 2018, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie