Lausanne

Plaats reactie
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Lausanne



Bericht door Bohemia »

Willen deze stad bezoeken, zie op campercontact een camping en CP. Geen beoordelingen bij de CP, lijkt parkeerterrein zonder faciliteiten voor €22 per nacht. De camping iets duurder, maar dichterbij centrum, faciliteiten en lijkt ook speciale camperplekken te hebben.

Wie kent één van beide of allebei? Klopt prijs CP? Hoe zijn de camperplekken bij de camping? Verder nog tips voor Lausanne?
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Lausanne



Bericht door PaulBng »

Mijn (ruime) Zwitserland ervaring is dat de prijzen van CP's en campings niet zover uiteenlopen. Ik kies dus altijd voor een kleine camping. Vanwege de faciliteiten.
Geen ervaring met voornoemde plaatsen.

Ik denk dat je op Lausanne gauw uitgekeken bent. Basel, Zürich en Luzern hebben meer te bieden. Maar dat was de vraag niet.

Edit: Aan de oostkant van het meer van Genève heb je bij Vetaux het Château de Chillon. Dat is wel de moeite waard.
Laatst gewijzigd door PaulBng op wo 15 feb 2017, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Globetrotter 2
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 11 apr 2012, 12:13

Re: Lausanne



Bericht door Globetrotter 2 »

In Lausane kun je bijna aan het water staan op een heel groot pp vragen waar ze de kermis houden er is op 100 mtr een goed restaurand en er is ook een zwembad
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Lausanne



Bericht door mama »

Bedoel je hier ?
46.509946, 6.618571
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Lausanne



Bericht door Bohemia »

PaulBng schreef:Ik denk dat je op Lausanne gauw uitgekeken bent. Basel, Zürich en Luzern hebben meer te bieden. Maar dat was de vraag niet.
Edit: Aan de oostkant van het meer van Genève heb je bij Vetaux het Château de Chillon. Dat is wel de moeite waard.
Leuk dat je dat zegt, van die steden zijn ook wij onder de indruk, maar die liggen niet op de route nu. Het Chillon wel, maar daar vond ik geen overnachtingsplekken in de buurt, dus idee was nu na bezoek aan Chillon richting Lausanne te rijden en daar te overnachten.
Globetrotter 2 schreef:In Lausane kun je bijna aan het water staan op een heel groot pp vragen waar ze de kermis houden er is op 100 mtr een goed restaurand en er is ook een zwembad
mama schreef:Bedoel je hier ?
46.509946, 6.618571
Interessant, Google streetview laat mij op die plek zelfs een afgezet stuk parkeerterrein met campers, caravans en waterslangen en stroomkabels... Dat zal wel niet altijd zijn?
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Lausanne



Bericht door mama »

Dat kan ik je niet vertellen , weet ik dus niet .
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Lausanne



Bericht door Bohemia »

Heb je er wel gestaan? maar was dit toen niet zo?
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Lausanne



Bericht door mama »

Toen was dat niet zo , ik heb er gestaan aan de kant .
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Lausanne



Bericht door Bohemia »

ok ik snap het, beviel het?
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Lausanne



Bericht door mama »

We hebben er niet de nacht doorgebracht , wél een aantal uur geparkeerd .(was niet gepland)
We waren wél van plan daar nog eens te gaan (of een andere plaats ), normaal zou dat deze winter zijn .
Maar wegens bepaalde reden hebben we deze winter nog géén trips kunnen doen , en zodoende daar niet meer terug geweest .
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Lausanne



Bericht door Bohemia »

We stonden prima op de camperplaats voor camping Vidy en konden gebruik maken van de faciliteiten van de camping, niet goedkoop voor een camperplaats maar wel veel goedkoper dan campings in Zwitserland.
mama
Berichten: 1847
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 20:06

Re: Lausanne



Bericht door mama »

Dan ken ik toch veel campings in zwitserland die goedkoper zijn dan 50 € hoor .
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Lausanne



Bericht door Bohemia »

We betaalden ook geen €50 maar 23fr, dus ongeveer €20 incl stroom en ongeacht aantal personen, voor minder heb ik in Zwitserland nog niet op camping gestaan
Plaats reactie