Parking Luzern?

Plaats reactie
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Parking Luzern?



Bericht door Bohemia »

Ik zoek een goede plek in de buurt van centrum Luzern om te parkeren voor bezoek aan de stad, niet overnachten.
Zie op http://www.luzern.com speciale busparkings oa op Löwenplatz, maar die zijn ws. alleen voor bussen.
Iets verder weg bij het Verkehrshaus aan de Lidostrasse is een camperplaats zijn, maar als iemand nog wat meer richting centrum weet, houd ik mij aanbevolen.
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Parking Luzern



Bericht door PaulBng »

Ik zou voor het Verkehrshaus kiezen. Daar vooral binnen een paar uur ronddwalen, is geweldig.
Prima bus of trein verbinding naar het centrum.
Luzern is een leuke stad!
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Parking Luzern



Bericht door Bohemia »

Thanks gaan we doen hoop er morgen tegen twaalven te zijn en moeten eind van de middag naar Zurich
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22714
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Parking Luzern



Bericht door PaulBng »

Ben jaloers.
Zürich ook gaaf.
Met de funiculaire omhoog naar de uni en bij de ijsbaan (als die er nog is) uitkijken over de stad.
Bahnhofstrasse. Alles te duur maar leuk om te kijken.
Indien van vrouwelijke kunnen (of wederhelft) Freitag tassen gebeuren in de containers bij de Hardbrücke...
Wandelen langs de Limat en het meer....
Oude stad....
Gebruikersavatar
hurktoilet
Berichten: 8230
Lid geworden op: za 14 jan 2012, 12:59
Contacteer:

Re: Parking Luzern



Bericht door hurktoilet »

Wij wilden bij het station parkeren, maar was wat prijzig, werden door parkeerpolitie naar de Alpenquai gedirigeerd, GPS-coördinaten 47.046902, 8.317965. Vandaar wandel je in tien minuten tot een kwartier naar de binnenstad, redelijk betaalbaar.
Peter (dankt zijn nick aan de Frankrijk-website die hij jarenlang had)
Twitter: @Camper_toerist
Bohemia
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 20:09

Re: Parking Luzern?



Bericht door Bohemia »

Bij het Verkehrshaus gestaan 1 Frank per uur, maar tussen 's avonds 18:00 en 8:00 geen campers toegstaan, ernaast ligt wel ook een camping

Verder prachtige stad :) Zeker leuk om nog eens terug te gaan, wij zijn er zo vaak aan voorbij gereden zonder te gaan kijken, maar is echt de moeite waard.
Elly
Berichten: 227
Lid geworden op: do 22 jun 2006, 13:50
Locatie: Achterhoek

Re: Parking Luzern?



Bericht door Elly »

Vanaf het Verkehrshaus kun je met de boot naar de prachtige Altstadt, in 10 minuten fietsen ben je er ook.
Als je de (hele dure) camping voorbijrijd kom je links op een grote parkeerplaats voor touringcars, daar is ook een verzorgingsplaats voor bussen. Ik heb er regelmatig campers zien staan die daar overnachtten, waarschijnlijk is dat niet toegestaan maar ik heb er geen verbodsbord zien staan.

Groet Elly
Plaats reactie